• Nanathalie

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Lillfia90 skrev 2025-05-08 09:16:25 följande:

Hej, jag kräktes massa igår kväll och nu på morgonen tog jag ett Clearblue Ultratidigt, har beräknad mens på söndag den 11/5. Strecket är svagt men är det positivt?

Hej,
    Tycker det är svårt att se strecket på bilden. Ser ju ett streck, men svårt att se om det är spök eller positivt! Ta ett nytt imorgonbitti!
  • Simonan

blir inte klok.. min mens är 5 dagar sen idag och den är aldrig sen. Jag tror att den är sen pga stress kring mitt bröllop som äger rum om 1 vecka ca. Jag ska fysiskt inte kunna vara gravid då min man har utfört vasektomi för ett år sedan. Kan någon kanske lugna mig och säga att det är min stress som skjuter upp mensen och inte något annat?

• Fredstein

Det är nog stress. Ser inte ut som något graviditetstreck. Och vid fem dagar sen mens hade det varit ett tydligt streck. Sänk axlarna, och fokusera på bröllopet! Hoppas det blir magiskt.

• Anonym (.)
    jjkkll2 skrev 2025-05-09 08:31:32 följande:

Ser ni också ett streck? Äl+10 idag! 🥹
    Japp det är positivt 
  • Simonan
    Fredstein skrev 2025-05-09 06:47:18 följande:

Det är nog stress. Ser inte ut som något graviditetstreck. Och vid fem dagar sen mens hade det varit ett tydligt streck. Sänk axlarna, och fokusera på bröllopet! Hoppas det blir magiskt.

Tack! Även om fallet hade varit graviditet så hade barnet varit välkommet, men med en vasektomi så är ju tanken att man är färdig med barn. Tack snälla!
  • jjkkll2
    Anonym (.) skrev 2025-05-09 08:38:27 följande:
    Japp det är positivt 
    Tack! Man blir så osäker när man är van att titta på test i fyrtio olika ljus och vinklar och ibland tycker sig se streck :P
  • Anonym (Lindo347)

Hej hej,

vet inte om detta är rätt forum men provar att hoppa in här!

Är inne på 6e IVF försöket med 4 misslyckade, 1 positivt men tidigt missfall och denna gång positivt igen, vilket vi är såklart jätteglada för. Dock är jag lite orolig för utvecklingen:

nedan ser ni tester från TD vilket är på själva testdagen, dag 15 efter insättning av 5 dagars embryo och därefter dag 1 och dag 2 senare. Tog även ett Clearblue digital på TD som visade 2-3 veckor. 

Vad tror ni? Är så orolig över att det inte stegrar tillräckligt fort och starkt!

Tacksam för svar!

• jjkkll2
    Anonym (Lindo347) skrev 2025-05-09 15:57:09 följande:

Hej hej,

vet inte om detta är rätt forum men provar att hoppa in här!

Är inne på 6e IVF försöket med 4 misslyckade, 1 positivt men tidigt missfall och denna gång positivt igen, vilket vi är såklart jätteglada för. Dock är jag lite orolig för utvecklingen:

nedan ser ni tester från TD vilket är på själva testdagen, dag 15 efter insättning av 5 dagars embryo och därefter dag 1 och dag 2 senare. Tog även ett Clearblue digital på TD som visade 2-3 veckor. 

Vad tror ni? Är så orolig över att det inte stegrar tillräckligt fort och starkt!

Tacksam för svar!

Hcg ökar med 2-3 dagars mellanrum så det ?ska? inte stegra varje dag. Rsfu kan också va lite sega med tydliga streck. Tycker det ser helt normalt ut ☺️
  • Anonym (Skugga)

cb testa tidigt, bim på söndag! vad ser ni?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester