• slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

telgebo skrev 2012-07-29 15:42:28 följande:
    Ha ha, du är som mitt ex han var alltid så jädra negativ så jag blev galen på han ha ha.

Instämmer efter 21 månaders kämpande så tog det sig, men fan vad jobbigt det var men värt allt i slutändan.
    fast jag brukar vara den som ser när ingen annan ser annars *S* min man brukar kolla på tråden över min axel och begriiiiper inte hur jag ser streck överallt ha ha
  • telgebo
    rundaringar skrev 2012-07-29 14:43:43 följande:
    Lägger in en bild på mitt test, då jag inte kan avgöra om det är spök eller inte. Det finns två streck på testet, men det är SUPERSVAGT! Jag ser strecket på stickan, men har svårt att få det på bild.

Översta är igårkväll och understa idag med morgonurin.
    Ser nåt svagt på nedersta testet.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-07-29 14:45:37 följande:
    haha... nääää han får vara.. om det var tråden du syftade till.. det var en liten skämttråd som spann vidare på en annan tråd i känsliga rummet.. Min man är ju världens bästa liksom och vi kom hem från en utlandsresa för någon vecka sedan..visserligen ingen "solresa" men ingen av oss är intresserad av sånt- vi var i underbara Riga, åk dit men stanna mer än bara över dagen, själva kryssningen fram o tebax var okej, men upplevelsen i Riga var så mycket mer.....
    Åhh Riga, när var du där?

Slemis: Jag tror tjej, strecket syns ha ha. Ha ha hoppa för att bebben ligger fel. Ja fick själv en gång gå och promenera och dricka vatten för att ändra läget på bebbe som låg helt galet på ett RUL en gång, den var envis dock men det var BM och jag med kan jag säga.
  • Meja2011

Bidrar med mina tester från tl ,med dotter äl+10 (bim-4) började jag ana svagt

Meja 11-11-23
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-07-29 15:52:09 följande:
    Åhh Riga, när var du där?

Slemis: Jag tror tjej, strecket syns ha ha. Ha ha hoppa för att bebben ligger fel. Ja fick själv en gång gå och promenera och dricka vatten för att ändra läget på bebbe som låg helt galet på ett RUL en gång, den var envis dock men det var BM och jag med kan jag säga.
    Vi var i Riga för ... två veckor sen ungefär... Underbart..billig mat när man åt ute, fräsch och OTROLIGT rent och välskött på gator och parker... kändes som att komma till öststaterna när man kom till Stockholm sen med fimpar och skit överallt på gatorna.

FOlk är artiga och trevliga, fast att shoppa var ju döden...iaf för mig.. ganska udda mode, liksom lite för mycket utav allt. TJejerna har ALLA svinigt höga klackar och de som inte har det jämnar ut med korta kjolar, gick en tjej framför oss som hade så kort kjol att troskanten vid skinkorna syntes...när hon stod still...gissa hur mycket av baken som syntes när hon gick (det var ju en kjol med lite vidd i så den vippade) mannen sitter ju i rullstol så han såg rakt upp i..... han visste inte var han skulle titta ha haha....

Mycket underbara byggnader, de jobbar hårt med att restaurera gamla hus så det är mycket renoveringar på gång, gamla stan är underbar att promenera i.. vi gick så himmelens mycket att jag gick ner 1 kg på de dagarna trots att jag åt mycket och gott och är gravid
  • telgebo
    Eveliina11 skrev 2012-07-29 15:07:10 följande:
    Tänkte kolla om alla som plussat någongång skulle vilja skriva vad för test dom använde (skriv gärna upp alla om ni använde olika test) och när ni såg plusset första gången (om än svagt) i förhållande till ÄL, skriv alltså inte bim-? utan ÄL+?

Här är det bara blanka test och inväntar mens, men tänkte få något intressant att läsa :) Om någon orkar svara :)
    Okej här är mina

Första: testade med CB starkt positivt 15 dagar efter ÄL

Andra barnet: RFSU taget 13 dagar efter ÄL syntes tydligt, Dagen efter tog jag ett CB som var starkt positivt. Sedan tog jag ett Preg också några veckor senare men minns inte när det var riktigt.

Tredje barnet: Starkt + på CB 11 dagar efter ÄL. Tog ett Preg senare.

Fjärde barnet: Negativt på CB 11 dagar efter ÄL. Starkt + på CB 4 dagar senare, alltså 15 dagar efter ÄL. Dagen efter positiv sticka på vårdcentralen och positivt digitalt CB hemma. Tog ett CB igen i v.8 som var så starkt att jag fick ont i ögonen

Femte barnet: Otydligt osäkert positivt CB 11 dagar efter ÄL. Tog ett nytt test dagen efter som var positivt och dagen efter det CB digital som det stod gravid 1-2 på.  Fick MA denna gång.

Sjätte barnet: Starkt + på CB 12 dagar efter ÄL. 6 dagar senare gravid 3+ på CB digital.
  • telgebo
    Eveliina11 skrev 2012-07-29 15:25:19 följande:
    Och ni kan även tillägga om ni provat något innan det test ni plussade. T ex tokblankt ÄL+? och sen första duper svaga ÄL+? Eller, testade inget innan ÄL+?

:) Hoppas ni förstod vad jag menade :)
    När jag väl varit gravid förutom 1-2 ggr har mina test var solklara positiva så det har inte direkt varit några oklarheter om det sas. Det är först som jag blev äldre som det varit lite mer otydliga fast inte senaste gången.
  • Ankena

ÄL bör vara på intåg va?
    Översta testet är ifrån imorse och understa tog jag nyss... 
  • telgebo
    Eveliina11 skrev 2012-07-29 15:33:44 följande:
    Och en till sak som är intressant, hur visste ni när ni hade ÄL, använde ni ÄL test, kolla ni sekret osv
    Kollade sekret, och tempade. Kan verkligen rek tempning, helt suveränt.
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-07-29 15:47:10 följande:
    fast jag brukar vara den som ser när ingen annan ser annars *S* min man brukar kolla på tråden över min axel och begriiiiper inte hur jag ser streck överallt ha ha
    Ha ha, jag ser också streck som ingen annan såg medan exet frågade hur fan kan du se streck hans tanke var syns det inte lätt så är det= negativ...typiskt så hade karlfan rätt varenda gång ha ha.

Jag är mer positiv av mig och ser svaaaaga test streck.
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-07-29 15:55:28 följande:
    Vi var i Riga för ... två veckor sen ungefär... Underbart..billig mat när man åt ute, fräsch och OTROLIGT rent och välskött på gator och parker... kändes som att komma till öststaterna när man kom till Stockholm sen med fimpar och skit överallt på gatorna.

FOlk är artiga och trevliga, fast att shoppa var ju döden...iaf för mig.. ganska udda mode, liksom lite för mycket utav allt. TJejerna har ALLA svinigt höga klackar och de som inte har det jämnar ut med korta kjolar, gick en tjej framför oss som hade så kort kjol att troskanten vid skinkorna syntes...när hon stod still...gissa hur mycket av baken som syntes när hon gick (det var ju en kjol med lite vidd i så den vippade) mannen sitter ju i rullstol så han såg rakt upp i..... han visste inte var han skulle titta ha haha....

Mycket underbara byggnader, de jobbar hårt med att restaurera gamla hus så det är mycket renoveringar på gång, gamla stan är underbar att promenera i.. vi gick så himmelens mycket att jag gick ner 1 kg på de dagarna trots att jag åt mycket och gott och är gravid
    Åhh jag måste bara åka till Riga. Min pappa och hans fru var där den 17 juli och sa att det var så fint och rent på gatorna i Riga och billigt var det också. De berättade att årslönen i Riga är 35.000 kr.

Ha ha, din man måste ha haft mycket trevligt i Riga.
  • telgebo
    Ankena skrev 2012-07-29 16:03:57 följande:

ÄL bör vara på intåg va?
    Översta testet är ifrån imorse och understa tog jag nyss... 
    Dags att sexa på
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester