• slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

HelenFr skrev 2012-06-05 19:00:59 följande:
    Ja det får man, i alla fall där vi skulle gå... Man måste dock ha försökt i minst två år... Kvinnan får inte ha ett BMI över 35, på landstingen så sa läkaren vi pratade med att man inte fick ha BMI över 30...  
    i Västra Götaland och de flesta landsting gäller att man ska ha försökt ett år, BMI gränsen stämmer men att de helst inte vill att man har över 30, har man bra värden får man dock ändå... men INTE över 35, sen får man inte vara äldre än 39 som kvinna när behandlingen påbörjas (i Västra Götaland) och den dag man fyller 40 avbryts all behandling här..
  • Den lilla M
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-05 19:02:52 följande:
    i Västra Götaland och de flesta landsting gäller att man ska ha försökt ett år, BMI gränsen stämmer men att de helst inte vill att man har över 30, har man bra värden får man dock ändå... men INTE över 35, sen får man inte vara äldre än 39 som kvinna när behandlingen påbörjas (i Västra Götaland) och den dag man fyller 40 avbryts all behandling här..
    samma gäller i sthlm
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • skumbanan
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-05 19:02:52 följande:

Tur att jag har många år kvar till 35 då :D  Samt ett BMI under 30.. Fast håller mer tummarna för att det går av sig själv ändå :)
  • Odella
    ollasulrika skrev 2012-06-05 18:51:29 följande:
    Grattis till er som fått plus!

Här får man glatt invänta mensen.... skulle haft den lördag- söndag ( tror jag iaf) ,men än finns inga tecken på att den är i antåg.  inget resultat på gravtesten heller! suger fett...eller va man nu kan säga!

Drygt bara att det inte kan sätta igång så man kan få börja räkna ner till nästa ÄL...  

Nångång ska det väl bli vår tur tycker jag...  

Om man nu mot förmodan skulle va låghormonare,hur lång tid kan det då ta innan det visar nåt....        
    Har hört upp till en vecka eller mer efter BIM om man är låghormonare!
  • ollasulrika
    Odella skrev 2012-06-05 22:43:35 följande:
    Har hört upp till en vecka eller mer efter BIM om man är låghormonare!

OK, ja jag får väl hålla ut några dar till då me andra ord. 

testa till helgen då kanske.... å är det inget då å mensen inte kommit så får ja väl vänta nåra dar till. sen vettefasen hur man ska göra, ska man kolla up det då?   
  • alexander2011

morgon allihopa Solig

har mer mensvärk idag!! och lätt illamående. det är nästan jobbigt med mensvärken och jag hoppas att mensen håller sig borta nu.
    hade ju mens sist den 5:e maj äl känningar den 16-18 och sen igen värk den 22:e Förvånad
    har nu haft mensvärkskänningar i 6 dagar o jag har inte testat på en vecka.

snälla säg att det är våran tur nu hahahahaha     

• Jennie83
    alexander2011 skrev 2012-06-06 09:30:07 följande:
    morgon allihopa Solig

har mer mensvärk idag!! och lätt illamående. det är nästan jobbigt med mensvärken och jag hoppas att mensen håller sig borta nu.
    hade ju mens sist den 5:e maj äl känningar den 16-18 och sen igen värk den 22:e Förvånad
    har nu haft mensvärkskänningar i 6 dagar o jag har inte testat på en vecka.

snälla säg att det är våran tur nu hahahahaha     

NU ÄR DE ER TUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Hjärta

Nu SKA Tanteländet hålla sig bborta!!!!!!!!  

När ska du testa igen? Skrattande 
  • alexander2011
    Jennie83 skrev 2012-06-06 09:41:49 följande:

NU ÄR DE ER TUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Hjärta

Nu SKA Tanteländet hålla sig bborta!!!!!!!!  

När ska du testa igen? Skrattande 
    XD hahaha go du är Solig

fast är nästan lite orolig för det gör ganska ont i högra sidan men jag hoppas det är normalt.

vet inte när jag ska testa igen V79 hade några tester kvar hemma så hon skulle skicka dom till mig :) så jag hoppas jag hinner testa denna veckan iaf    
  • Jennie83
    alexander2011 skrev 2012-06-06 09:51:00 följande:
    XD hahaha go du är Solig

fast är nästan lite orolig för det gör ganska ont i högra sidan men jag hoppas det är normalt.

vet inte när jag ska testa igen V79 hade några tester kvar hemma så hon skulle skicka dom till mig :) så jag hoppas jag hinner testa denna veckan iaf    

jag hade första veckan då jag plussade mest ont på en sida sen bev de som hela mensmagen om du förstår =)

Hoppas Hoppas!!!! 
  • alexander2011
    Jennie83 skrev 2012-06-06 09:52:23 följande:

jag hade första veckan då jag plussade mest ont på en sida sen bev de som hela mensmagen om du förstår =)

Hoppas Hoppas!!!! 
    jo men jag känner värk i hela buken typ under byxlinningen men inget på väster sida dvs vänster äggstockstrakten utan mest på högra

åhhh vill testa nu!! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester