• Caspersmama

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

CB Digital med veckoridikator visade GRAVID 1-2, helt underbart att se att det inte spökstreckade, kan dock inte skaka av mig känslan av att någon ska gå fel igen, t.ex. nytt ma, i princip inte gjort ett smack sen i onsdags när jag fick reda på det, mest vilande i sängen..

Styrkekramar till dig Tusse, hoppas allt löser sig på bästa sätt till slut!

• Binegar
    Caspersmama skrev 2012-07-01 19:55:19 följande:

CB Digital med veckoridikator visade GRAVID 1-2, helt underbart att se att det inte spökstreckade, kan dock inte skaka av mig känslan av att någon ska gå fel igen, t.ex. nytt ma, i princip inte gjort ett smack sen i onsdags när jag fick reda på det, mest vilande i sängen..

Styrkekramar till dig Tusse, hoppas allt löser sig på bästa sätt till slut!

när fick du ditt ma? jag hade mitt i december 2011 & ännu har jag inte blivit gravid efter det..
    grattis till plus!
  • Tusse Misse

Ni är så goa tjejer! Trodde ni skulle strypa mig med era bara händer. Men jag förstår att vissa av er kanse skulle vilja.
    Sitter här med mina hormoner och gråter av era svar! Av alla runt omkring mig så får jag de finaste snällaste orden av er! Av er som kämpar så för att få en liten bebis.

Ni kanske inte tror det men era ord betyder SÅ mycket!

• slemtorsk i din bralla
    Tusse Misse skrev 2012-07-01 20:00:29 följande:
    Ni är så goa tjejer! Trodde ni skulle strypa mig med era bara händer. Men jag förstår att vissa av er kanse skulle vilja.
    Sitter här med mina hormoner och gråter av era svar! Av alla runt omkring mig så får jag de finaste snällaste orden av er! Av er som kämpar så för att få en liten bebis.

Ni kanske inte tror det men era ord betyder SÅ mycket!
    men gumman..förstår att du kanske inte vill prata om det.. men VAD är det som får dig att ta steget till abort när du trots allt ändå försökt bli gravid ett tag, det mesta går att klara av även om livet tar tvära svängar i bland.....
  • Capiche
    Snigo skrev 2012-07-01 18:19:12 följande:
    jag var tvungen beställa nya test i dag =( Fy vilken hemsk känsla men måste ju se att jag får ett negativt test så man vet att allt är borta. Någon som fått missfall/ gjort abort hur länge tog de innan de blev minus på testen?
    När jag fick missfall med tvillingar så testade jag negativt ca 5 dagar efter missfallet.
    Var i vecka 8-9. 
    Hant få en mens emellan och sedan vart jag gravid igen med andra barnet. 

• Capiche
    telgebo skrev 2012-07-01 16:39:41 följande:
    Dagens ser positivt ut. Rek att du tar ett till senare idag och ett imorgon också.
    Tack, ja jag får testa i morgon också. :) Har sex varannan dag nu så man inte missar.  
  • Knasten83

Tusse: men kära du! Klart vi inte stryper dej. Om du hade skrivit att du inte bryr dej hade jag blivit jätteledsen, men jag märker att detta inte är vad du vill.
    Det måste va väldigt allvarligt och jag hoppas inte du är allvarligt sjuk eller så.

Önskar dej all lycka!!

• Knasten83

Caspersmamma: grattis!!! :)

Försök tänka att det finns inget du kan göra som påverkar ett ma eller mf. Det ligger så tryggt inbäddat i din mage, va inte orolig. Ödet bestämmer!

Jag föll i trappen i början av min grav och va livrädd, inget hände bebisen.

• Caspersmama
    Binegar skrev 2012-07-01 19:58:49 följande:
    när fick du ditt ma? jag hade mitt i december 2011 & ännu har jag inte blivit gravid efter det..
    grattis till plus!
    17/2 i år, efter att ha vetat sen 31/1, mår fortfarande ganska dåligt av det men mest för att vården svek när jag behövde den som mest, dem var väldigt måna om att informera om allt som skulle göras när allt var okej men när det gick fel fick jag bara ett "det kommer ut snart" slängt i ansiktet och fick sitta hemma och vänta ut i nästan 3 veckor :/ Har dessutom ett jobb som jag inte kan bli avbytt snabbt på (kör linjetrafik, buss) och jag inte ville riskera att få missfallet under arbetstid så jag fick gå hemma utan pengar dessutom när ingen tyckte jag behövde sjukskrivas. När det väl kom så gick det på på 20 mins och höll på 4-5 timmar totalt med värkar så jag är sjukt glad ändå att jag valde att stanna hemma och vänta..
    Men det var ändå första försöket då i början på året och det här blir väl 4'e eller något sånt, hur länge har ni försökt?
    Casper 070112, ma v.8 120217, BF 130310?
  • Caspersmama
    Knasten83 skrev 2012-07-01 20:11:47 följande:
    Caspersmamma: grattis!!! :)

Försök tänka att det finns inget du kan göra som påverkar ett ma eller mf. Det ligger så tryggt inbäddat i din mage, va inte orolig. Ödet bestämmer!

Jag föll i trappen i början av min grav och va livrädd, inget hände bebisen.
    Tack :)
    Jag är nog mest rädd att få stå där utan hjälp ännu en gång om det händer igen men jag känner efter med kroppen hela tiden, det sticker och värker från och till men det ska det väl, var ju ändå 6 år sen förra grav och då var jag 20 så jag hade väl inte riktigt pejl på hur det kändes eller nånting, man är så mycket mer medveten när man blir lite äldre känner jag!
    Casper 070112, ma v.8 120217, BF 130310?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester