• Anonym (Anonym och nervös)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vad tror ni om detta test? Är ganska precis en vecka efter äl och har testat med med ett billigt test från Kina. Tycker jag ser något men känns osannolikt! Har precis slutat amma och är 44 år. Tog samma typ av test för två dagar sen då jag känt mig lite konstig och då var det helt blankt

• Daninino
    Anonym (Hk) skrev 2025-05-22 11:06:04 följande:
    Clearblue ger tyvärr alltid streck efter utgången tid.
    Detta togs imorse och kollades inom tidsramen, tycker mig se ett svagt plus, irl är det lite tydligare. Kan vara för tidigt än, men ska prova med annat märke. :)

• Anonym (Anonym 97a)

Hej på er! Är på äl+9 idag. Tog testa tidigt testlagrets imorse och såg ut såhär efter 4 minuter och andra bilden när det torkat efter ca 10 min. Jag tyckte mig ana något direkt, tog ut stickan ur staven då jag tyckte skärmen blänkte så. Då syntes det ännu mer samt med ljuskälla bakom supertydligt. Har tagit dessa tester innan och aldrig lyckats se något alls dom gånger det varit negativt, inte ens med ljuskälla bakom eller efter lång torktid. Vågar man lita på detta? 🙈

• Anonym (Anonym 97a)
    Anonym (Snorkfröken) skrev 2025-05-21 14:49:22 följande:

Ser tyvärr inget på testet inom tiden. Vart i cykeln är du? Spännande, kommer du testa igen? Imorgon redan? Jag testade idag, ÄL+9 🙈

Någon som ser nåt? Jag ser ibland en antydan till en skugga till linje, tolkar det som negativt förstås. Har jag varit gravid så blir det ingen tvekan tillsist. Smygtestade lite tidigt nu för är så nyfiken. 

Jag ser också något där ☺️ 
  • Anonym (Anonym 97a)
    Anonym (Anonym 97a) skrev 2025-05-25 10:20:55 följande:

Hej på er! Är på äl+9 idag. Tog testa tidigt testlagrets imorse och såg ut såhär efter 4 minuter och andra bilden när det torkat efter ca 10 min. Jag tyckte mig ana något direkt, tog ut stickan ur staven då jag tyckte skärmen blänkte så. Då syntes det ännu mer samt med ljuskälla bakom supertydligt. Har tagit dessa tester innan och aldrig lyckats se något alls dom gånger det varit negativt, inte ens med ljuskälla bakom eller efter lång torktid. Vågar man lita på detta? 🙈

Det gick att lita på tydligen 🥹 Tog detta imorse, Clear Blue ultratidigt digitalt. Fick avbryta förra graviditeten i v.21 i februari iår pga allvarliga fel på bebis. Denna gången hoppas jag verkligen att det är vår tur för frisk bebis! Chockad och tacksam över att ha blivit gravid så snabbt igen ❤️ 
  • Anonym (Anonym 97a)
    Anonym (Anonym och nervös) skrev 2025-05-24 20:35:14 följande:

Vad tror ni om detta test? Är ganska precis en vecka efter äl och har testat med med ett billigt test från Kina. Tycker jag ser något men känns osannolikt! Har precis slutat amma och är 44 år. Tog samma typ av test för två dagar sen då jag känt mig lite konstig och då var det helt blankt

Ser ev något ganska nära kontrollinjen men vet inte hur dessa testet brukar se ut vid positivt. Känns som att testlinjen borde vara mer till vä än där jag tycker mig ana något så kanske att jag inte ser något alls 🤔 har du tagit nåt mer i dagarna? 
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Anonym 97a) skrev 2025-05-26 17:01:29 följande:
    Det gick att lita på tydligen 🥹 Tog detta imorse, Clear Blue ultratidigt digitalt. Fick avbryta förra graviditeten i v.21 i februari iår pga allvarliga fel på bebis. Denna gången hoppas jag verkligen att det är vår tur för frisk bebis! Chockad och tacksam över att ha blivit gravid så snabbt igen ❤️ 
    Stort grattis! 🌸

Beklagar er sorg, hoppas att er lilla skyddsängel ser till att denna bebis kommer må bra! 🙂
  • Anonym (Dront)

inom tidsramen - men blivit lurad förut. Svårt att säga om det är blått eller ej, så svagt. Neggigt va?

• Nanathalie
    Anonym (Dront) skrev 2025-05-29 19:16:59 följande:

inom tidsramen - men blivit lurad förut. Svårt att säga om det är blått eller ej, så svagt. Neggigt va?

Oj. Svårt! Hade det bara vart lite färg hade jag sagt ja! Men blir osäker som du. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester