• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Bebisvagga: ser väldigt positivt ut när jag kollar i mobilen! Håller tummarna!

Slemmtorsk: har en kompis som genomgått IVF och som jag har förstått det då brukar insatta embryon fästa mkt tidigare än när man försöker hemma eftersom de redan är på plats i livmodern. Beror väl lite på hur länge de är odlade men har för mig att de kan fästa så tidigt som 1-2 dygn efter insättning. Så det är ju absolut inte säkert att testet blir neg, men om du testar och det är starkare så vet du ju att det är hcg som bildats! Håller tummarna!

Pumann: håller tummarna för dig!

Här dök mensen upp som beräknat den 30/11 så nu är det på't igen! Har faktiskt beställt en CB Fertilitetsmonitor till detta försök, som både visar hög och Max fertilitet. Tror iofs inte att det är att vi missar Äl som är vårt problem att det inte tar sig men känns skönt att få pröva nå nytt! Äter även Borago så nu jäklar hoppas vi på plus i julklapp!! 8 försöket nu, 4 efter mf. Nu jäklar kan det väl få gå vägen?!

• Squeezy

Bebisvagga: Det syns ett rosa streck, absolut!

• Nic0le

Hej! Är ny här. Behöver lite hjälp. Kan inte riktigt avgöra om det är ett plus. Men hoppas!!!

• slemtorsk i din bralla
    Skrutt 83 skrev 2011-12-04 11:14:36 följande:
    Bebisvagga: ser väldigt positivt ut när jag kollar i mobilen! Håller tummarna!

Slemmtorsk: har en kompis som genomgått IVF och som jag har förstått det då brukar insatta embryon fästa mkt tidigare än när man försöker hemma eftersom de redan är på plats i livmodern. Beror väl lite på hur länge de är odlade men har för mig att de kan fästa så tidigt som 1-2 dygn efter insättning. Så det är ju absolut inte säkert att testet blir neg, men om du testar och det är starkare så vet du ju att det är hcg som bildats! Håller tummarna!

Pumann: håller tummarna för dig!

Här dök mensen upp som beräknat den 30/11 så nu är det på't igen! Har faktiskt beställt en CB Fertilitetsmonitor till detta försök, som både visar hög och Max fertilitet. Tror iofs inte att det är att vi missar Äl som är vårt problem att det inte tar sig men känns skönt att få pröva nå nytt! Äter även Borago så nu jäklar hoppas vi på plus i julklapp!! 8 försöket nu, 4 efter mf. Nu jäklar kan det väl få gå vägen?!
    fast problemet är ju att jag har tagit en ägglossningsspruta och den innehåller HCG och den stannar kvar i kroppen upp till tio dagar så innan dess kan jag inte testa ändå eftersom att det BLIR positivt pga den och inte pga graviditet. Och ja de kan fästa så tidigt eftersom de är odlade i 2 dygn så kan de fästa i stort sett direkt, men då blir det utomkvedshavandeskap, de måste hinna vandra neråt lite så minst 3 dagar räknar man med

Så mitt hopp är att jag tar ett test om några dagar som BLIR negativt, för då vet jag att sprutan gått ur kroppen....men om jag får stort hormonpåslag i kroppen så är det ju inte säkert att det någonsin hinner bli så låg halt att det blir negativt....snurrigt det där
  • Squeezy

Marie-Anne: Ingen vill dig något illa här. Och vi kan väl säga då att du fick ett mf. Men då detta nu blivit lite infekterat så kanske vi alla kan ta det lite lugnt i våra uttalanden, både vad det gäller dig och ditt mf. (detta är en tråd för gravtest, inte mf). Och vad det gäller oss och att vi inte tror dig.

Alla vill vi här bli gravida, och det är frustrerande för alla. Fast på olika sätt. Har inte upplevt dig som elak på något sätt, och tror att du vill väl när du säger att testerna ser ut som dina gjorde.

Lite OT till nu, men angående ditt mf, så borde du be om att få en samtalskontakt och ta dig igenom detta. För du kommer inte att släppa det innan du fått bearbeta hela situationen. Önskar dig all lycka och hoppas på att du snart får ett plus. :)

• Squeezy
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-04 11:17:14 följande:
    fast problemet är ju att jag har tagit en ägglossningsspruta och den innehåller HCG och den stannar kvar i kroppen upp till tio dagar så innan dess kan jag inte testa ändå eftersom att det BLIR positivt pga den och inte pga graviditet. Och ja de kan fästa så tidigt eftersom de är odlade i 2 dygn så kan de fästa i stort sett direkt, men då blir det utomkvedshavandeskap, de måste hinna vandra neråt lite så minst 3 dagar räknar man med

Så mitt hopp är att jag tar ett test om några dagar som BLIR negativt, för då vet jag att sprutan gått ur kroppen....men om jag får stort hormonpåslag i kroppen så är det ju inte säkert att det någonsin hinner bli så låg halt att det blir negativt....snurrigt det där
    Men du kan ju testa och se om det blir starkare. Även om det inte går ur helt så stiger det ju inte om du inte är preggo ju. :D
  • Lindis1974
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-04 11:17:14 följande:

Slemtorsk: min spruta gick ut efter 5 dagar. Plussade sedan på dag 12.Starkt plus!
    RD1 är dagen efter insättning.
    Vid mitt andra FET plussade jag oxå väldigt starkt på RD12.
    Använde CB, Har aldrig fått spökstreck på detta. Antigen helt blanka eller tydligt positiva:)
    Stort lycka till.
  • Selene

Hej på er tjejer!
    Har småläst tråden lite, men jag är så himla dålig på att tyda alla svaga tester, så jag har inte kommenterat något...
    Nu sitter jag med ett test som är taget idag, troligtvis på BIM-6, finns det någon som har tid att slänga ett öga på det kanske?

• Frukost

Hej!

Här är en till som älskar såna här tidiga test. Haft två tidiga missfall, så detta blir tredje gången gillt ...
    Jag är på dag ÄL+9 och har detta test.
    Selene: Jag ser streck på dina!
    Lycka till alla!!! 

• Skrutt 83

Slemtorsk: ja jag vet att sprutan kan ge utslag men menade precis som höststjärna att om testet är starkare nästa gång så har du ju hcg i kroppen pga grav eftersom sprutan går sakta men säkert ur kroppen. Men det bästa är ju såklart att vänta med att testa om man kan

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester