• telgebo

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Trixxy skrev 2012-07-03 21:53:49 följande:
    Ok,varför ska man inte använda morgonurin?
    Jag har faktiskt ingen aning. Stod så i en bruksanvisning jag fick med en gång när jag beställde ÄL-tester från nätet, kom inte ihåg om de var från TL eller inte.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo

Måste bara fråga: Ni som använder er av ÄL-test hur många dagar har ni positivt ÄL-test? Jag brukade ha 2 dagar, men en gång hade jag det från lördag-tisdag, först på onsdagen var det negativt och sedan inföll självaste ÄL på fredagen. Aldrig haft det så förr så väldigt väldigt märkligt.

• Jess86
    Knasten83 skrev 2012-07-03 21:57:28 följande:
    Jess: lovely mage! :)

Tack Knasten Glad
  • Loppan8604
    telgebo skrev 2012-07-03 21:58:29 följande:
    Jag har faktiskt ingen aning. Stod så i en bruksanvisning jag fick med en gång när jag beställde ÄL-tester från nätet, kom inte ihåg om de var från TL eller inte.

De handlar om att hormonet du utsöndrar vid äl mäts starkast i urinet dagtid. Vi utsöndrar mer av hormonet på dagen helt enkelt:) där av ska man inte testa med "nattens" urin med lägre galt i.
  • telgebo
    Loppan8604 skrev 2012-07-03 22:23:35 följande:
    De handlar om att hormonet du utsöndrar vid äl mäts starkast i urinet dagtid. Vi utsöndrar mer av hormonet på dagen helt enkelt:) där av ska man inte testa med "nattens" urin med lägre galt i.
    Just det så var det nu när du skriver det. Hade glömt det så bra att du skrev det.

Fast på CB ÄL-test så står det inget om detta, när jag använde deras test så stod det att man kunde testa när som helst i stort sett.
  • Loppan8604
    telgebo skrev 2012-07-03 22:28:37 följande:
    Just det så var det nu när du skriver det. Hade glömt det så bra att du skrev det.

Fast på CB ÄL-test så står det inget om detta, när jag använde deras test så stod det att man kunde testa när som helst i stort sett.

Konstigt:) för mig får ja starkast på efter

Middag/kväll. Så de kör ja efter:)
  • JojjoMys
    Loppan8604 skrev 2012-07-03 21:53:25 följande:
    Vilket lot nr har du på dem?? står på baksidan av förpackningen till höger.
    120517
    visade inga streck igår när jag tog test.
  • Friida11

Här kommer mitt tun tunna pluss haha men är 100% säker på att det är ett pluss.. tre tester kan väll inte visa fel?!? Hur som haver så har det blivit betydligt tydligare å syns mkt mer live. Men om nån vill trixa lite så varsågod :)

Frida Isabell 16/5-2011 <3 Mamma älskar dig!!
  • sajo0106

Har en liten fråga bara, nu när jag har plussat vill jag ju för allt i världen att det lilla ska stanna kvar i min mage, men vad menas då om man inte ser någon stegring på testen efter 3 dagar ungefär?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester