• slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Lizz89 skrev 2012-07-29 14:32:48 följande:
    2 andra bilder på samma test.. Har beställt digital nu som jag förhoppningsvis får i morgon.. =)

där ser jag faktiskt tydligare, men svårt att avgöra färg :-/

Var är du i cykeln (förlåt om jag har frågat tidigare men minnet är lite mossigt nu när man är gravid)
  • HejAlice

Det är alltid svårt att avgöra färg när det är svagt! Så det känns väl knappast som att det spelar nån roll?

• Stella 78

Lizz89, nu ser kg faktiskt! De tidigare du visat har varit negativa eftersom det inte skett någon stegring, nu däremot börjar ju något svagt synas! Hoppas det blir tydligt på nästa test!

• slemtorsk i din bralla
    HejAlice skrev 2012-07-29 14:35:43 följande:
    Det är alltid svårt att avgöra färg när det är svagt! Så det känns väl knappast som att det spelar nån roll?
    men det gör det väl? Om det är rätt färg är det ju solklart ett svagt positivt... är det fel färg så är det ju ett negativt test med ett "spökstreck" - vilket iofs inte garanterat betyder att man inte är gravid, bara att testet är just negativt och man kan avvakta och testa igen om ingen mens kommer...
  • HejAlice

Ja fast vadå fel färg? Det är ju inte svart direkt. Det är ju ljusrosa. Är det rätt färg då eller?

• Lizz89

strecket är rosa.. har räknat på de och efter som att menscykeln har varit på 29 dagar de senaste månaderna så blir de ju att jag har Bim idag..  senaste mens 30 juni.

• slemtorsk i din bralla
    HejAlice skrev 2012-07-29 14:38:47 följande:
    Ja fast vadå fel färg? Det är ju inte svart direkt. Det är ju ljusrosa. Är det rätt färg då eller?
    är det rosa och det kommit "inom tiden" så blir jag väldigt förvånad om det inte är ett plus.... när det gäller Lizz tester tycker jag det ser både grått och rosa ut(?!?!) jag vet.. men det kan vara min syn som busar, men det är vag färg i mina ögon och på tok för svagt för att våga säga HURRA!! 

Ibland kan det dock vara svårt att avgöra färgen...är ju myyycket lättare med tester som ska bli röda/rosa/lila mot de som ska bli blåa, för blått ligger ju väldigt nära grått....
  • Lizz89
    Lizz89 skrev 2012-07-29 14:40:54 följande:
    strecket är rosa.. har räknat på de och efter som att menscykeln har varit på 29 dagar de senaste månaderna så blir de ju att jag har Bim idag..  senaste mens 30 juni.
    detta va ju inte heller morgonurin.. Hade hållt mig i 3 timmar.
  • slemtorsk i din bralla
    Lizz89 skrev 2012-07-29 14:41:24 följande:
    detta va ju inte heller morgonurin.. Hade hållt mig i 3 timmar.
    bara att vänta då...*suck eller hur?* men det ser ju lovande ut på de sista bilderna.
  • rundaringar

Lägger in en bild på mitt test, då jag inte kan avgöra om det är spök eller inte. Det finns två streck på testet, men det är SUPERSVAGT! Jag ser strecket på stickan, men har svårt att få det på bild.

Översta är igårkväll och understa idag med morgonurin.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester