Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Då håller ja tummarna att de e tredje gången gillt!:)
Måste fråga Er en sak, samt kanske få lite stöd..
Vi sa till mina svärföräldrar igår att vi inte kommer ta emot besök på BB för vi vill inte sitta i en hisshall med en nyfödd. Inte heller den allra första dagen vi kommit hem med bebisen.
Det accepterar inte dom. :( "Får vi inte se bebisen förrän den är ett par dagar gammal?"
Och svärmor sa att jag skulle stanna på BB så länge jag får, jag får absolut inte åka hem typ efter 1-2 nätter.
Och vi är inte säkra på att vi vill ha ett dop för varken jag eller sambon vill vara med i svenska kyrkan. Vi funderar istället på namngivelse. Det tyckte dom inte heller om. :(
Och bebisen får absolut inte sova i vår säng för då vänjer den sig med en gång.
Är det inte upp till oss allting? Givetvis vill vi visa upp bebisen så fort vi kan men är det konstigt att vi vill lära känna vårt barn först innan någon annan gör det? :(
Jag tar inte heller imot besök på bb då jag vill vara utvilad och mysa med bebis själv. Folk får helt enkelt acceptera det. Kram på dig
Niicesara: Gör som ni själva vill, stanna på bb så länge ni VILL inte så länge ni får. Gör det som känns bäst för er. De kommer acceptera det ändå för de har ju inget annat val. :) Vi hade besök både på bb och första dagen hemma och det ångrar jag lite i efterhand, som du säger så hade jag velat lära känna min nyfödda innan andra började göra detsamma. :) Och samsovning skadar inte, som sagt gör det som känns bäst för er.
Tack för Era svar. :)
Började undra om det var jag och min sambo som tänkte helt fel. Detta är ju första barnet och vi vill gärna komma in i lite rutiner innan vi träffar hela tjocka släkten. :)