• skumbanan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

FrökenIda skrev 2012-06-06 16:46:50 följande:
    Tack =)
    Nej min mens brukar vara oregelbunden. Dock har jag aldrig gått så många mensfria dagar som denna sista. Plus att de två senaste menstruationerna låg på 28-29 dagar båda gångerna.  

Jag blöder idag, dock känns det inte som en vanlig mens jag har.. men det värker som mensvärk. Hur som helst, det syns så dåligt på bilderna och i verkligheten syntes det två streck (alltså ett plus) som inte gick att missa men bilderna är tagna lite senare samt i dåligt ljus.. jag ska se om jag kan hitta någon bättre kanske =)

Tack för ditt svar! 
    Tråkigt att det blöder.  Jag såg streck/plus på båda dina test men efter alldeles för många spökstreck så är det svårt att vara säkert. Ser framemot ett nytt test från dej. Och att blödningen inte är mens eller tidigt missfall! 
  • kanske 4a
    FrökenIda skrev 2012-06-06 17:03:47 följande:
    Ja, det gör vi med. Vi har läst mycket om blödning i samband med graviditet/kanske gravid. Det började lite i morse men har nu en måttlig blödning men det ser ändå inte ut som min menstration brukar göra (färg, mäng) men det känns som vanlig mensvärk där emot fick "plusen" i morse i samband med att blödningen kom och efter att ha läst en del om det så har jag inte mf symtom. Jag har gått med gravidsymtom ganska länge och vet inte var det annars skulle komma ifrån. (svullen mage, stora ömma bröst, finnar, förstoppning, gaser, TRÖTTHET, osv).
    Har du/ni några erfarenheter här? :)
    Oj vad konstigt texten blev, men iaf :)

Jag har tyvärr bara dåliga erfarengheter av att blöda när man är gravid. Båda gångerna jag har gjort det så har det varit utomkveds. Men det finns ju många som blöder och det går bra. Men det är ju väldigt svårt att veta. Hur länge har du känt dig gravid? Jag hoppas dina test blir starkare och att blödningen slutar.    
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • FrökenIda
    skumbanan skrev 2012-06-06 17:04:47 följande:
    Tråkigt att det blöder.  Jag såg streck/plus på båda dina test men efter alldeles för många spökstreck så är det svårt att vara säkert. Ser framemot ett nytt test från dej. Och att blödningen inte är mens eller tidigt missfall! 
    Ja tack det hoppas inte vi heller att det är, imorgon bitti hoppas vi att det står "gravid" på testet och inget annat =) Men jo det är svårt att tolka de där testen emellanåt... glömde tillägga att vi provade kvällen innan rfsu som också gav oss lite tecken på plus, men vääldigt svagt.., uff är väl kanske missfall/utomkveds, men ja det väntar och se.. Tack! =)
  • FrökenIda
    kanske 4a skrev 2012-06-06 17:09:18 följande:

Jag har tyvärr bara dåliga erfarengheter av att blöda när man är gravid. Båda gångerna jag har gjort det så har det varit utomkveds. Men det finns ju många som blöder och det går bra. Men det är ju väldigt svårt att veta. Hur länge har du känt dig gravid? Jag hoppas dina test blir starkare och att blödningen slutar.    
    Ja ok.. Vad tråkigt att höra för dej att det var utomkvedhavandeskap.. :/ Har inte så jätte koll på tråden här (är dessutom ny på familjeliv) och därmed inte uppfattat  hur du har det själv? barn? försöker få barn? gravid? 

Jag har haft graviditetssymtom sedan några veckor tillbaka, men har inte känt mig riktigt gravid fören idag och ca tre dagar tillbaka sedan. Jag känner mig själv och min kropp väldigt bra (förutom mensen som är oregelbunden och därmed svår att lita på) . Finnar började komma rätt så rejält för ett tag sedan, jag kände mig lite hängig och "åksjuk", men den sista tiden har jag varit extremt (ovanligt) trött och känner mig mycket svullen. Ibland är magen där nere stor som en ballong utan att jag ätit någonting knappt. Jag har blivit hård i magen och fått hemska gaser vilket jag sällan har annars och mina bröst är svullna, ömma på bröstvårtorna, och halsen bränner till och från...

Så har ett tag nu försökt tro att jag inbillat mig och trott jag varit sjuk och fått "mjölk-mage" men eftersom min (oregelbundna) mens dröjt över 50 dagar denna gång (vilket den aldrig gjort tidigare) och gravid känslan inte försvann/försvinner så köpte vi några tester igår och idag. Vissa har visat neg andra svaga pos. Jätte jobbig dag idag.. vi vet inte vad vi ska tro... men cb-test sägs ju vara pålitliga och överallt vi läser samt på förpackningen så står det att minsta lilla antydan till streck (plus) så är man gravid.... hum..? Vi vill ha det till ett plus... nu är bilderna så dåligt tagna, syns bättre i verkligheten, men där är helt klart ett lodrät streck över kontroll strecket, och det är lika tjockt som det vågräta, bara det att det är så svagt... 

Men nu är det främst blödningen vi oroar oss för. Som du skrev så blöder många kvinnor ändå i början av graviditeten, och en del hela grav. Så vi får se vad testet säger imorrn. Det är digitalt och kan bara visa rätt ju =) Men skönt att prata av sig i all oro.. denna dagen känns bara så extremt lååång... (som mitt inlägg nyss blev =) 
  • kanske 4a
    FrökenIda skrev 2012-06-06 17:42:47 följande:
    Ja ok.. Vad tråkigt att höra för dej att det var utomkvedhavandeskap.. :/ Har inte så jätte koll på tråden här (är dessutom ny på familjeliv) och därmed inte uppfattat  hur du har det själv? barn? försöker få barn? gravid? 

Jag har haft graviditetssymtom sedan några veckor tillbaka, men har inte känt mig riktigt gravid fören idag och ca tre dagar tillbaka sedan. Jag känner mig själv och min kropp väldigt bra (förutom mensen som är oregelbunden och därmed svår att lita på) . Finnar började komma rätt så rejält för ett tag sedan, jag kände mig lite hängig och "åksjuk", men den sista tiden har jag varit extremt (ovanligt) trött och känner mig mycket svullen. Ibland är magen där nere stor som en ballong utan att jag ätit någonting knappt. Jag har blivit hård i magen och fått hemska gaser vilket jag sällan har annars och mina bröst är svullna, ömma på bröstvårtorna, och halsen bränner till och från...

Så har ett tag nu försökt tro att jag inbillat mig och trott jag varit sjuk och fått "mjölk-mage" men eftersom min (oregelbundna) mens dröjt över 50 dagar denna gång (vilket den aldrig gjort tidigare) och gravid känslan inte försvann/försvinner så köpte vi några tester igår och idag. Vissa har visat neg andra svaga pos. Jätte jobbig dag idag.. vi vet inte vad vi ska tro... men cb-test sägs ju vara pålitliga och överallt vi läser samt på förpackningen så står det att minsta lilla antydan till streck (plus) så är man gravid.... hum..? Vi vill ha det till ett plus... nu är bilderna så dåligt tagna, syns bättre i verkligheten, men där är helt klart ett lodrät streck över kontroll strecket, och det är lika tjockt som det vågräta, bara det att det är så svagt... 

Men nu är det främst blödningen vi oroar oss för. Som du skrev så blöder många kvinnor ändå i början av graviditeten, och en del hela grav. Så vi får se vad testet säger imorrn. Det är digitalt och kan bara visa rätt ju =) Men skönt att prata av sig i all oro.. denna dagen känns bara så extremt lååång... (som mitt inlägg nyss blev =) 
    Ja, väntan är jobbig! Jag har tre barn sedan förut, fick mitt första X mellan första och andra barnet. Mitt andra X kom i mars förra året (på samma sida som första gången och då togs äggledaren bort) och nu är vi på försök 11:a efter det. Jag börjar tro att jag kanske är gravid igen, testade i morse och fick också ett jättesvagt streck. Men jag är bara på äl +9 än .
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • slemtorsk i din bralla
    kanske 4a skrev 2012-06-06 17:09:18 följande:

jag blödde i nästan 2,5 veckor.. visserligen inga mängder men konstant blodblandade flytningar varvat med bruna flytningar och blodiga.... är i vecka 9+0 i dag och såg en liten glad och vinkande bebbe i går på VUL. men som du säger så är det svårt att veta, i mitt fall var det troligtvis ett myom som orsakade blödningen
  • kanske 4a
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-06 17:47:25 följande:
    jag blödde i nästan 2,5 veckor.. visserligen inga mängder men konstant blodblandade flytningar varvat med bruna flytningar och blodiga.... är i vecka 9+0 i dag och såg en liten glad och vinkande bebbe i går på VUL. men som du säger så är det svårt att veta, i mitt fall var det troligtvis ett myom som orsakade blödningen

Ja just det ja, det hade jag redan glömt :) Tråkigt att höra att du mår dåligt. På dina symtom låter det som maginfluensa plus gravsymtom tycker jag.
  • EQ85
    kanske 4a skrev 2012-06-06 16:37:38 följande:
    Ok tjejer nu behöver jag eran hjälp. Samma test översta inom tiden, understa efter att testet torkat, taget i morse äl +9 försök 11:a. 

det är ett plus enligt mig, så såg mitt ut med. ta ett digitalt!!!
  • slemtorsk i din bralla
    kanske 4a skrev 2012-06-06 17:53:05 följande:
    Ja just det ja, det hade jag redan glömt :) Tråkigt att höra att du mår dåligt. På dina symtom låter det som maginfluensa plus gravsymtom tycker jag.
    ja det tror jag också... kombinationen illamående OCH magsjuka är...ganska tröttande kan jag säga haha..
  • FrökenIda
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-06 17:47:25 följande:
    Jag har heller ingen jätte riklig blödning men ska heller inte ljuga för mig själv och påstå att det ser helt olikt ut mina vanliga menstruationer.  Jag brukar dock blöda något mer och ha en mer mörkare brun färg. Denna gången är det mer rosa rött. 

Kändes det som vanlig mens för dig? För jag bekymrar mig eftersom jag känner igen det som "mensvärk". Har molnande värk i nedre magen och i ländryggen, och ja alla andra "mens-symtom". Vi plussade väldigt svagt i morse (enligt oss själva iaf=) på två cb, fick neg på en apotekets och i samband med allt detta kom det blod på pappret när jag kissade och sen har det blött mindre-måttligt under dagen. 

Men skönt för dig att du verkar må bra i din graviditet! =) Grattis! Och det fyller oss med lite mer hopp också faktiskt :)  
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester