• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Caligirl90 skrev 2023-11-02 19:49:36 följande:
    Jag har liksom ingen cykel då jag går på en östrogenbehandling för att jag är i för tidigt klimakterie, hade en minimal blödning för 2 veckor sedan som jag får ibland så typ omöjligt för mig att veta :/ men ja ni har ju förstås rätt att jag får testa igen! 
    Har du ägglossning ? 
  • Caligirl90
    Cashili33 skrev 2023-11-02 21:29:21 följande:
    Har du ägglossning ? 
    Ja det kan jag ha men liksom omöjligt att veta när 🥲 kroppen lever sitt egna liv utanför min kontroll. Jag är bara 33 så ingenting är omöjligt även om det är svårare!
  • Caligirl90
    Lojsan DN skrev 2023-11-02 20:56:30 följande:

Jag hoppas verkligen att det är ett positivt test du har där. Men bäst är att köpa ett digitalt test. 

Av en slump så läste jag om just klimakterie, och där stor det att man kan få falska positiva test för att hcg nivån kan ligga högre då. Är det något du hört?

Annars hade jag nog bett läkaren om ett blodprov 😊

Nej det har jag inte hört något om 😅 får googla lite. Men det är ju liksom att mina äggstockar la av lite vid 25 som fick mig in i ett förklimakterie så det är inget full blown klimakterie vi pratar utan något slags förstadie 20 år för tidigt?
  • Lind85

Ägglossning +9. Tycker mig ana ett streck men det är kanske önsketänkande 😪 två år för att få till ett syskon och två missfall. Hoppet är högt även denna månad...

• Ememem
    Lind85 skrev 2023-11-03 00:25:40 följande:

Ägglossning +9. Tycker mig ana ett streck men det är kanske önsketänkande 😪 två år för att få till ett syskon och två missfall. Hoppet är högt även denna månad...

Ser tyvärr inget på den bilden, men bildkvaliteten här i forumet är också sådär..
  • Maymom

Har du tagit nåt nytt nu på morgonen? 
    morgonurin ÄL+10 ger nog mer tillförlitligt resultat än kvällsurin innan dess.
  • SeptemberB

Sådär såg mitt rfsu ut på äl+9. Nu är jag i vecka 18!
  • Ememem
    Goodispodis skrev 2023-11-03 23:55:43 följande:

Efter 10 försök fick jag det här idag, har bim imorgon, vad tror ni? 

Ser helt klart positivt ut! Grattis!
  • Goodispodis
    Ememem skrev 2023-11-04 00:02:45 följande:
    Ser helt klart positivt ut! Grattis!
    Tack! Känner inga graviditetssymtom dock förutom lite molvärk och lite känsliga bröst som ömmar litegrann, har svårt att lita på testet.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester