• Trixxy

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Alfonsmamman skrev 2012-07-02 08:44:30 följande:
    Usch för er "haters" som man säger. Jag har varit så längtande, är. Ogillat på ett egoistiskt vis när andra lyckas snabbt, när andra utför aborter, när andra stoltserar med magar. Men fy!!!!! Detta faktum ändrar ju aldrig min situation.

Och ändrade familjeförhållanden - vem har sagt det. Det ända jag läst är att valet berodde på betydligt värre saker än så. Och den sorgen som en längtande människa måste uppleva efter en högst ovälkommen abort måste få förbli obesudlad. Nä, ta er i kragen och visa lite hjärta. Eran längtan och sorg blir varken större eller mindre när andra lyckas eller misslyckas. Den är vad den är. Du är du och jag är jag.

Är man en hater för att man ogillar vissa saker?

Hmmm
  • Kevin Molly

Binegar- läste att du kollar ägglossning via en app. Det gör jag med men även äl test. Appen visade äl mellan 29-1/6 med äl dagen den 30:e. Äl flytningarna började den 29 precis som appen visade men inget pos äl test. Idag kom ett positivt äl test på dag 17.
    Det är ju inte säkert det är så för dig men det kan ju vara så att din ägglossning kommer senare än vad du tror. Så jag skulle råda dig att kolla med äl test. Lycka till

• Meja2011

Igår år jag sista tabletten provera, så inom några dagar förväntas mensen komma:) och sen kan vi köra igång med pergotime:)

• Puffmajs

usch jag får ont i magen när ni pratar om abort här ! :( håller handen på magen och är glad att jag kommit till vecka 25.. kan ni prata om något roligare?

nu vill jag se fler plus tjejer=))

• Angeliic
    Alfonsmamman skrev 2012-07-02 08:44:30 följande:
    Usch för er "haters" som man säger. Jag har varit så längtande, är. Ogillat på ett egoistiskt vis när andra lyckas snabbt, när andra utför aborter, när andra stoltserar med magar. Men fy!!!!! Detta faktum ändrar ju aldrig min situation.

Och ändrade familjeförhållanden - vem har sagt det. Det ända jag läst är att valet berodde på betydligt värre saker än så. Och den sorgen som en längtande människa måste uppleva efter en högst ovälkommen abort måste få förbli obesudlad. Nä, ta er i kragen och visa lite hjärta. Eran längtan och sorg blir varken större eller mindre när andra lyckas eller misslyckas. Den är vad den är. Du är du och jag är jag.
    Håller faktiskt med. Har sett henne skriva här, hennes längtan efter plus och plötsligt skrev hon att skulle göra abort. Tror inte hon skulle göra det lättvindigt för en "småsak". Vi har INGEN aning om vad som hänt i hennes liv och har INGEN rätt att sitta och spy galla över hennes val. Anledningen att hon skrev det var säkerligen för hon trodde hon hade fått "vänner" här i tråden.

Isåfall kan jag tycka det är lika bitande jobbigt att läsa om andras ultraljud och bebislycka i tråden också. För det hör ju inte heller hit eller hur? Och kan vara minst lika jobbigt för folk att läsa om som strävar efter plusset. 
  • Trixxy

Jag undrar, jag fick mensen på bim+3, i fredags, hade jag alltså äl en fredag då?
    För iså fall hade jag äl mycket senare än vad jag trodde och inte konstigt att jag inte blivit gravid under dessa 7-8 månaderna då vi försökt. för vi har slutat göra barn efter dag 14-15 nämligen....
    Jag har alltid gått på äl-flytningarna. Och när de tagit slut så har jag trott att äl är över, vilket i mitt fall har blivit dag 14 eller 15.

• Trixxy
    Angeliic skrev 2012-07-02 09:30:54 följande:
    Håller faktiskt med. Har sett henne skriva här, hennes längtan efter plus och plötsligt skrev hon att skulle göra abort. Tror inte hon skulle göra det lättvindigt för en "småsak". Vi har INGEN aning om vad som hänt i hennes liv och har INGEN rätt att sitta och spy galla över hennes val. Anledningen att hon skrev det var säkerligen för hon trodde hon hade fått "vänner" här i tråden.

Isåfall kan jag tycka det är lika bitande jobbigt att läsa om andras ultraljud och bebislycka i tråden också. För det hör ju inte heller hit eller hur? Och kan vara minst lika jobbigt för folk att läsa om som strävar efter plusset. 
    Alla är vi olika hur vi reagerar, vi KAN INTE reagera på samma vis.
    Vissa tycker att det känns jobbigt att läsa om aborter, jag tycker det.
    Ultraljud är något fint men aborter är för mig "mord", så tänker jag i min skalle iaf, lite grovt uttryckt.

Vi som skriver i denna tråden, vill berätta om sina test, symtom och annat som hör till sin graviditet, självklart också tråkiga saker, men abort, själva ordet är så laddat i en sån här tråd....
  • Fiiffii

Följer tråden och hejar på alla som kämpar efter plus! Själv varit kämpande i tre år.. Dock gravid nu :)
    Men blir så ledsen av att läsa om aborter i detta sammanhanget.. Hade jag fortfarande varit en kämpe så hade jag med all sannolikhet tagit riktigt illa vid mig av känslan av tappad respekt. Vet hur det är att sitta där varje bim dag och vrida och vända..
    Som gravid nu så kan jag inte förstå hur man kan välja att "ta bort" något som lever i en själv.. Om man kämpat så känns det inte som att man gör så..
    Vissa aborter kan jag acceptera, tex Binegar, men inte något så t här!

Ledsen men ville bara skriva av mig efter att läst tråden.. Följer som sagt er även fast jag sällan skriver :))

Hejar på er alla som kämpar där ute!

• skunk

Hej!

Jag har varit här och läst väldigt länge men aldrig skrivit. Jag tycker inte heller att man har rätt att döma människor, vi vet inget om deras liv. Alla anser väl att man fått vänner i tråden? Själv sitter jag här och blöder ut ett missfall och väntar på de nån gång ska ta slut. Sen får jag se hur de blir, kansle vi försöker igen.. eller så bara är vi. Blir de så blir de. Jag är trött på alla dessa tester, tårar och längtan. Men alla är vi olika, de får man inte glömma Hjärta 

Lycka till tjejer, ni som har de väldigt svårt just nu, och ni som försöker Hjärta 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester