• annakoh1209

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sweasmamma skrev 2012-07-27 21:43:59 följande:
    kom det direkt ?? =)
    tog 4min 
  • lilaemma
    Aint Your Fairytale skrev 2012-07-27 21:29:41 följande:
    Okej, jo att man kan vara gravid, få MF och sedan få positiva tester ett tag efter vet jag. Men det är ju skumt att först få positiva tester och sedan negativa tester innan MF. Förvånad
    Nej, inte om det är tidigt MF, då är det helt normalt att det är så. Eftersom hormonnivåerna redan är så låga.
    telgebo skrev 2012-07-27 21:08:37 följande:
    Nu förstår jag inte vad du menar. Är dom negativa och sen blödning så var man ju inte gravid och positiva test och blödning är ju missfall eller MA.
    Om man först får positivt test, sedan negativt test så kan det dröja ett tag innan blödningen kommer. Det var ett svar på en fråga om just det: Om det kunde vara ett tidigt mf, trots att man inte fått en blödning.
  • lilaemma
    annakoh1209 skrev 2012-07-27 21:40:12 följande:

tror ni jag ska lita på det
    Skulle vänta med att ropa ut det tills jag sett morgondagens test, men visst ger det starka förhoppningar...
  • Utlandssvensk76
    annakoh1209 skrev 2012-07-27 21:40:12 följande:
    tror ni jag ska lita på det

Definitivt! Stort grattis!
    Karl 3 Augusti 2010 15.30
  • Aint Your Fairytale
    lilaemma skrev 2012-07-27 22:06:01 följande:
    Nej, inte om det är tidigt MF, då är det helt normalt att det är så. Eftersom hormonnivåerna redan är så låga.

Om man först får positivt test, sedan negativt test så kan det dröja ett tag innan blödningen kommer. Det var ett svar på en fråga om just det: Om det kunde vara ett tidigt mf, trots att man inte fått en blödning.

Okej... Jag har fått MF en gång och då plussade jag på 3 olika dagar med en ökning på teststreckens synlighet och sedan började jag störtblöda dagen efter det sista positiva testet. Det var väldigt tidigt gånget!
    ~ Alice 5/2-2011 ~
  • Fru Amer

jag testade med CB denna fick svagt positiv (kunde dock varit spök jag fick! ) sedan blödning, inte som normal mens, första blöd dagen började med bruna flytningen sen en flod av blod framåt kvällen, men klumpar som 5 kronor. Dag 2-4 Mycket sparsamt med blod knappt inget på kvällen dag 3 och fram till eftermiddagen dag 4..
    Jag hade innan dess mycket symptom som sitter kvar än :/ och hämsk molvärk mesta dels när jag ligger ner :/ och då drar det bak i svanken och ner i jumskarna..
    Kanske kunde de med vara tidigt missfall eller bara mysko mens. Bara bara inbillar mig.
    De gånger jag varit gravid med de andra barnen och haft illamående aldrig kräkts.. I går kräktes jag :O

• lilaemma
    Aint Your Fairytale skrev 2012-07-27 22:10:57 följande:
    Okej... Jag har fått MF en gång och då plussade jag på 3 olika dagar med en ökning på teststreckens synlighet och sedan började jag störtblöda dagen efter det sista positiva testet. Det var väldigt tidigt gånget!
    Vilket också är väldigt vanligt. Alla mf är inte lika dana.

Jag hoppas som sagt att det inte är så. Det är ju betydligt roligare om det är så att det bara var mer koncentrerad urin till de förra testen, men jag har definitivt dåliga erfarenheter av tester som inte stegrar som de ska.
  • annakoh1209
    lilaemma skrev 2012-07-27 22:08:06 följande:
    Skulle vänta med att ropa ut det tills jag sett morgondagens test, men visst ger det starka förhoppningar...
    ska ta ett nytt nästa vecka :) så det blir inget mer testande förrän om 1v o då hinner man se om det är rätt eller ej eller om det blir mf
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester