• FrökenIda

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

madeleinesophie skrev 2012-06-08 15:52:41 följande:
    tack! ja verkligen! och det är så sjukt att bara 3 dagar tidigare få EJ GRAVID och sen GRAVID :) hehe omstgällning! Vi hade bara sex 1 gång den månaden! och jag trodde INTE det var på ÄL, för den skulle ha kommit 1 vecka senare!den dagen vi hade sex testade jag för skojs skull med ett Äl test från CB och fick glad gubbe ;) Så de va nog bara meningen, Ej planerat heller, men välkommet :) jag började testa med gravtest BARA för att jag visste att vi råkat ha sex på äldagen! hade inga symptom alls :) dom kom senare spytt i 21 veckor ;)

Och du beklagar MF! har aldrig haft det. och kan inte tänka mig hur det är :/ Men jag håller tummar på att det tar sig för er :)
    Gud vad spännande det låter! =) Och sicken härlig tur ni hade som lyckades pricka perfekt utan att veta om det ens, fantastiskt! :D 

Jag och min sambo försöker istället ha samlag varje dag, men det får heller inte bli något som stressas fram för har hört att det kan påverka chanserna att bli gravid... så vi försöker ändå ta det med ro och ha kul under tiden Tungan ute 

Idag fick vi hem äl-testen, vi öppnade de nyss och har läst igenom hur vi ska göra, min sambo blir helt ivrig och till sig direkt haha men vi får ju vänta ut min blödning nu, sen jäklar hihi =) 

Mf var inget som smärtade fysiskt, även om det såklart gör lite ont i själ och hjärta, men det var sånt tidigt mf, sådant som många kvinnor bara tror är mensen som kommer... så hade vi inte testat oss samma dag hade vi nog också trott det bara var min mens som kom... lite läskigt det där med att så många kvinnor får mf utan att veta om det.. men det är ju också bra att kroppen stöter ifrån när den misstänker att något är fel (för det är ju just vad den gör, då den upptäcker missbildning är vad man ska kalla det)

Ja tack ju fler tummar som hålls desto bättre lycka kan vi ju hoppas =) 
  • Odella
    madeleinesophie skrev 2012-06-08 16:12:34 följande:
    Odella- de jag ville säga va att inget är omöjligt!! :)
    Ja precis, egentligen är det helt fantastiskt :) Och det känns gött med en boost ibland att "om andra lyckas så ska jag nog också göra det!"
  • ollasulrika

en liten fråga igen...

första gången jag testade med clearbrlue idag ( bara använt andra innan)

När kisset "drog" förbi så kom det fram ett lodrätt streck över det vågräta i testrutan men försvann lika snabbt igen... ska det göra så?  controllrutan funka som den skulle.

ett tag efter tyckte jag mej kunna skymta något svagt svagt men är inte säker. å nu så tog ja isär testet ( vet att man inte ska göra d,men d va bara för å stilla min egen nyfikenhet)   å då ser ja ju med blotta ögat en ytterst svag svag skugga där plusset ska vara... dock är det ju svårt att få på bild....

brukar det bli så för er som är lite mer beprövade inom området.?           

• slemtorsk i din bralla
    ollasulrika skrev 2012-06-08 16:29:48 följande:
    en liten fråga igen...

första gången jag testade med clearbrlue idag ( bara använt andra innan)

När kisset "drog" förbi så kom det fram ett lodrätt streck över det vågräta i testrutan men försvann lika snabbt igen... ska det göra så?  controllrutan funka som den skulle.

ett tag efter tyckte jag mej kunna skymta något svagt svagt men är inte säker. å nu så tog ja isär testet ( vet att man inte ska göra d,men d va bara för å stilla min egen nyfikenhet)   å då ser ja ju med blotta ögat en ytterst svag svag skugga där plusset ska vara... dock är det ju svårt att få på bild....

brukar det bli så för er som är lite mer beprövade inom området.?           
    japp det brukar det... om det är positivt så framkallas strecket sen...eller stannar kvar.

men om du ser ett svagt streck som är kvar så finns ju ett stort hopp att det faktiskt ÄR positivt...
  • ollasulrika

kanske bara ja som ser nån skugga där....  borde inte reagera om det inte va nägor...även om det kommer mf senare...
  • ollasulrika

ser annaorlunda ut i färgen när man ser det med ögat IRL...blir nå konstigt ljus i kameran...

men ja e inställd på å få mens....  så har inga förhoppningar riktigt. 

• drömmaromsmått
    kanske 4a skrev 2012-06-08 12:13:48 följande:
    Uppbrutet digital
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.

tyvärr så såg mitt ut så förra månaden också när jag inte var gravid.. hoppas dock att du bara har för lite hcg för att de ska visa positivt!
  • un poco

Hej igen!

Nu prova jag mett ett nytt test dock ett till rfsu och det var negativt så det var verkligen nåt fel på testet igår

Här är dagens
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester