• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Cyberetta skrev 2011-12-07 13:34:07 följande:

Hej alla!

JAg har inte hunnit gå igenom alla inlägg här men har lite smått panik...

Testade med clearblue idag och först pustade jag ut eftersom det verklade klart och tydligt negativt men jag vet att från tidigare erfarenhet att det kan komma svaga streck som knappt syns så jag gick till fönstret och kikade i dagsljus. Inget direkt men när jag vinklade testet såg jag något tunnt och svagt, precis som om det skulle kunnat vara en reflektion... Jag var gravid för ett antal år sedan och vet att det skedde på mer eller mindre samma sätt men laddar upp bilden här för att se om någon kan komma med input...

Det var svårt att fånga "strecket" på bild men tittar man noga så ser man det mycket tunna...

Skulle få mens idag men det känns inte som vanligt när den är på G och jag vet att risken finns eftersom jag och min kille råkade vara lite oförsiktiga just precis när vi inte skulle vara det... :-/

Någon som fått såna här typ av streck?? Hjälp....!

Kolla på bilden i lite olika vinklar så ska ni nog se det MYCKET svaga tunna strecket...
    och vill ni verkligen inte ha barn så kanske ni inte ska vara "oförsiktiga" =) det ligger ju på erat ansvar =)
  • Soffiie

slemis jag tycker jag ser nått på det sista när du tagit ut stickan,,, eller är det jag osm så gärna vills e det ? men duhar ju lång tid kvar  =)

• JennyOhlsson
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-07 13:55:33 följande:
    Men de är lite knäppa för de visar hur många veckor sen befruktning och inte i vilken vecka du är...
    jo jag vet...
    men det stod i pappret att om det visade 1-2 så var man runt v 3-4 i graviditeten....
  • sweasmamma
    Cyberetta skrev 2011-12-07 13:54:50 följande:
    Okej, tack... ja om det var svårt att se i verkligheten så mycket svårare på bilden... Men vad betyder det? Att jag kan pusta ut? Har inte hört talas om "spökstreck" förr och vet inte riktigt vad det innebär... :-/
    är strecket trådsmalt?? eller brett som "minus"strecket ??
  • alexander2011
    LindaMagnusson skrev 2011-12-07 10:56:16 följande:
    Godmorgon :)
    idag åg mitt extra känsliga 10uml ut såhär.
    vad tror ni?Drömmer

äntligen lindamagnusson åhh vad roligt, stort grattis. vi försöker sj med våran 2:a nu. vi pratade en del sist innan jag blev gravidSolig
  • slemtorsk i din bralla
    Soffiie skrev 2011-12-07 13:55:50 följande:
    slemis jag tycker jag ser nått på det sista när du tagit ut stickan,,, eller är det jag osm så gärna vills e det ? men duhar ju lång tid kvar  =)
    det är nog du som har streck för ögonen eller nåt ha ha ha

Jupp officiell testdag om ÅTTA fucking dagar liksom.... fatta att man INTE orkar vänta så länge...

Men jag har lovat mannen att jag ska testa på lördag....hmmmmm han vet ju liksom inte om de här testerna....

Shhhhhhhh skvallra inte för då får jag ingen veckopeng
  • Soffiie
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-07 13:57:14 följande:
    det är nog du som har streck för ögonen eller nåt ha ha ha

Jupp officiell testdag om ÅTTA fucking dagar liksom.... fatta att man INTE orkar vänta så länge...

Men jag har lovat mannen att jag ska testa på lördag....hmmmmm han vet ju liksom inte om de här testerna....

Shhhhhhhh skvallra inte för då får jag ingen veckopeng
    ja det är nog så hehe jag ser streck överallt .. hehe nej ska inte skvallra jag lovar då får du ju inga pengar till fler tester som jag kan analysera =) hehe,, jobbig väntan åtta dagar är ju en evighet,, tur ni ska testa på lördag.. ska du ta digitala då?
  • Cyberetta
    sweasmamma skrev 2011-12-07 13:55:44 följande:
    och vill ni verkligen inte ha barn så kanske ni inte ska vara "oförsiktiga" =) det ligger ju på erat ansvar =)
    Åh men det är klart... Hade jag VERKLIGEN inte velat så hade jag nog satt stopp för det ska du tro! Bara att det kanske varit bättre om det vore planerat och man båda är med på noterna. Jag vill jättegärna ha barn! Dock var det inte på detta sättet som jag tänkt mig... MEN, ibland går ju inte allt som planerat. Jag sa till min kille flera ggr att vi skulle skydda oss eftersom det var riskabelt men i stundens hetta så...
  • slemtorsk i din bralla
    Soffiie skrev 2011-12-07 13:55:50 följande:
    ha ha ha.. jag var ju bara tvungen att kika på bilden igen o leka lite med den... och om man verkligen verkligen vill så finns det nåt där... jag skrattar fan högt nu.så jäkla galen man är

• Cyberetta
    sweasmamma skrev 2011-12-07 13:56:28 följande:
    är strecket trådsmalt?? eller brett som "minus"strecket ??
    Trådsmalt...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester