• bulleb

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Har BM idag tog testet igår kväll. Har mått illa, är frusen och ömma bröstvårtor....vid tidigare grav har testen visat tydligare...men då har jag nog inte testat så tidigt...
    Hoppas =)!

• EQ85
    Tusse Misse skrev 2012-07-02 10:04:23 följande:
    Vaknade idag och började läsa här. Oj vad ledsen jag vart av mångas hårda ord. MORD? Är jag en mördare nu? Det var antagligen dumt att skriva här om detta faktum. Men som nån skrev så trodde jag på mänsklig värme och "vänner" Men nu vet jag att jag inte var välkommen.
    Men Angeliic: Jag vill verkligen tacka för dina ord!

Hur kan ni andra ens tro att jag bara gör detta "bara för att" Hur kan ni????? Känns som om det säger mer om er än vad detta säger om mig! Besviken och fruktansvärt ledsen ska jag nu lämna er ifred! Så får vi hoppas eran tråd blir förskonade från den hemska verkligheten som kan slå till ibland!

Jag har barn sedan tidigare som behöver sin mamma FRISK! Så nu tar vi detta beslutet för deras skull.
    {#emotions_dlg.flower}
  • Angeliic
    Vaknade idag och började läsa här. Oj vad ledsen jag vart av mångas hårda ord. MORD? Är jag en mördare nu? Det var antagligen dumt att skriva här om detta faktum. Men som nån skrev så trodde jag på mänsklig värme och "vänner" Men nu vet jag att jag inte var välkommen.

Hur kan ni andra ens tro att jag bara gör detta "bara för att" Hur kan ni????? Känns som om det säger mer om er än vad detta säger om mig! Besviken och fruktansvärt ledsen ska jag nu lämna er ifred! Så får vi hoppas eran tråd blir förskonade från den hemska verkligheten som kan slå till ibland!

Jag har barn sedan tidigare som behöver sin mamma FRISK! Så nu tar vi detta beslutet för deras skull.
    Många kramar till dig och din familj!! {#emotions_dlg.flower} 
    Bry dig inte om vad folk slänger ut här till höger och vänster! 
  • poker face
    Trixxy skrev 2012-07-02 09:35:56 följande:
    Alla är vi olika hur vi reagerar, vi KAN INTE reagera på samma vis.
    Vissa tycker att det känns jobbigt att läsa om aborter, jag tycker det.
    Ultraljud är något fint men aborter är för mig "mord", så tänker jag i min skalle iaf, lite grovt uttryckt.

Vi som skriver i denna tråden, vill berätta om sina test, symtom och annat som hör till sin graviditet, självklart också tråkiga saker, men abort, själva ordet är så laddat i en sån här tråd....
    Även jag tycker faktiskt att abort är opassande att diskutera i en sådan här tråd, där man faktiskt VILL bli gravid och strävar efter det. Utöver det har jag absolut ingenting emot abort, har själv gjort än när jag var 19 år och långt ifrån något mamma-material, så det var för mitt eget och "barnets" bästa helt enkelt. Men jag skulle aldrig skriva det i en tråd som denna, som sagt. Då skulle jag vända mig till abort-kategorin.
  • Trixxy

Som du såg så använde jag mig av " ". Men ja, jag tycker det är en form av mord då barnet är friskt.
    Även om man skulle skiljas, någon har vart otrogen etc så gör man inte abort, det är vad jag tycker.

Självklart är abort en jobbig situation, det förstår jag mycket väl, men som sagt, att först kämpa för en graviditet och sen bara ta bort det oavsett situation, känns fel, OM det inte är så att det är fel på barnet eller att man utsatts för övergrepp etc eller att det var en oplanerad graviditet.

Jag är en abortmotståndare.
  • Trixxy

Och som sagt, lite fel tråd att skriva om sin abort i. Det är känsligt för vissa! Jag känner mig kränkt, för här sitter vi alla i samma båt, kämpar och kämpar, gråter oss igenom mensperioder och så går folk och gör abort! Och sen skriver det HÄR??

• Hoppas 2013
    Trixxy skrev 2012-07-02 10:15:02 följande:
    Som du såg så använde jag mig av " ". Men ja, jag tycker det är en form av mord då barnet är friskt.
    Även om man skulle skiljas, någon har vart otrogen etc så gör man inte abort, det är vad jag tycker.

Självklart är abort en jobbig situation, det förstår jag mycket väl, men som sagt, att först kämpa för en graviditet och sen bara ta bort det oavsett situation, känns fel, OM det inte är så att det är fel på barnet eller att man utsatts för övergrepp etc eller att det var en oplanerad graviditet.

Jag är en abortmotståndare.
  • lillabambi

Håller med poker face! Har ju egentligen ingenting med varför denna tjejen gjorde abort utan det är opassande i denna tråden finns andra kategorier att välja på! Gör man abort så är de ens eget val men ha lite respekt för dom som verkligen kämpar och berätta privat eller i en abort tråd!

• splink

Många kramar till dig. Hoppas allt blir bra för er tillslut. {#emotions_dlg.flower}
    Dotter född -07, BF med dotter 2 18/9, Bloggar på http://detsaknadebarnet.blogspot.com
  • Fridhaa
    Vaknade idag och började läsa här. Oj vad ledsen jag vart av mångas hårda ord. MORD? Är jag en mördare nu? Det var antagligen dumt att skriva här om detta faktum. Men som nån skrev så trodde jag på mänsklig värme och "vänner" Men nu vet jag att jag inte var välkommen. Men Angeliic: Jag vill verkligen tacka för dina ord! Hur kan ni andra ens tro att jag bara gör detta "bara för att" Hur kan ni????? Känns som om det säger mer om er än vad detta säger om mig! Besviken och fruktansvärt ledsen ska jag nu lämna er ifred! Så får vi hoppas eran tråd blir förskonade från den hemska verkligheten som kan slå till ibland! Jag har barn sedan tidigare som behöver sin mamma FRISK! Så nu tar vi detta beslutet för deras skull.

Jag skev att jag tycker det är respekt löst att skriva om abort i en sån här tråd! Men sen skrev jag också att jag kan förstå abort när det handlar om mamma's hälsa och barnets. Folk blir upprörda pg av fel tråd val...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester