• Inelg

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Snigo. Mkt märkligt att babytime 10ml inget ger bra utslag fast vanliga 25ml gör det fat ännu rödare. Väldigt märkligt!

Hehe jag gillar också att se stegrings bilder ;) Gjorde det själv också när jag plussade ;)

• MrsC74

Swea: när vi fick negativt besked tog det 2 dagar. Detfick vi vänta 9 dagar på. Så hemskt att vänta.

• Meja2011
    idealisten i mig skrev 2012-05-29 20:58:50 följande:
    Tänkte precis samma! Och jag som har en hel bunt babytimes tester och BIM-6 idag... neg än så länge -inte kanske så konstigt
    Men grattis Snigo! Fin bild =)
    ja verkligen jätte konstigt, dem som ska vara så känsliga och så syns det så lite i jämförelse med den som ger utslag på 25=/ 

Näe du kanske ska köpa ngt annat test längre fram=)
    Meja 11-11-23
  • sweasmamma
    MrsC74 skrev 2012-05-29 21:01:37 följande:
    Swea: när vi fick negativt besked tog det 2 dagar. Detfick vi vänta 9 dagar på. Så hemskt att vänta.
    efter Kub fick vi vänta 11 dagar på blodproven sen nu 12 dagar på fvp sen yttligare innan besked... det tar på en ..
  • sweasmamma
    MrsC74 skrev 2012-05-29 21:11:19 följande:
    Usch ja. Skönt när det är över.
    ja verkligen sen hoppas man på ett bra lugnande besked ..då..då ska jag ta mig tusan NJUTA av denna grav =)
  • slemtorsk i din bralla

här tar man blodprovet först och så får man svaret på KUB-testet samtidigt som man gör ultraljudet, vi har fått instruktioner att det är bra om pappan är med och om han inte kan så bör man ta med sig någon annan närstående ifall man får ett negativt besked....jag är lite splittrad, visst vill man få besked så fort som möjligt men på något vis skulle det ändå kännas bättre att få ett kuvert hem och öppna........

Men jag hade säkert velat ha det tvärsom ifall det var så iaf *S*

Vi har vårat ultraljud inbokat till 28/6 och blodprovet 1,5 vecka före ungefär...

• idealisten i mig
    Meja2011 skrev 2012-05-29 21:03:29 följande:
    ja verkligen jätte konstigt, dem som ska vara så känsliga och så syns det så lite i jämförelse med den som ger utslag på 25=/ 

Näe du kanske ska köpa ngt annat test längre fram=)
    Ja det får jag väl göra. =) Eller så vänta tills BIM+ som "normala"  människor... Buhaha yeah right! Skrattande
    Känns bara att det är jättemycket fel med alla tester, man blir inte riktigt klok på vilka man ska använda
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-29 21:13:26 följande:
    här tar man blodprovet först och så får man svaret på KUB-testet samtidigt som man gör ultraljudet, vi har fått instruktioner att det är bra om pappan är med och om han inte kan så bör man ta med sig någon annan närstående ifall man får ett negativt besked....jag är lite splittrad, visst vill man få besked så fort som möjligt men på något vis skulle det ändå kännas bättre att få ett kuvert hem och öppna........

Men jag hade säkert velat ha det tvärsom ifall det var så iaf *S*

Vi har vårat ultraljud inbokat till 28/6 och blodprovet 1,5 vecka före ungefär...
    ja men då jag bokade så va det inte många dagar kvar till jag skulle dit , samt att jag kunde inte få tid senare då det skulle vara för sent så vi tog blodprovet samtidigt som ul 
  • Flisan79
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-29 20:55:49 följande:
    precis... och i mitt fall.. jag tänker att hade jag INTE testat i förtid hade jag nog trott att jag iNTE var gravid eftersom jag fick blodiga flytningar några dagar efter BIM... och det pågick ju i nästan tre veckor....haha.. tänker att tänk om jag gått omkring o trott att jag inte var gravid och nu fått detta illamående och tröttheten jag har nu..snacka om antiklimax...

Så det är nog bra att testa för tidigt ibland också
    Haha, ja. Jag förstår också att det är roligt om man får ett tidigt plus och följa stegring osv. Bara man är medveten både om att det är mycket stor risk med ett falskt minus samt att det är en ökad medvetenhet om tidigt mf. Alltså, de allra flesta mf sker innan och i samband med mens. Kanske eg knappt kallas mf eftersom att de flesta inte märker av det då mensen känns normal eller kanske något mer.

En lite tillfällig blogg/hemsida http://www.nogg.se/glansitillvaron
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester