• telgebo

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

lilaemma skrev 2012-07-27 20:39:18 följande:
    För att vara glädjedödare: Testen kan bli helt negativa ett bra tag innan blödningen kommer lika gärna som att man kan blöda först och fortsätta ha en stegring ett tag till innan det vänder...

Hoppas dock att det inte är så för dig.
    Nu förstår jag inte vad du menar. Är dom negativa och sen blödning så var man ju inte gravid och positiva test och blödning är ju missfall eller MA.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    alexander2011 skrev 2012-07-27 20:47:19 följande:
    ifall ni undrade . har inte avrit inne på ett par dagar men mensen kom på dagen igår :) är bara så glad att den kom så gott som regelbundet denna gången 1 dag sen bara !!!!!
    nya tag denna gången. försök 10!!! 
    nu jävlar ska vi lyckas!!!  
    Du har regelbunden mens, 4 dagar före till efter är regelbundet.

Synd att det inte tog sig denna gång, önskar lycka till på försök 10.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Aint Your Fairytale
    lilaemma skrev 2012-07-27 20:39:18 följande:
    För att vara glädjedödare: Testen kan bli helt negativa ett bra tag innan blödningen kommer lika gärna som att man kan blöda först och fortsätta ha en stegring ett tag till innan det vänder...

Hoppas dock att det inte är så för dig.

Okej, jo att man kan vara gravid, få MF och sedan få positiva tester ett tag efter vet jag. Men det är ju skumt att först få positiva tester och sedan negativa tester innan MF. Förvånad
    ~ Alice 5/2-2011 ~
  • Aint Your Fairytale
    Knasten83 skrev 2012-07-27 20:58:24 följande:
    Aintyourfarytale: men om ni inte vill ha barn kanske ni bör skydda er i fortsättningen!?

Vi har ett barn redan, men vi försöker inte få ett till...
    ~ Alice 5/2-2011 ~
  • Aint Your Fairytale
    telgebo skrev 2012-07-27 21:06:54 följande:
    Jo detta med lågt HCG i kroppen diskuterade vi som tempar, det var våren 2010 då jag hade 6 pos cykler med pos test som var falska, läkarna hade huvudbry vad sjutton det kunde bero på och jag vet fortfarande inte förutom den diskussion vi hade då i tråden att det kan bero på det då.

Du har inte slutat amma nyss? Eller nyss fått tillbaks din mens efter din dotter föddes?
    Jag tycker det är jätteskumt faktiskt att du testar pos och negativt om vartannat. Du får testa igen om några dagar eller kontakta gyn kanske. Jäkligt frustrerande att inte veta ju så jag förstår dig.
    Du tempar inte?

Mensen kom tillbaka nästan 9 månader efter förlossningen och jag slutade amma i början av april i år, efter 14 månader av amning.

Jag har tempat några gånger sista tiden, men bara någon gång på morgonen. Får komma ihåg att tempa imorgon och kommande dagar och se om jag har högre morgontemp.

Ja, det är ju konstigt som sjutton då så många som 3st tester har blivit svagt positiva där teststrecket är lika brett som kontrollstrecket tycker jag. Och sedan 2st tester idag som inte verkar så positiva!  
    ~ Alice 5/2-2011 ~
  • sweasmamma
    annakoh1209 skrev 2012-07-27 21:40:12 följande:

tror ni jag ska lita på det
    kom det direkt ?? =)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester