• axh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

ringde testlagret nu för att få lite svar. de har gjort grundliga tester i deras labb och de hittar inget fel på dom. men eftersom så många har klagat på dom vill dom kompensera med nya tester samt att man returnerar de felaktiga testerna. gäller de med lotnr 120420 låter lite konstigt att det inte ska vara något fel med tanke alla spökstreck som verkar ha kommit...

• mammelie1891
    BeMa skrev 2012-06-19 10:44:20 följande:
    Ja dom är ju de! Men vet dom varför det (kanske) hänt dig 2 gånger?
    Nä dom har ingen aning. När jag skrapas så kommer dom skicka det dom får ut till patologen för obduktion, för att se om dom kan hitta nåt fel. Annars blir det utredning på mig och min man. Jag har ju tre barn sen innan, så dom säger att risken är liten att det ligger hos mig... men det visar sig. Det är ju ändå 5 år sen jag fick min dotter, det kan ju ha hänt nåt på vägen..
    Flicka 0210 Flicka 0404 FLicka 0707
  • Trixxy
    axh skrev 2012-06-19 10:52:50 följande:
    ringde testlagret nu för att få lite svar. de har gjort grundliga tester i deras labb och de hittar inget fel på dom. men eftersom så många har klagat på dom vill dom kompensera med nya tester samt att man returnerar de felaktiga testerna. gäller de med lotnr 120420 låter lite konstigt att det inte ska vara något fel med tanke alla spökstreck som verkar ha kommit...

Så dom menar att det inte är något fel på lot120517?
  • BeMa
    mammelie1891 skrev 2012-06-19 10:54:44 följande:
    Nä dom har ingen aning. När jag skrapas så kommer dom skicka det dom får ut till patologen för obduktion, för att se om dom kan hitta nåt fel. Annars blir det utredning på mig och min man. Jag har ju tre barn sen innan, så dom säger att risken är liten att det ligger hos mig... men det visar sig. Det är ju ändå 5 år sen jag fick min dotter, det kan ju ha hänt nåt på vägen..
    Okej, jo men precis. Men gud vad skönt att dom åtminstone ska kolla upp allt och att ni får en utredning. Hoppas innerligt att de går vägen för er inom en snar framtid då {#emotions_dlg.flower}
  • Trolltoka

Liten fundering bara, kanske jag som är korkad eller något, men varför inte avvakta med att se om mensen kommer i tid eller ej eller vänta några dagar iaf för att se om testen blir starkare närmare bim eller inte innan man anmäler som felaktiga test? Sk. Spökstreck för några år sedan minns jag ofta kallades kemiska graviditeter. Alltså att det bara hunnit producera så lite hcg innan ägget släppt igen att man inte varit gravid ordentligt utan bara fått väldigt svagt positivt pga den pyttelilla hormonmängden. Vet att man är ivrig med att få veta om det tagit sig eller inte, men att anmäla tester som felaktiga långt långt innan bim när det faktiskt kan utveckla sig till riktiga positiva test? Självklart ska testen som doppats i vatten anmälas som felaktiga, för det är dom ju med all säkerhet. Som sagt, jag kanske tänker tokigt, vad vet jag. Är inte meningen att trampa någon som helst på tårna, utan bara en tanke Fast ni som anmält felaktiga test kanske har passerat bim redan?

trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
  • Trolltoka

Men ja, något borde ju vara tokigt när så många får så svaga utslag på deras tester utan stegring.

trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
  • Meja2011

Ehh märkligt att dem sa så om LOT nr 120517, för det sa dem inte till mig. De är konstaterat fel och dem vet om det sa personen

• BeMa

Nu har jag också tagit ett test med vatten & ett med kiss! Nu ska vi se, hej och hå!

• Tusse Misse
    Meja2011 skrev 2012-06-19 11:12:06 följande:
    Ehh märkligt att dem sa så om LOT nr 120517, för det sa dem inte till mig. De är konstaterat fel och dem vet om det sa personen
    Är det 120517 som det är fel på?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester