• poker face

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hallå på er! Jag har en liten fråga som jag hoppas att någon av er kan svara på. När det gäller graviditetstest, är stavarna mer tillförlitliga än stickor eller spelar det ingen roll vad man väljer att köra med? Tänkte bara för man tjänar ju en hel del på att köpa en bunt stickor istället.. Tacksam för svar Skrattande

• Binegar
    poker face skrev 2012-06-30 21:37:21 följande:
    Hallå på er! Jag har en liten fråga som jag hoppas att någon av er kan svara på. När det gäller graviditetstest, är stavarna mer tillförlitliga än stickor eller spelar det ingen roll vad man väljer att köra med? Tänkte bara för man tjänar ju en hel del på att köpa en bunt stickor istället.. Tacksam för svar Skrattande
    de har lika hög kavlité...alla utom TL sägs det ;)
  • lilaemma
    Binegar skrev 2012-06-30 21:45:15 följande:
    de har lika hög kavlité...alla utom TL sägs det ;)
    Håller inte med. Testlagret är suveräna. Alla test kan man manipulera fram streck på om man verkligen försöker. Det är inte ett fel på testet utan på oss galningar som så gärna vill se nått. Ibland får man svaga sträck, men sen blir det inget mer. Kemisk graviditet heter det. Alla befruktade ägg fäster inte ordentligt.. 1/4 graviditeter slutar i mf. Vi som testar tidigt löper ju en ökad risk att Upptäcka mf som inte ens skulle varit en för senad mens om vi inte testat så sjukligt tidigt. (därmed inte sagt att jag inte kommer fortsätta att testa för tidigt. ;P )
  • lilaemma
    Alvii skrev 2012-06-30 18:25:48 följande:
    Igår em:

Idag morgon:

Ser tydligare ut va?
    Skillnaden ser inte lika markant ut på bild dock tycker jag :/
    hoppas det ej är spök
    Det där är ett positivt test. Grattis!
  • bejbimaker

lilaemma, då är min man också lite gravid just nu, han fick samma svaga streck, brett å rosa som mig :D

• bejbimaker

nä  lite svagare brett rosa streck precis som mig som aldrig stegras och som kräver att man håller testet vid fönstret eller vid bra belysning, men då ser man det tydligt,,

som sagt, har använt testlagret förr å då har det inte vart något fel på dom, totalblankt hur mycket man än håller på vid fönster etc... 

• Knasten83

Bejbi: jag har samma erfarenhet. ALDRIG fått ens skugga, nu får jag streck trots mens. Men nu fick jag nya test skickade sen jag klagade så hoppas de visar riktigt!

• Starbaby
    strumpan123 skrev 2012-06-30 21:29:05 följande:
    okej bra att veta. verkar ha blivit mkt tydligare på mina nu när dom torkat, man kunde ju ana nåt innan. fast plaststickan är svagare nu när den torkat
    Jag tycker även positiva tester blir tarkare när de torkat, men man ska kunna se ett ordentligt streck redan innan. Annars kan man inte lita på dem. Testa med ett digitalt så vet du säkert. Där har du iaf inga spök.
    www.mystarbaby.vimedbarn.se ♥ www.finest.se/natali
  • bejbimaker

jag har tyvärr fått svaga streck med det nya lotnumret också,,,det var dom min man kissade på.

svagt dock...men som sagt jag har alltid hört att ett streck är ett streck å det vill man ju kunna lita på men det gör jag inte längre, utan kör klart dom jag har sen köper jag ett annat märke å skriver datum på å litar på stegring eller nåt...jäkligt tragiskt när man ser sitt första streck någonsin å sen upptäcker att det är fejk..

ni som verkligen är gravida behöver ju inte oroa er, ni är ju liksom gravida ändå :) å märker säkerligen stegringen å har dubbelkollat med andra test... ;) 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester