• Es Mamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ok, det är ju bra!

• Ceszan
    MrsC74 skrev 2012-05-29 08:49:06 följande:
    Absolut ceszan. Mitt visade 2-3 vid utomkved fast det borde varit 3+.
    OK, då vet jag. Mitt visade 1-2v den 25e, 17 dagar efter äl/befruktning.
    Och den 27 började jag blöda, 28e kom allt (å mer därtill ut) , blöder fortfarande.
    Så här är allt hopp ute nu. Nya tag som gäller, så fort det bara går.
    Trots rädslan att det ska gå galet även nästa gång (om det blir någon) ligger å gnager..
    ♥ pojke dec 04 ♥ - MF juni 09, MF feb 11, MF maj 12 -
  • laluna88
    7 michelingodingar skrev 2012-05-29 11:07:02 följande:
    Hej!

läser tråden med jämna mellanrum och tycker det är såroligt att få kolla på alla tester

Nu är det så att jag har en vän som gjort ett test, det är apotekets egna och både jag och hon tycker oss se ett streck och så kom jag o tänka på denna tråd, skulle ni vilja tolka lite och kanske någon som kan ändra kontrasten eller färgen??     

Detta ser väldigt lovande ut ;)...
  • Madelonen1

Tjejer! Jag tog mod till mig och gjorde ett digitalt! Här är resultatet :D
    Men min fråga är.. Beräknad ÄL skulle varit mellan 1-2 maj, men jag tror jag hade ÄL en vecka senare, för flytningarna och de kom inte förens då på den 9:e. Så stämmer resultatet på det digitala då? Eller ska jag oroa mig för att det är för lite!? :o

• Royalgala
    Ceszan skrev 2012-05-29 12:08:32 följande:
    OK, då vet jag. Mitt visade 1-2v den 25e, 17 dagar efter äl/befruktning.
    Och den 27 började jag blöda, 28e kom allt (å mer därtill ut) , blöder fortfarande.
    Så här är allt hopp ute nu. Nya tag som gäller, så fort det bara går.
    Trots rädslan att det ska gå galet även nästa gång (om det blir någon) ligger å gnager..
    Läser att du fått ett antal missfall och beklagar
    Vet hur det är. Har själv haft 5 st mf(+ 4 barn tack och lov).

Innan jag blev gravid med nr 3 fick jag tre mf på 1,5 år. Jag vägrade bli gravid igen om jag inte fick hjälp.
    Min gyn berättade att man kunde ta progesteronvagitorier tre ggr om dagen tom v 12, vilket jag gjorde och idag är sonen 5 år och tog en likadan behandling när jag blev gravid med dottern, idag 3,5 år Så jag tror på det.

Tror det är samma medicin man tar om man gjort IVF, för att hjälpa och stödja graviditeten, för det kan vara så att man producerar för lite gulkroppshormon och då överlever inte fostret innan moderkakan tar över kring v 12.
    Så ett tips bara, som hjälpt mig.
    Lycka till
  • alexander2011

snälla tjejer. är på bim-3 idag. plusade sist på bim+12.
    nu är vi inne på 8:e försöket och vi vill så gärna ha ett syskon. så snäla. vrid o vinka o se ifall ni kanskee kan ana nått. vågar snart inte hoppas mer o ger snart upp  
  • LindaD

Så andra testet o smala starkt blå streck va e detta? Varför stanna just färg rester där vid kolla mitt galleri om ni vill

• Jess86

Mini, frågar igen är inte du i vecka 8+6 typ om du har bf den första januari?

• ak15

bim -3 kan de vara nå? har gjort ivf fick ett 2 celligt embryo tillbaka är på ruvdag 11 syns juh naturligtvis bättre i verkligheten ( som alla andra säger hahaha)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester