• Tösabiten88

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jo men det är ju lite spänning under alla väntan. hehehe

* Stolt mamma till 3 flickor och 1 Pojke*
  • Helenmedh
    isflikkan1 skrev 2012-06-21 13:54:47 följande:
    Tror inte man ska trixa så mycket med bilderna. Är man gravid så kommer man få positivt tids nog....
    Det är en lång väntan, jag vet...
    Skulle föreslå till er som får div tvetydiga svar att gå till MVC, gör ett test där eller be om att få göra ett hcg-test, då får ni säkert svar på 2 dagar :)
    Lider man av immunisering så som jag gör så är det väldigt viktigt att veta i tid.. Annars klarar sig inte embryot fram till bim..
    Sen är väl alla nyfikna också Svårt att ha is i magen när man vill så mycket.. 
  • slemtorsk i din bralla
    isflikkan1 skrev 2012-06-21 13:54:47 följande:
    Tror inte man ska trixa så mycket med bilderna. Är man gravid så kommer man få positivt tids nog....
    Det är en lång väntan, jag vet...
    Skulle föreslå till er som får div tvetydiga svar att gå till MVC, gör ett test där eller be om att få göra ett hcg-test, då får ni säkert svar på 2 dagar :)
    fast hcg-prover är inget man får bara så där.. jag har försökt flera gånger pga jag har ätit hormoner i ivf-förberedande syfte och de ger inte den servicen.

Deras gravtester är dessutom inte särskilt känsliga så vill man ha svar lite tidigt, vilket vi alla vill så funkar inte det...

Det är som någon tidigare beskrivit... ganska spännande, lite som att skrapa triss att testa i förväg.. det är det som är hela grejen med denna tråden
  • isflikkan1
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-21 14:15:15 följande:
    fast hcg-prover är inget man får bara så där.. jag har försökt flera gånger pga jag har ätit hormoner i ivf-förberedande syfte och de ger inte den servicen.

Deras gravtester är dessutom inte särskilt känsliga så vill man ha svar lite tidigt, vilket vi alla vill så funkar inte det...

Det är som någon tidigare beskrivit... ganska spännande, lite som att skrapa triss att testa i förväg.. det är det som är hela grejen med denna tråden

Ojjjjj, jag gick in till Mamma Mia här i sthlm på dropp in å sa att jag va osäker på testresultaten å inte vet om jag är låghormonare, de tog ett test direkt å skickade iväg :)
  • Kravmärkt

Precis! Och eftersom jag älskar den här tråden och all spänning med dessa tester, så hoppas jag att ni fortsätter testa för tidigt
  • isflikkan1
    Helenmedh skrev 2012-06-21 14:02:37 följande:
    Lider man av immunisering så som jag gör så är det väldigt viktigt att veta i tid.. Annars klarar sig inte embryot fram till bim..

Sen är väl alla nyfikna också Svårt att ha is i magen när man vill så mycket.. 

Förstår dig till fullo!!!!

Menar mer att man kanske blir lurad till att tro ngt som.sen visar sig att inte vara sant å på så sätt får förhoppningar som.senare inte stämmer.... Jobbigt att kastas mellan hopp å förtvivlan....

Tycker själv det är intressant å kika å analysera här, men tänkte mer så att man inte sårar ngn eller ger ngn hopp som kanske inte finns :)
  • Kravmärkt

Precis! Och eftersom jag älskar den här tråden och all spänning med dessa tester, så hoppas jag att ni fortsätter testa för tidigt
  • Helenmedh

Isflikkan: absolut, man ska ju inte slänga grattis hit och dit utan ett säkert positivt test, det förstör ju mer än ger glädje.. Förstår ditt tänk, jag var likadan tills frustrationen tog över på typ 10e månaden.. Men ja.. Det är ju smart att vänta absolut men ibland är det svårt ;)

• Odetta
    rundaringar skrev 2012-06-21 13:24:22 följande:
    Är det bara jag, eller syns ett streck om man mörkar bilden? (nu är jag besatt, jaa ) 

Kan du inte plocka isär testet och ta kort? Jag tycker det är jätte svårt att se genom det där lilla plastfönstret...
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com ♥
  • isflikkan1
    Helenmedh skrev 2012-06-21 14:43:09 följande:
    Isflikkan: absolut, man ska ju inte slänga grattis hit och dit utan ett säkert positivt test, det förstör ju mer än ger glädje.. Förstår ditt tänk, jag var likadan tills frustrationen tog över på typ 10e månaden.. Men ja.. Det är ju smart att vänta absolut men ibland är det svårt ;)

Tro mig, jag vet oxå ;)

Va.mer en omtanke, inte meningen att trampa på någons tå eller verka elak....
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester