• laluna88

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

barbarmama skrev 2012-06-21 19:07:05 följande:
    Dag 49 idag.. Senaste mens 4 maj.. Enligt mina beräkningar så är mensen 19 dagar försenad. Och detta är 7:e testet jag har jag gjort sedan mitt BIM 5 juni. 6 negativa och så detta.. Vad tror ni? Spökstreck eller positivt? Jag vågar inte alls ta ut någon glädje än, så jag ska avvakta till min födelsedag den 27 juni och göra ett nytt test då, innan jag vågar glädjas över det. Men jag skulle jätte gärna vilja ha era åsikter om testet!!

nss
    Grattis :P
  • Es Mamma

Tack för era svar. Dricker Erdinger weissbrau, godaste alhoholfria (bättre än carlsbergs:).

Tack Knasten ;) Det är verkligen inte lätt att hålla reda på alla här inne.

• Trixxy
    Knasten83 skrev 2012-06-21 19:06:09 följande:
    Es mamma: har du inte fått plus behöver du inte oroa dej. Först i v 6 tar bebis från dig, innan dess är den självförsörjande.

Så jag som har bim på tisdag kan med gott samvete fira lita midsommar imorgon då?
  • Es Mamma

Alkohol ökar ju risken för missfall och fosterskador redan så tidigt (ny forskning) så jag hade nog firat med alkoholfritt om jag hade fått ett plus i så fall.

• Helenmedh
    barbarmama skrev 2012-06-21 19:07:05 följande:
    Dag 49 idag.. Senaste mens 4 maj.. Enligt mina beräkningar så är mensen 19 dagar försenad. Och detta är 7:e testet jag har jag gjort sedan mitt BIM 5 juni. 6 negativa och så detta.. Vad tror ni? Spökstreck eller positivt? Jag vågar inte alls ta ut någon glädje än, så jag ska avvakta till min födelsedag den 27 juni och göra ett nytt test då, innan jag vågar glädjas över det. Men jag skulle jätte gärna vilja ha era åsikter om testet!!

nss
    Grattis
  • Starbaby
    Trixxy skrev 2012-06-21 19:23:05 följande:
    Så jag som har bim på tisdag kan med gott samvete fira lita midsommar imorgon då?
    Njaaa, man ökar missfallsrisken genom att dricka alkoholm OM du redan är gravid men det inte visar något på stickan.

Med det sagt, jag åt sömntabletter och starka smärtstillande pga brutna ben när jag var ÄL+5 och en dryg vecka framåt. Testade hela tiden men det var negativt. Jag var ju gravid men visste ju inte och var ju tvungen att smärtstilla. BIM testade jag negativt och drack champagne och rökte. Bim +1 negativt så jag drack med gott samvete. Bim+2 negativt. Bim+3 positivt. Obestämd Så hade jag vetat så hade jag ju inte druckigt.
    www.mystarbaby.vimedbarn.se ♥ www.finest.se/natali
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester