• Lilly48

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Anonym (Va fan betyder detta?) skrev 2025-05-15 20:53:20 följande:

Åh, jag förstår verkligen det 😞💔 
    upplevde du strecket färgat eller som en skugga? 

hoppas det blir som du önskar snart 🙏

Jag upplevde det som en skugga inom tidsgränsen.
    Men efter tiden hade gått så blev det istället ett väldigt tunt blått streck.
    Inte alls lika brett som det ska vara. 

Tack! Hjärta
  • Anonym (Va fan betyder detta?)
    Lilly48 skrev 2025-05-15 22:14:00 följande:
    Jag upplevde det som en skugga inom tidsgränsen.
    Men efter tiden hade gått så blev det istället ett väldigt tunt blått streck.
    Inte alls lika brett som det ska vara. 

Tack! Hjärta
    Aha ok.
    på bilden ser det brett ut men det kanske var inom tiden? Den som du tyckte var en skugga utan färg?

mitt streck är blått men äh, bara att testa igen om nån dag ☺️
  • Lilly48
    Anonym (Va fan betyder detta?) skrev 2025-05-15 23:54:29 följande:
    Aha ok.
    på bilden ser det brett ut men det kanske var inom tiden? Den som du tyckte var en skugga utan färg?

mitt streck är blått men äh, bara att testa igen om nån dag ☺️
    Ja, precis. Den på bilden är inom tiden. Bred linje men mer av en skugga.
    Efter tiden kommer det en tunn blå linje, lika tunn som ett hårstrå typ.

Om ditt streck är blått så kanske det betyder något annat ☺️
  • Anonym (Va fan betyder detta?)
    Lilly48 skrev 2025-05-16 07:33:09 följande:
    Ja, precis. Den på bilden är inom tiden. Bred linje men mer av en skugga.
    Efter tiden kommer det en tunn blå linje, lika tunn som ett hårstrå typ.

Om ditt streck är blått så kanske det betyder något annat ☺️
    Vi får väl se 🙈 
    dagens blev samma 🤷🏻?♀️
  • Anonym (Någon testat?)

Detta är ett spökstreck va? Har väldigt oregelbunden mens så har ingen aning om när jag haft ägglossning (Vill inte va gravid och tog enbart testet pga att brösten ömma när jag skulle springa in och hämta dotterns väska som vi glömde ta med ut till bilen på morgonen) rfsu och bilden är taget efter 4 minuter (man ska läsa av testet inom 5 minuter) 
  • himmelsblå90

Hej! 
    testade igår äl +9 (negativt) och även imorse äl +10 och var negativt. Jag såg dock nu några timmar senare att det dykt upp en tunn linje på dagens test när det torkat, men inte på det igår?vad tror ni att detta kan vara/betyda. linjen Är mycket tunn men har ändå lite färg dvs. Inte helt grå?

bifogad bild visar dagens äl+10 test efter att de torkat ett par timmar. 

har för mig att det var liknande innan jag var gravid sist, men då tidigare på typ äl+8

• himmelsblå90
    himmelsblå90 skrev 2025-05-17 13:33:25 följande:

Hej! 
    testade igår äl +9 (negativt) och även imorse äl +10 och var negativt. Jag såg dock nu några timmar senare att det dykt upp en tunn linje på dagens test när det torkat, men inte på det igår?vad tror ni att detta kan vara/betyda. linjen Är mycket tunn men har ändå lite färg dvs. Inte helt grå?

bifogad bild visar dagens äl+10 test efter att de torkat ett par timmar. 

har för mig att det var liknande innan jag var gravid sist, men då tidigare på typ äl+8

Bild på även gårdagens (helt blankt) båda efter att de torkat länge 

• Anonym (Är inte säker)

Nu behöver jag hjälp... ????

Mensen var beräknad till 28 april men har inte dykt upp - tror jag. Det kom lite ljusrött blod 11/5 efter att vi hade myst lite (haft sex kvällen innan)...

15/5 börjar jag blöda, så pass mycket att jag behöver en binda. Jag får som en vanlig mens med mensvärk, ont i ljumskar, olika stora blodklumpar i mensen och detta fortsätter fast inte lika mycket den 16/5. Igår 17/5 är det mindre och det blir bara ljusrött på pappret.

Så här ser mitt test ut idag 18/5 med morgonrutin.
    Om det nu är positivt, borde det inte vara ett starkare plus då? Eller har jag fått missfall och det är vad som kom ut, och inte mensen? Tog bild efter 3 minuter.

• Anonym (Är inte säker)

Samma test inom 10 minuter, har dock inte legat plant.

• Nanathalie
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-18 05:48:46 följande:

Nu behöver jag hjälp... ????

Mensen var beräknad till 28 april men har inte dykt upp - tror jag. Det kom lite ljusrött blod 11/5 efter att vi hade myst lite (haft sex kvällen innan)...

15/5 börjar jag blöda, så pass mycket att jag behöver en binda. Jag får som en vanlig mens med mensvärk, ont i ljumskar, olika stora blodklumpar i mensen och detta fortsätter fast inte lika mycket den 16/5. Igår 17/5 är det mindre och det blir bara ljusrött på pappret.

Så här ser mitt test ut idag 18/5 med morgonrutin.
    Om det nu är positivt, borde det inte vara ett starkare plus då? Eller har jag fått missfall och det är vad som kom ut, och inte mensen? Tog bild efter 3 minuter.

Åh, omöjligt att svara på. Vet du säkert vilken dag du ägglossat? Skulle kunna vara ett tidigt positivt test. Skulle kunna vara en kemisk graviditet. Så svårt att säga. Ta ett likadant imorgonbitti! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester