• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-09 11:43:56 följande:
    nästa bild..ser att det syns jättedåligt på bilderna.. men det finns ett streck där...fast det kom ju för sent..

gick på toa igen... det är inte så att det kommer blod... först var det lite rött på pappret.. nu är det lite bruna flytningar...blandat med rester av progesteronet.. (vita klumpar..urrrk)..men jag har nog ändå gett upp...blir nog ingen julklappsbebis här

men nej :S jag hoppas verkligen att det inte är nått men det är som nån annan sa här. kan det inte vara en nidis. då. sen så kan det bli så att en del blöder ändå. jag hade 2 menstruationer innan jag visste att jag var gravid första gången (abort). hoppas det är nått. kram
  • kanske 4a
    LindaMagnusson skrev 2011-12-08 22:31:33 följande:
    Ingen bryr sig inte om mig heller här mer?.. Undrar vad man gjort för fel..

Det skrivs ju otroligt mycket i den här tråden och det är svårt att hänga med. Det är vissa som får mer respons än andra, kanske letar man efter deras inlägg och orkar inte läsa alla andras. Jag får nästan aldrig kommentarer heller. Men vi får försöka att inte ta det personligt och vill man ha mer respons får man leta sig till andra trådar med mindre aktivitet.

kram  
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • ardelia
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-09 11:50:52 följande:
    tack stjärnboll.. jag läste precis på sahlgrenskas hemsida att det kan förekomma små blödningar när man tar progesteron också... men jag känner mig så uppgiven just nu..

Läste DESSUTOM att de fått dra ner på personal pga besparingar så att de kommer inte kunna göra så många behandlingar/vecka som nu..så att flera som fått tider i början av året kommer få sina tider flyttade och för mig -som inte fått nån ny tid än då eftersom denna behandling inte ens är klar- så innebär det KATASTROF, eftersom jag fyller 39 i februari och då bara har 12 månader kvar på mig att göra två behandlingar till..har inga i frysen heller...så nu är det tungt liksom.............sambon är inte hemma och när han kommer så kommer det en snubbe från hjälpmedelscentralen också som ska laga hans rullstol så nu gäller det bara att torka tårarna och skärpa till sig........och hopas att det slutar att blöda..
    ...du hinner lätt på 12 månader, tro mig - även om de har mycket att göra så fixar det sig!
    Håller tummarna stenhårt för att denna blödningen bara är embryot som biter sig fast riktigt hårt!
    Kram!
  • slemtorsk i din bralla
    ardelia skrev 2011-12-09 12:01:45 följande:
    ...du hinner lätt på 12 månader, tro mig - även om de har mycket att göra så fixar det sig!
    Håller tummarna stenhårt för att denna blödningen bara är embryot som biter sig fast riktigt hårt!
    Kram!
    jag hoppas det... det skulle betyda sååå mycket för oss.. för mig att kunna ge detta till min sambo....

Men just nu håller jag nere förväntningarna och försöker hålla humöret uppe...lite kontradiktion men jag kommer nog inte berätta för mannen att jag blöder riktigt än iaf...
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-09 11:43:56 följande:
    nästa bild..ser att det syns jättedåligt på bilderna.. men det finns ett streck där...fast det kom ju för sent..

gick på toa igen... det är inte så att det kommer blod... först var det lite rött på pappret.. nu är det lite bruna flytningar...blandat med rester av progesteronet.. (vita klumpar..urrrk)..men jag har nog ändå gett upp...blir nog ingen julklappsbebis här
    ja men visst ser man!! som sagt ,ta ett nytt imorgon och jag talar nog för ALLA här när jag säger att vi håller tummarna så hårt att dom nästan ramlar av {#emotions_dlg.flower}
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-12-09 12:04:56 följande:
    ja men visst ser man!! som sagt ,ta ett nytt imorgon och jag talar nog för ALLA här när jag säger att vi håller tummarna så hårt att dom nästan ramlar av {#emotions_dlg.flower}
    men testet hade ju legat i flera timmar.. och då kan man ju ändå inte tro på det... jag väntar nog med test till sönd-mån nu... nu får jag avvakta o se om det kommer mera blod.

Rådgivningen på IVF var stängd i dag dessutom så där kunde man ju inte få nån hjälp eller stöd

Tack för alla tummar
  • sweasmamma
    alexander2011 skrev 2011-12-09 11:43:03 följande:

mina var så negativa som de kunde bli
    men du är ju bara på äl+8.. herregud,lååång tid kvar att plussa på..längre för migTungan ute börjar redan planera äl-testandet och jag har precis börjat blöda!!

HEJA HEJA =) 
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-09 12:06:21 följande:
    men testet hade ju legat i flera timmar.. och då kan man ju ändå inte tro på det... jag väntar nog med test till sönd-mån nu... nu får jag avvakta o se om det kommer mera blod.

Rådgivningen på IVF var stängd i dag dessutom så där kunde man ju inte få nån hjälp eller stöd

Tack för alla tummar
    du har våra tummar och tår det lovar jag dig !! man ska inte tappa hopp nu,jag har en känsla av att det är din tur nu Skrattande och då kan du smitta av dig på oss andra minusar Skrattande
  • Choccolat
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-09 12:04:40 följande:
    jag hoppas det... det skulle betyda sååå mycket för oss.. för mig att kunna ge detta till min sambo....

Men just nu håller jag nere förväntningarna och försöker hålla humöret uppe...lite kontradiktion men jag kommer nog inte berätta för mannen att jag blöder riktigt än iaf...

Om nidis borde kommit för 2-3 dagar sen, och blodet mestadels är brunt nu, så kan det ju faktiskt vara gammalt blod från just nidisen för några dagar sen... liiiite hopp i alla fall.. =)
  • sweasmamma
    Choccolat skrev 2011-12-09 12:08:35 följande:
    Om nidis borde kommit för 2-3 dagar sen, och blodet mestadels är brunt nu, så kan det ju faktiskt vara gammalt blod från just nidisen för några dagar sen... liiiite hopp i alla fall.. =)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester