• sajo0106

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

skumbanan skrev 2012-07-02 15:58:00 följande:
    Märkligt att få dåligt samvete över en graviditet, det är bara att sluta med. :)

Grattis!
    När jag får inte dåligt samvete över att vara gravid utan att skriva och vara överlycklig när jag vet att många har det svårt! ;) TACK!!!
  • Loppan8604
    sajo0106 skrev 2012-07-02 15:18:48 följande:
    En till bild på stickan lite längre ifrån, jag kan inte fatta det... :D

Stort grattis! Ett solklart plus!
  • slemtorsk i din bralla
    sajo0106 skrev 2012-07-02 15:58:53 följande:
    När jag får inte dåligt samvete över att vara gravid utan att skriva och vara överlycklig när jag vet att många har det svårt! ;) TACK!!!
    få inte dåligt samvete, du kan inte äga andra människors problem. Du är medkännande och det räcker långt nog. Klart du ska vara lycklig över att du har plussat, en del har tur, andra har otur. Det är ju så ooootroooligt mycket som faktiskt ska klaffa när man blir gravid och allt var rätt för dig den här gången.

Jag tillhör en av dem som fått kämpa för min guldklimp i magen och även innan jag blev gravid så hade jag svårt att förstå att man ska hålla inne med sin egen lycka för att andra misslyckas. Vi måste ju glädjas åt varandra och visst blir man avis när någon får plus och man själv får fortsätta kämpa, men skuldbeläggas ska ingen göra.
  • Trixxy

Har lite panik och behöver hjälp!

Jag fick ju mensen på bim+3 och är idag på dag 4 i menscykeln.satt på toa och äl-slem rann ut!!jag kan inte ha sex dag jag har mens!!!vad fasiken skall jag göra!??

• slemtorsk i din bralla
    Trixxy skrev 2012-07-02 16:10:37 följande:
    Jag fick ju mensen på bim+3 och är idag på dag 4 i menscykeln.satt på toa och äl-slem rann ut!!jag kan inte ha sex dag jag har mens!!!vad fasiken skall jag göra!??
    hmm...... mysko... kanske läge att ta både ÄL-test och gravtest??
  • Loppan8604
    Trixxy skrev 2012-07-02 16:10:37 följande:

Kolla med ett äl-test om du verkligen har äl. Ibland får ja också precis som äl.slem när ja har mens men de har inte varit äl för mig. så kolla med ett test å se va de säger. Om de nu e äl har ja inte en aning aom van man ska göra tyvärr :/

Hoppas du får svar snart! Kram 
  • Trixxy
    Loppan8604 skrev 2012-07-02 16:14:01 följande:
    Kolla med ett äl-test om du verkligen har äl. Ibland får ja också precis som äl.slem när ja har mens men de har inte varit äl för mig. så kolla med ett test å se va de säger. Om de nu e äl har ja inte en aning aom van man ska göra tyvärr :/

Hoppas du får svar snart! Kram 

Det var genomskinligt och trådigt!

Faaaan också!vad håller min kropp på med?har beställt äl test nu
  • Loppan8604
    Trixxy skrev 2012-07-02 16:19:11 följande:

Det var genomskinligt och trådigt!
    Faaaan också!vad håller min kropp på med?har beställt äl test nu

Jepp de e mina med... får de ganska ofta vid mens men har inte varit äl för mig. Har du ine möjlighet att kpa ett på apoteket så du kan få svar ida...om du får testet imorgon så kan de ju ge starkt men inte positivt utan du haft äl för att testet reagerar vid mens också?? Eller har ja fel??! :/
  • sajo0106
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-07-02 16:07:04 följande:
    få inte dåligt samvete, du kan inte äga andra människors problem. Du är medkännande och det räcker långt nog. Klart du ska vara lycklig över att du har plussat, en del har tur, andra har otur. Det är ju så ooootroooligt mycket som faktiskt ska klaffa när man blir gravid och allt var rätt för dig den här gången.

Jag tillhör en av dem som fått kämpa för min guldklimp i magen och även innan jag blev gravid så hade jag svårt att förstå att man ska hålla inne med sin egen lycka för att andra misslyckas. Vi måste ju glädjas åt varandra och visst blir man avis när någon får plus och man själv får fortsätta kämpa, men skuldbeläggas ska ingen göra.
    Tack för dina ord! <3 Klart jag tycker synd om dem som måste kämpa, annat vore ju lustigt men samtidigt är jag så uppe i min egen lycka och det är väl det som gör att man känner sig lite kluven! Men jag gläds och sambon blev helt till sig av lycka! :D
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester