• Friida11

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

barbarmama skrev 2012-06-25 12:28:54 följande:
    Jag vet inte vad jag ska tro längre.. Igårkväll fick jag mitt tredje positiva graviditetstest med RFSU's stickor.. Men imorse fick jag "Inte Gravid" med CB digitala. Hur kan tre tester säga JA men ett NEJ? Vad ska jag tro egentligen? Är jag gravid eller är jag inte?? Kunde det varit för tidigt att göra ett digitalt test? Eller har jag lyckats få TRE spökstreck, starka nog för att tolkas som positivt? När jag kollade på mina gamla tester jag har kvar sen jag väntade sonen, så var dessa streck starkare än de första som jag fick när jag väntade sonen och då var jag ju gravid. Så jag vet inte vad jag ska tro längre! Är på dag 54 idag och ingen mens och ingenting som tyder på att den skulle vara påväg. Allt tyder på att jag skulle vara gravid, ömma bröst, yr när jag stått upp länge som när jag diskar, jag klöks av dofter, jag är städigt trött och utmattad och jag mår illa till och från. Det stramar i livmodern på sidorna, precis som när jag väntade sonen och ligamtenten sträcktes.. Men varför kunde jag inte ha fått ett positivt svar på det digitala då?? Jag har beställt hem nya testser nu som förhoppningsvis kommer imorgon. totalt är det nog ca 26 tester.. Så jag ska använda dem framöver nu och se hur det blir.. Annars tror jag att jag ska ringa till RFSU och skälla ut dem för att sälja skräptest som bara visar falska plus!! :(

Det hände mig också när jagväntade min dotter, tog flera test som visade svagt positivt sedan  ett digital som visade neg men de kanske är så att det digitala inte är lika känsligt som de andra testerna, eller så funkar de helt enkelt inte. Men hur som helst så väntade jag dottern trots neg på digital så tappa inte hoppet :) Jag tror säkert det är en liten som växer där inne :)
    Frida Isabell 16/5-2011 <3 Mamma älskar dig!!
  • Binegar

BIM -2 ca. Det är då själve f*n att ingan syntom har kommit upp...eller att jag inte kan sluta stressa över hela grejen.. :/

• alexander2011
    mammelie1891 skrev 2012-06-25 09:10:27 följande:
    Alex: fick missfall i fredags. Trolig ofostrig graviditet igen. Så man skrapade ut det som fanns kvar (hade inte blödit ut graviditeten än, allt fanns kvar) och skickade på obduktion för utredning. Jag och mannen kommer utredas nu, är tydligen extremt ovanligt med två ofostriga graviditeter på rad.
    åhh beklagar verkligen :( ja det är lite kontsigt men det är bra att de kollar upp varför det har hänt er 2 ggr :(
    hoppas att de får svar snabbt och att nästa gång lyckas bättre Hjärta 
  • Emmi11

jag kunde hålla mig! höll mig i 6 timmar och sen kissa jag på en clearblue. Måste pluset vara starkare? är på bim-4 och det ser ut så här. kan man hoppas på en graviditet?

• slemtorsk i din bralla
    Emmi11 skrev 2012-06-25 16:38:09 följande:
    jag kunde hålla mig! höll mig i 6 timmar och sen kissa jag på en clearblue. Måste pluset vara starkare? är på bim-4 och det ser ut så här. kan man hoppas på en graviditet?

KAN det ens vara starkare

Grattis....
  • Emmi11

Åh hoppas det fortsätter så här! Kan det bli svagt igen? Du är gravid känns så overkligt! Vårt första försök med fjärde barnet

• Jennie83

Stort Grattis
  • Loppan8604

Grattis!! Njut av graviditeten nu:)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester