Starbaby skrev 2012-06-21 19:31:17 följande:
Njaaa, man ökar missfallsrisken genom att dricka alkoholm OM du redan är gravid men det inte visar något på stickan.
Med det sagt, jag åt sömntabletter och starka smärtstillande pga brutna ben när jag var ÄL+5 och en dryg vecka framåt. Testade hela tiden men det var negativt. Jag var ju gravid men visste ju inte och var ju tvungen att smärtstilla. BIM testade jag negativt och drack champagne och rökte. Bim +1 negativt så jag drack med gott samvete. Bim+2 negativt. Bim+3 positivt. Så hade jag vetat så hade jag ju inte druckigt.
Testade du lika sent med dina/ditt andra barn?
Jag har vart gravid 3 gånger innan och alla de 3 graviditeterna har visat starka plus innan bim eller precis på bim,imed att jag inte testade innan.alla 3 gångerna har teststrecket vart lika starkt som kontrollstrecket.
Imed att jag sen i söndags har haft samma skitskugga som inte ökat i styrka utan är i samma styrka som de andras spökstreck här i tråden så tolkar jag det som negativt.
Skall testa imorrn bitti med,visar det samma skugga så är jag inte gravid.
Visst alla graviditeter visar olika men 3 graviditeter på rad med starka test tidigt kan inte vara en slump.
Jag får se hur jag gör imorrn.
Ni gjorde mig nojjig nu...