• Grodan74

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

så här såg mitt ut hemma kom till barnmorskan visst visade de ett pluss men inte lika starkt som detta så ge inte upp än alla tester visar ju olika...

rundaringar skrev 2012-06-21 13:10:42 följande:
    Nej, nu ger jag nog upp faktiskt tog nyss testet med märket "preg" och fick så negativt som man bara kan få.. Varför får man pos med TL och neg på andra? jag blir så jävla ledsen! Och jag som tyckte att testet i morse var starkare än igår.. Fan..

• Snigo
    Meloi skrev 2012-06-21 15:53:55 följande:
    Men... på testerna du la upp så visar det ju jättetydligt plus på nedersta testet!? Menar du att det kan vara ett spökstreck? Det är ju helt sjukt isådanafall!!

Jag beställde mina tester från billigatester.se, de kanske är bättre?

Man måste dock vara medveten om att alla dessa stickor inte alls är lika känsliga som de dyrare på apoteket. Det är därför man inte kan se plus lika tydligt och lika tidigt som t.ex CB:s tester.         

Sorry men det stämmer verkligen inte att cb s är känsligaste. Jag tror de är lite olika från person till person för mig har TL visat först.
  • Helenmedh
    Trixxy skrev 2012-06-21 17:29:02 följande:
    Tror knappast att Marras man har prostatacancer
    Nej det är bara för oss alla att inse att det är inte riktiga streck vi får.
    Fick en skugga jag igen nu för 10 minuter sen men jag fullkomligt skiter i de skuggorna så länge de inte visar tydligt.förr eller senare kommer man ändå få veta hur det ligger till.
    Tycker ni skall strunta i att analysera dessa testlagrets test nu.
    Nej jag skrev ju det? 
  • Es Mamma

Vågar man ta en alkoholfri öl? Det är 0,2% alkohol i.

• Knasten83

Es mamma: har du inte fått plus behöver du inte oroa dej. Först i v 6 tar bebis från dig, innan dess är den självförsörjande.

• barbarmama

Dag 49 idag.. Senaste mens 4 maj.. Enligt mina beräkningar så är mensen 19 dagar försenad. Och detta är 7:e testet jag har jag gjort sedan mitt BIM 5 juni. 6 negativa och så detta.. Vad tror ni? Spökstreck eller positivt? Jag vågar inte alls ta ut någon glädje än, så jag ska avvakta till min födelsedag den 27 juni och göra ett nytt test då, innan jag vågar glädjas över det. Men jag skulle jätte gärna vilja ha era åsikter om testet!!

nss
  • Es Mamma

Jag är i v.9 :) Men konstigt att alkoholfri öl ändå innehåller alkohol, men det kanske är på pass lite att det inte spelar roll?

• Knasten83

Es mamma; aha, sorry! :) grattis om jag inte sagt det förr!

Märkligt! Jag drack alltid carlsbergs alkoholfria när jag va gravid.
    0,2 behöver du inte oroa dej över! Det är alkohol i mkt som vi inte vet om för det är så minimal mängd..

• saan83

Hej jag hoppar in här. Har lite panik. Har BIM imorn och jag gjorde nyss ett graviditets test som jag köpt på billiga tester. Jag  ser ett svagt rosa streck. Vad betyder det? är jag gravid eller inte?

• BeMa
    Es Mamma skrev 2012-06-21 19:08:31 följande:
    Jag är i v.9 :) Men konstigt att alkoholfri öl ändå innehåller alkohol, men det kanske är på pass lite att det inte spelar roll?

Jag rådfrågade med min bm och hon sa att de va okej då. Man kan aldrig få ölen riktigt alkoholfritt utan dom skriver ut en siffra som är maxgränsen de kan ha upnått eller något Såndär!! :)

Jag drack iaf carlsbergs alkoholfria i stort varje fest som va under grav och har en frisk liten pojk :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester