• slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Trixxy skrev 2012-05-29 16:16:42 följande:
    Jaså? Tycker var och varannan får positivt innan bim
    här på FL kanske men FL är knappast representativt för hela världen

Tänk så här... du har ägglossning, -vi utgår från att du har 14 dagars lutealfas-det tar kanske 2 dagar för ägg och spermie att mötas, sen kan det ta 3-10 dagar innan ägget fäster säg då att det tar maxantalet så har ditt ägg nätt och jämt fäst sig... sen KAN det ta 4-5 dagar innan hcg utsöndras i sån mängd att det ger utslag på ett test...

Det KAN också ta 3 dagar för ett ägg att fästa och 2 dagar för hcg att utsöndras ordentligt vilket skulle göra att man KAN testa positivt på bim-7 även om det är ovanligt...
  • Hoppas 2012

Trixxy
    Känt samma, många verkar få plus hejvilt innan bim men jag har släppt det, verkar vara nått för FL haha

• ollasulrika
    Trixxy skrev 2012-05-29 16:16:42 följande:

Jaså? Tycker var och varannan får positivt innan bim

precis vad jag just skulle skriva om, ja är på Bim-4 idag å ja vet att det är för tidigt för att det ska visa nåt, men man kan ju inte låta bli. å så blir man ledsen å känner att allt hopp är ute för att det blir tomt.

Me tanke på att man ser så många andra som får positiva test många dagar innan bim så hoppas man ju själv med.  Men får väl vänta till på lördag....   även om det är svårt...
  • Milla86

Snälla hjälp mig är lite förrvirad just nu.
    Är detta ett svagt positivt plus eller ett spöksträck?

• slemtorsk i din bralla
    Milla86 skrev 2012-05-29 17:00:14 följande:

jag skulle nog säga svagt positivt...
  • sweasmamma
    Milla86 skrev 2012-05-29 17:00:14 följande:

svagt positivt TROR jag ..men kolla imorgon igen =)
  • Zira

Plussade idag igen, men lite starkare idag.. Bim-2 när kan man vara helt säker?

• sweasmamma
    Zira skrev 2012-05-29 17:14:04 följande:
    Plussade idag igen, men lite starkare idag.. Bim-2 när kan man vara helt säker?
    bild?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester