• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sweasmamma skrev 2011-12-09 12:06:22 följande:
    men du är ju bara på äl+8.. herregud,lååång tid kvar att plussa på..längre för migTungan ute börjar redan planera äl-testandet och jag har precis börjat blöda!!

HEJA HEJA =) 

klart det är tid kvar. än finns det hopp. vilka äl stickor använder du. har du funderat på cb:s med deras smailgubbe? ska tydligen vara bra
  • sweasmamma
    alexander2011 skrev 2011-12-09 12:09:45 följande:
    klart det är tid kvar. än finns det hopp. vilka äl stickor använder du. har du funderat på cb:s med deras smailgubbe? ska tydligen vara bra
    har bara kört äl test en månad och då vatt det testlagrets ... blir nog köpa cb denna gången !
  • Skrutt 83

Slemtorsk: ser ju definitivt på testet. Enda gången jag fått tydligt svagt på testlagret efter tiden (det är väl det du testat med?) var när jag senare fick plus inom tiden, det var alltså bara för tidigt för att visa inom tiden. Såg precis en tråd om en tjej som var i samma sits, fick plus en h efter tiden gått ut och sen på kvällen och imorse plus inom tiden. Hoppas och tror du kommer få ett fint plus närmsta dagarna. Angående blödningen vill jag ge dig lite hopp, en nära vän till mig har gjort IVF, tror det var på ruvardag 8 som hon ringde mig och var ledsen för att hon blödde och hade ont och säker på att det var kört. Sen testade hon på kvällen för att se om det var spår av hcg för hon ville veta om det hade fäst men släppt.. Å testet visade positivt, blödningen avtog och nu är lillkillen ett par veckor gammal. Håller tummarna för dig! Håll hoppet uppe!!

• slemtorsk i din bralla
    Skrutt 83 skrev 2011-12-09 12:30:09 följande:
    Slemtorsk: ser ju definitivt på testet. Enda gången jag fått tydligt svagt på testlagret efter tiden (det är väl det du testat med?) var när jag senare fick plus inom tiden, det var alltså bara för tidigt för att visa inom tiden. Såg precis en tråd om en tjej som var i samma sits, fick plus en h efter tiden gått ut och sen på kvällen och imorse plus inom tiden. Hoppas och tror du kommer få ett fint plus närmsta dagarna. Angående blödningen vill jag ge dig lite hopp, en nära vän till mig har gjort IVF, tror det var på ruvardag 8 som hon ringde mig och var ledsen för att hon blödde och hade ont och säker på att det var kört. Sen testade hon på kvällen för att se om det var spår av hcg för hon ville veta om det hade fäst men släppt.. Å testet visade positivt, blödningen avtog och nu är lillkillen ett par veckor gammal. Håller tummarna för dig! Håll hoppet uppe!!
    det är tester från apoteket... jag håller tummarna, kniper ihop och hoppas att Piff och/eller Puff stannar....

Tack alla goa tjejer för stöttningen....hoppas jag kan ge er samma stöd för det betyder verkligen jättemycket ...har inte så många vänner jag kan diskutera detta med, de jag umgås med är antingen lite för unga (och även om de är jämngamla med flera av er så är de definitivt inte i barnskaffarålder) eller så är de jämngamla med mig och redan mormor och farmor liksom....
  • Ljushuvudet
    Choccolat skrev 2011-12-09 12:08:35 följande:
    Om nidis borde kommit för 2-3 dagar sen, och blodet mestadels är brunt nu, så kan det ju faktiskt vara gammalt blod från just nidisen för några dagar sen... liiiite hopp i alla fall.. =)
    jag röstar för denna anledningen till varför du blöder lite Slemtorsk!
  • whywhy

Hej.
    Jag går  här och  testar och väntar på Äl efter mitt missfall.
    Jag började blöda 4 nov och blödde några dagar.
    Den  19 nov började jag blöda igen och den 22 kom  det som finns på bild i mitt galleri ut. Obs! äckelvarning!! Undrar fortfarande vad det är, då läkaren på vul den 18 nov sa att livmodern  var helt tom...
    Iaf, Dagens Äl test ser ut så  här, kan det vara på gång igen, tro?  Eller mens? Testerna har varit pyttesvaga tills i morse. Har ont i korsryggen, svidande, stickande känsla i magen och på skitdåligt humör.

• kanske 4a
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-09 12:04:40 följande:
    jag hoppas det... det skulle betyda sååå mycket för oss.. för mig att kunna ge detta till min sambo....

Men just nu håller jag nere förväntningarna och försöker hålla humöret uppe...lite kontradiktion men jag kommer nog inte berätta för mannen att jag blöder riktigt än iaf...

Men ge inte upp än, håller tummarna!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • slemtorsk i din bralla
    kanske 4a skrev 2011-12-09 12:51:15 följande:
    Men ge inte upp än, håller tummarna!
    så klart berättade jag för sambon.. kunde inte låta bli när han kom hem och hade köpt.. inte bara en perfekt blandad lösgodispåse (vi gillar INTE samma sorter kan jag säga) tre förpackningar av min favoritjuice (JO äpple/druva) som är svår att få tag på verkar det som OCH en flaska Pepsi Max till mig..........

Visade även testet och han (som aldrig ser nåt annars) konstaterade att där finns ju ett streck.. och det är rosa... inte borde det vara rosa om det är ett spök??

Jag ger inte upp i första taget...jag gråter o tycker synd om mig en stund sen återvänder hoppet... men det är minst sagt jobbigt nu, springer på toa mest hela tiden..
  • alexander2011
    whywhy skrev 2011-12-09 12:43:45 följande:
    Hej.
    Den  19 nov började jag blöda igen och den 22 kom  det som finns på bild i mitt galleri ut. Obs! äckelvarning!! Undrar fortfarande vad det är, då läkaren på vul den 18 nov sa att livmodern  var helt tom...
    Iaf, Dagens Äl test ser ut så  här, kan det vara på gång igen, tro?  Eller mens? Testerna har varit pyttesvaga tills i morse. Har ont i korsryggen, svidande, stickande känsla i magen och på skitdåligt humör.

du har snart äl. ta ett test till sen ikväll. de är nästan lika starka :) beklagar mf :(
  • Mesakura
    whywhy skrev 2011-12-09 12:43:45 följande:
    Hej.

Hej lite ot men måste fråga dig nu, om man får något sånt i trosan kan det vara ett missfall då alltså?
    Jag hade för några år sedan försenad mens och sen fick jag en liten blödning, någon dag senare en större blödning med en sån klump som du visar i ditt album!
    Jag har alltid trott att det var ett missfall men inga vill bekräfta det till 100%.

Vad tror du?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester