• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

JennyOhlsson skrev 2011-12-08 11:25:07 följande:
    dom hade tyvärr inte tid för mig idag...
    får snällt vänta till på måndag...

hmm aja...
    vadå?? men om du har ont får du ju åka in akut,men dom ser ju inget så tidigt så dom kommer ändå säga att du får komma tillbaka =( KRAM 
  • JennyOhlsson

åååå jag vill så gärna testa och se om pluset blir starkare...

har ju bara CB-digital och det kan ju inte visa starkare...

• minstörstalycka

Det känns skitskumt, jag väntar någon dag till, vet att jag fick såhär sist då jag fick missfall! Så väntar några få dagar till sedan ringer jag bm jag hade då jag väntade min son :)

• sweasmamma
    JennyOhlsson skrev 2011-12-08 11:32:43 följande:
    åååå jag vill så gärna testa och se om pluset blir starkare...

har ju bara CB-digital och det kan ju inte visa starkare...
    nej det är klart !!!
  • sweasmamma
    minstörstalycka skrev 2011-12-08 11:31:36 följande:
    Alltså veckoidikator förra veckan också. då var det gravid 1-2
    herreguud va konstigt 
  • JennyOhlsson
    sweasmamma skrev 2011-12-08 11:32:17 följande:
    vadå?? men om du har ont får du ju åka in akut,men dom ser ju inget så tidigt så dom kommer ändå säga att du får komma tillbaka =( KRAM 
    ska till BM på måndag så då tar hon ett gravtest på mig...

går in i vecka 6 imorgon....
  • minstörstalycka

Ja mycket skumt. Jag mår illa som en gris iallafall... Jag vill bara se ett pluss eller få mensen nu. Jag lägger snart ner bebisverkstaden! :(

Har fått så många dumma kommentarer om att jag inte borde ha brottom då jag har en son på 6 månader. Men jag vill ju så gärna! Och då det blir såhär blir jag bara sjukt ledsen!

• slemtorsk i din bralla
    minstörstalycka skrev 2011-12-08 11:35:49 följande:
    Ja mycket skumt. Jag mår illa som en gris iallafall... Jag vill bara se ett pluss eller få mensen nu. Jag lägger snart ner bebisverkstaden! :(

Har fått så många dumma kommentarer om att jag inte borde ha brottom då jag har en son på 6 månader. Men jag vill ju så gärna! Och då det blir såhär blir jag bara sjukt ledsen!
    men du har ju fått  ett plus och ingen mens har kommit så jag tror du ska lugna dig lite o sluta testa... att ett test blir negativt kan bero på många saker.. ett missfall gör inte att testet blir negativt, tvärtom så stannar HCG kvar i blodet upp till en månad efter missfallet så ett blankt test helt plötsligt betyder inte att du kommer mista barnet.

Jag skulle kontaktat mödravården direkt...inte vänta eller avvakta, om inte annat för att lugna ner dig lite.
  • minstörstalycka
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-08 11:37:56 följande:
    men du har ju fått  ett plus och ingen mens har kommit så jag tror du ska lugna dig lite o sluta testa... att ett test blir negativt kan bero på många saker.. ett missfall gör inte att testet blir negativt, tvärtom så stannar HCG kvar i blodet upp till en månad efter missfallet så ett blankt test helt plötsligt betyder inte att du kommer mista barnet.

Jag skulle kontaktat mödravården direkt...inte vänta eller avvakta, om inte annat för att lugna ner dig lite.
    Sist jag fick missfall, så blev det sådär! Men då hade jag fått pluss, fick minus i veck 10 och nån dag senare blödde jag. :(
    Nåväl jag skall lugna ner mig, ta det lugnt och kontakta bm nästa vecka! :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester