telgebo skrev 2012-07-27 21:06:54 följande:
Jo detta med lågt HCG i kroppen diskuterade vi som tempar, det var våren 2010 då jag hade 6 pos cykler med pos test som var falska, läkarna hade huvudbry vad sjutton det kunde bero på och jag vet fortfarande inte förutom den diskussion vi hade då i tråden att det kan bero på det då.
Du har inte slutat amma nyss? Eller nyss fått tillbaks din mens efter din dotter föddes?
Jag tycker det är jätteskumt faktiskt att du testar pos och negativt om vartannat. Du får testa igen om några dagar eller kontakta gyn kanske. Jäkligt frustrerande att inte veta ju så jag förstår dig.
Du tempar inte?
Mensen kom tillbaka nästan 9 månader efter förlossningen och jag slutade amma i början av april i år, efter 14 månader av amning.
Jag har tempat några gånger sista tiden, men bara någon gång på morgonen. Får komma ihåg att tempa imorgon och kommande dagar och se om jag har högre morgontemp.
Ja, det är ju konstigt som sjutton då så många som 3st tester har blivit svagt positiva där teststrecket är lika brett som kontrollstrecket tycker jag. Och sedan 2st tester idag som inte verkar så positiva!