• Snigo

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Meoow skrev 2012-05-26 10:56:27 följande:
    Syns något här då?

jag ser oxå!!! Håller tummar och tår!!! =D
  • Jess86
    Ceszan skrev 2012-05-26 11:42:59 följande:
    Var bara tvungen att få det bekräftat igen så jag köpte ett CB digital och tog igår Skrattande

Jag trodde faktiskt att de skulle stått 2-3 v då jag hade ÄL 8/5. 
    Men men skit samma, jag är iaf gravid, på riktigt, äntligen :D 
    Grattis!!!
  • Kravmärkt
    Meoow skrev 2012-05-26 12:07:07 följande:
    Vet inte då mensen strulade en del förra månaden, men är idag på cykeldag 39 och brukar normalt ha 34-dagars.

Spännande! Vet du när du hade äl då?
  • Snigo
    Var bara tvungen att få det bekräftat igen så jag köpte ett CB digital och tog igår Skrattande

Grattis!!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Nelly88

CB digital visar från befruktningen inte från sista mensen som man räknar sen, så v 1-2 på cb digital är alltså grav vecka 3-4 om jag inte har helt fel för mig (:
  • Ceszan
    Nelly88 skrev 2012-05-26 12:22:03 följande:
    CB digital visar från befruktningen inte från sista mensen som man räknar sen, så v 1-2 på cb digital är alltså grav vecka 3-4 om jag inte har helt fel för mig (:
    jo det vet jag men eftersom enda gången vi hade sex var den 7e och jag hade äl den 8e.
    Enligt testet så borde jag blivit befruktad den 11e eller senare(?)
    Hur länge lever en spermie och ett ägg egentligen?
    ♥ pojke dec 04 ♥ - MF juni 09, MF feb 11 - ♥ BF 28/1-13 ♥
  • Knasten83

Mammalie: jag ser stegring från alla dagar!! :) du behöver inte oroa dig! Gud va härligt! GRATTIS!!

Jag inväntar mens nu, sen börjar jag med pergotime dag 5 i cykeln och hoppas på äl runt dag 14-17! :)

• alexander2011
    Ceszan skrev 2012-05-26 12:30:17 följande:
    jo det vet jag men eftersom enda gången vi hade sex var den 7e och jag hade äl den 8e.
    Enligt testet så borde jag blivit befruktad den 11e eller senare(?)
    Hur länge lever en spermie och ett ägg egentligen?
    spermierna kan  leva i flera dagar i rätt miljö occh ägget kan bli befruktat i dryga dygnet
  • Ceszan
    "Kvinnans ägg lever upp till 24 timmar efter ägglossning och mannens spermier lever upp till 48 timmar. Det kan alltså ta allt från 30 minuter till 48 timmar för spermien att träffa ägget."
    Så står det här på FL. 24 timmar efter den 8e är den 9e vilket är mer än 2 veckor sen... Mao borde det stå 2-3v(?)
    Jisses vad IQ befriad man kan känna sig ibland Tungan ute 
    ♥ pojke dec 04 ♥ - MF juni 09, MF feb 11 - ♥ BF 28/1-13 ♥
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester