• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

laluna88 skrev 2012-07-28 10:42:45 följande:
    Till att börja med vill jag säga Grattis till bebisen. När ska du föda?

För det andra så är det väll era beslut och de måste tyvärr acceptera det. Vi vet inte ännu om vi ska / vill ta emot besök på BB eftersom även vi måste gå ut till hisshallen för att träffa dem, men det tar vi den dagen det kommer. Man kan ju ändra sig under tiden. 

Lycka till. 
    Uträknat till den 20e oktober så det är inte så himla långt kvar. :)
  • sweasmamma

när vi kom hem med dottern (åkte hem efter 22 immar) då fick mamma o pappa träffa henne sen 1 vecka senare så fick mina mostrar komma , ena fam på fredagen och andra på lördagen ... jag ville inte ha massa folk runt mig ! 

• laluna88
    Niicesara skrev 2012-07-28 10:50:35 följande:
    Uträknat till den 20e oktober så det är inte så himla långt kvar. :)
    Härligt... jag har ju lite längre än så... bf den 18 dec ;)
  • telgebo
    Niicesara skrev 2012-07-28 10:30:24 följande:
    Måste fråga Er en sak, samt kanske få lite stöd..

Vi sa till mina svärföräldrar igår att vi inte kommer ta emot besök på BB för vi vill inte sitta i en hisshall med en nyfödd. Inte heller den allra första dagen vi kommit hem med bebisen.
    Det accepterar inte dom. :( "Får vi inte se bebisen förrän den är ett par dagar gammal?"
    Och svärmor sa att jag skulle stanna på BB så länge jag får, jag får absolut inte åka hem typ efter 1-2 nätter.
    Och vi är inte säkra på att vi vill ha ett dop för varken jag eller sambon vill vara med i svenska kyrkan. Vi funderar istället på namngivelse. Det tyckte dom inte heller om. :(
    Och bebisen får absolut inte sova i vår säng för då vänjer den sig med en gång.

Är det inte upp till oss allting? Givetvis vill vi visa upp bebisen så fort vi kan men är det konstigt att vi vill lära känna vårt barn först innan någon annan gör det? :(
    Det är helt upp till er vad ni vill och inte vill.
    Jag kände samma sak att jag inte ville ha besök, men så fort jag fött så var jag så stolt och lycklig och ville visa min söta bebis för hela släkten och svärmor och svärfar som absolut inte skulle få se bebis på ett bra tag var på BB redan 6 timmar senare ha ha.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Aint Your Fairytale skrev 2012-07-28 08:30:43 följande:
    Där jag har ritat är strecken... De syns! Flört

Nu har jag tittat igen hur noga som helst men nää ledsen jag ser inte teststreck på dina test, för mig ser testen negativa ut.

Kan det inte vara så att strecken syns som en sorts spök alltså att det är som en skåra i själva testet och att urinen samlas upp dom och syns som att det skulle vara ett streck pga det. Hoppas du förstår vad jag menar.

Syns strecken på långt avstånd och utan att lysa genom lampa?
  • sweasmamma

Jag går in i v 25 på tisdag och har sånt tryck nere i magen =( kan knappt gå..känns liksom tungt och trycker på .. obehagligt som f*n 

• telgebo
    sessan1992 skrev 2012-07-27 23:09:43 följande:
    Hejsan! 

De är så att jag äter ppiller. Så vi planerar ingen graviditet just nu. Jag fick ppiller mensen denna månaden, men dagen innan så gjorde jag ett test på grund av att jag har gravid symtom och fick då svagt streck på rfsu. Sedan hade jag mensen, men den var väldigt annorlunda denna gången , inga klumpar som jag annars brukar ha. Sedan på typ sista dagen av ppiller mensen så gjorde jag ett till rfsu test och då var strecket starkare än de första testet jag gjorde. Morgonen efter gjorde jag ett cb digital och fick ett minus i displayen. Vad kan detta betyda ?? har liksom fortfarande ilande värk i äggstocken ibland. Har ökat 5 cm på magen den senaste veckan. :O brukar inte vara såhär svullen / uppblåst !! 
    Man börjar för tusan undra om g test reagerar som Äl test alltså. Äl test kan visa positivt när mensen är på G, börjar undra om grav test kan göra likadant.

Skumt är det iaf, har vart om samma sak själv måååånga gånger.
  • skumbanan

Nicesara: förstår dina tanke med att skippa dop. De dop jag varit på har jag lidit mig igenom. Så falskt att helt oreligösa föräldrar står där och välkomnar sitt barn som medlem i svenska kyrkan med Jesus och fadern bla bla. Gör inget som känns fel. Jag kommer inte döpa mina barn. Det är deras beslut inte vårt.

• telgebo
    annakoh1209 skrev 2012-07-27 21:40:12 följande:

tror ni jag ska lita på det
    Ser tyvärr inget.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester