• MrsC74

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Swea: det där värden säger inte så mycket. Det kan finnas massor med orsaker till att de är olika höga och låga. KUB är bara ett sannolikhetstest. Du ska se att allt är bra vid nästa prov.
    Jag vet hur du känner. Det är så hemskt att vänta.

• sweasmamma
    MrsC74 skrev 2012-05-29 20:16:19 följande:
    Swea: det där värden säger inte så mycket. Det kan finnas massor med orsaker till att de är olika höga och låga. KUB är bara ett sannolikhetstest. Du ska se att allt är bra vid nästa prov.
    Jag vet hur du känner. Det är så hemskt att vänta.
    ja väntan är hemsk , men vi ska ta fvp på tisdag ! va först nervös för det med tanke på mf risken men det är fantastiska erfarna bra läkare vid lunds universitetssjukhus så jag litar på dom 
  • sweasmamma
    Mini Léonie skrev 2012-05-29 20:14:31 följande:
    Så lite så... Väldigt intresserad med allt som har med siffror att göra så det var skönt att "tänka lite" haha!

Hihi ja jag tror att du och Swea har rätt och jag tror också på tjej... Och att hon är frisk. Alla tummar och tår jag har håller vi för det!
    {#emotions_dlg.flower}
  • MrsC74

Swea: dessutom så är risken mycket lägre nuförtiden. 0,1-0,2 ca där vi gjorde MKP. Det är så duktiga i dag så oroa dig inte för missfall. Jag har gjort 2 moderkaksprov.

• Snigo

har fixat en liten bild =) Tycker själv de är så kul & intressant när andra gör så här =)

• Meja2011
    Snigo skrev 2012-05-29 20:46:57 följande:
    har fixat en liten bild =) Tycker själv de är så kul & intressant när andra gör så här =)

ehh vad märkligt, babytime som ska ha känslighet på 10 visar ju inte alls lika starkt som dem andra, fasiken så skumt!

men härligt att du fick din stegring=) grattis om jag glömt och sagt det;)
    Meja 11-11-23
  • sweasmamma
    MrsC74 skrev 2012-05-29 20:45:27 följande:
    Swea: dessutom så är risken mycket lägre nuförtiden. 0,1-0,2 ca där vi gjorde MKP. Det är så duktiga i dag så oroa dig inte för missfall. Jag har gjort 2 moderkaksprov.
    ja jag har hört det , det oroade mig först men inte nu faktiskt , nu är det resultatet som gör mig nervös
  • Flisan79
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-29 20:13:35 följande:
    näää då inte alls jag drog till med siffror som jag lade ihop från olika trådar och brydde mig fakiskt inte om (för en gångs skull) att kolla källor... Boken du nämner ÄR fantastisk även om jag har en gammal upplaga så är den ju väldigt korrekt och helt fantastisk att kolla i.

Vad jag menade... även om det kanske inte framgick var dock att det kan ta 4-5 dagar innan hcg-halgen är så hög att den kan synas på test, men precis som du säger så börjar det ju direkt...

Jag är själv en testoman och älskar att testa tidigt för att kunna spåra något ev svagt plus, men man måste måste måste vara medveten om att de allra flesta av oss inte får tydliga plus förrän bim eller senare och kan man inte hantera det faktumet måste man nog omvärdera sitt testande lite.

Folk som skriker att de ger upp på bim-5 känns lite som väl desperata och borde kanske inte testa så pass tidigt.

Även om man plussade på bim-5 en grav. så betyder det inte att man per automatik testar positivt lika tidigt nästa grav för det har ju för det första att göra med allt som Flisan skrev här ovan... det sker olika fort olika gånger, sen hur mycket hcg som embryot lyckas pumpa ut - det är också olika från gång till gång...
    {#emotions_dlg.flower} Gu va skönt att du inte tog illa upp. Ja, då är vi ju helt överens iaf och jag håller helt med om att alla minus innan mens kan vara falska. Ingen mens=hopp!!
    En lite tillfällig blogg/hemsida http://www.nogg.se/glansitillvaron
  • slemtorsk i din bralla
    Flisan79 skrev 2012-05-29 20:53:24 följande:
    {#emotions_dlg.flower} Gu va skönt att du inte tog illa upp. Ja, då är vi ju helt överens iaf och jag håller helt med om att alla minus innan mens kan vara falska. Ingen mens=hopp!!
    precis... och i mitt fall.. jag tänker att hade jag INTE testat i förtid hade jag nog trott att jag iNTE var gravid eftersom jag fick blodiga flytningar några dagar efter BIM... och det pågick ju i nästan tre veckor....haha.. tänker att tänk om jag gått omkring o trott att jag inte var gravid och nu fått detta illamående och tröttheten jag har nu..snacka om antiklimax...

Så det är nog bra att testa för tidigt ibland också
  • idealisten i mig
    Meja2011 skrev 2012-05-29 20:48:48 följande:
    ehh vad märkligt, babytime som ska ha känslighet på 10 visar ju inte alls lika starkt som dem andra, fasiken så skumt!

men härligt att du fick din stegring=) grattis om jag glömt och sagt det;)
    Tänkte precis samma! Och jag som har en hel bunt babytimes tester och BIM-6 idag... neg än så länge -inte kanske så konstigt
    Men grattis Snigo! Fin bild =)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester