• Erica1996

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej!

Jag testade idag med morgonurin 10dpo (mensen beräknad till den 7/11) på babyplans testa tidigt stickor och fick detta svaga streck? Testade då med Clearblue ultra tidigt digital med samma urin och fick ?inte gravid?. Vad tror ni? Kan jag ändå vara gravid?

• Lojsan DN
    Erica1996 skrev 2022-11-04 12:13:13 följande:

Hej!

Jag testade idag med morgonurin 10dpo (mensen beräknad till den 7/11) på babyplans testa tidigt stickor och fick detta svaga streck? Testade då med Clearblue ultra tidigt digital med samma urin och fick ?inte gravid?. Vad tror ni? Kan jag ändå vara gravid?

Det ser ut att vara positivt, men om du har is i magen så skulle jag råda dig att ta ett nytt på söndag. För har det blivit starkare då, ja då är det ingen tvekan 😄
  • Erica1996
    Lojsan DN skrev 2022-11-04 19:15:50 följande:
    Det ser ut att vara positivt, men om du har is i magen så skulle jag råda dig att ta ett nytt på söndag. För har det blivit starkare då, ja då är det ingen tvekan 😄
    Okej då gör jag så! Tack! 😁
  • Cashili33

Hej!

Jag har svårt att tro på såhär svaga streck eftersom många märken avger sådana här streck utan att man är gravid 
    det är helt enkelt så testen reagerar 
    men , det måste inte betyda att du inte är gravid 
    testa om 2 dagar och se om ngt ökar 
  • Cashili33
    Lojsan DN skrev 2022-11-02 17:38:11 följande:
    kan kanske ana något ändå. Det finns en app som heter checker där kan man lägga ut sitt gravtest och låta andra se och tycka. 
    Att få fram något genom att mixtra med ljusstyrka eller lysa bakifrån skulle jag inte våga säga är positivt 
    ett positivt test ser man oavsett vad 

jag har själv många gånger  fått upp hoppet då jag klart och tydligt sett streck utan ficklampa osv men det har ändå inte blivit något 
  • Lojsan DN
    Cashili33 skrev 2022-11-05 05:22:48 följande:
    Att få fram något genom att mixtra med ljusstyrka eller lysa bakifrån skulle jag inte våga säga är positivt 
    ett positivt test ser man oavsett vad 

jag har själv många gånger  fått upp hoppet då jag klart och tydligt sett streck utan ficklampa osv men det har ändå inte blivit något 

Det är klart man ser om det är positivt om det visar klart och tydligt att det är det. Men ibland kommer ju dessa spökstreck fram, och de gör en lätt förvirrad. 🙂

Av min erfarenhet och 10 Tusen test senare har jag kommit fram till att, om det är positivt så syns det mer om man håller en ficklampa bakom testet. Är det
    spökstreck så syns det inget igenom alls igenom. Mixtra med ljus är jag inte heller ett fan av. 

Det bästa är att det ökar naturligtvis då slipper man vända och vrida på sina test. Alla är ju inte coola och väntar till bim och tar ett digitalt tex, det är ingen sport i det 😄 

Man gör som man själv vill helt enkelt. 

• planerar barn123

Hej! Testade nyss med RFSU och fick detta svaga streck - vad tror ni?
    Har oräkneligt antal negativa test bakom mig efter flera års försök, så vågar inte riktigt hoppas. Skulle haft mens i onsdags, men den varierar ofta ett par dagar fram och tillbaka.
  • Lojsan DN
    planerar barn123 skrev 2022-11-05 09:09:06 följande:
    Hej! Testade nyss med RFSU och fick detta svaga streck - vad tror ni?
    Har oräkneligt antal negativa test bakom mig efter flera års försök, så vågar inte riktigt hoppas. Skulle haft mens i onsdags, men den varierar ofta ett par dagar fram och tillbaka.

Det där ser positivt ut 😀 

• planerar barn123
    Lojsan DN skrev 2022-11-05 10:19:34 följande:

Det där ser positivt ut 😀 

Visst gör det det? Känner mig lite chockad, och väldigt glad Solig
  • Erica1996

Hej!

Jag är Gravid! 🥳🙈
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester