• Es Mamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

• Flisan79

Litar nog mer på Lennart nilssons bok "ett barn blir till". Där står det att ett ägg kan vänta högst upp i äggledaren upp mot 48 Tim på att bli befruktat. Spermier kan faktist leva så länge som 5-6 dagar men vanligen upp till 3 iaf. Själv har jag iaf 2 döttrar gjorda 3 dagar innan äl.

Hur fort spermierna tar sig upp till ägget är väldigt olika. Det kan gå så snabbt som på 30 min men i snitt tar det några timmar.

Ägget fäster sen efter det blivit en blasocyst (vilket tar 5 dagar) och det vandrat ner till livmodern. Där letar det sen efter en bra (hemtrevlig ) plats. Vanligen dag 7-10 efter äl men kan vara så tidigt som dag 5-6 och även senare än 10 dagar. Av denna anledning kan det vara svårare att bli gravid om man har en kort lutealfas.

• Trixxy

Fick negativt med digitalt trots att jag hållt mig i 3 timmar.Jag tror det är fel på testlagret *gråter*

• norskan

Hej! Helt ny här i tråden och var tvungen att smyga lite och göra ett nytt konto eftersom jag har både bild och namn på mitt vanliga. 
    Hade i stort sett gett upp att bli gravid (efter allt för många försök) och nu är jag några dagar sen och jag tog det övre testet imorse och det andra för någon timme sedan. 
    Vad tror ni som verkar vara experter? ;)

Kan också tillägga att testen köptes i september (vet inte om det finns något "bäst före")
    Har hört talas om "spökstreck" innan så nu sitter jag här som ett nervvrak...

• Trixxy
    sweasmamma skrev 2012-05-26 14:46:11 följande:
    trixxy , va nog för tidigt med digitalt för det är nåt där!!!

Trodde digital var lika känsliga som vanliga...Just nu vet jag inte vad jag skall tro.Kommer testa imorrn bitti igen ändå
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester