• Lotta Kvarnung

Vi i testpanelen!

Hej,

Det här är en tråd för Åhlénsgruppens testpanel som under 8 veckor ska prova ett kit med funktionella ytterkläder.

Här skriver ni som är med i panelen alla kommentarer, åsikter och synpunkter samt diskuterar med mig och varandra. Det är också här ni postar era bilder.

Vi ses!

// Lotta Flört

• Svar på tråden Vi i testpanelen!
  • tummen1

Tvättade fleece jackan idag och det gick jätte bra. Kändes nästan torr när jag skulle hänga upp den.

• sandra04
    inil skrev 2011-10-14 15:15:58 följande:
    Vi har också kört fleecejackan och vindjackan. Under det har vi haft en vanlig långärmas t-shir,. och det funkade superbra för oss. Men Robin håller just på att växa i den storleken vi har valt. Kanske därför det funkar bättre för honom.

Idag är det en hemma och vara sjuk dag. Tråkigt. Tur att han har ett så mysigt fleeceställ att mysa i då .  Det borde gå att köpa en onepiece   i fleece. Det skulle ju funka både under overall och att mysa runt i hemma. Gör ni en sån köper vi en till alla ungarna i familjen! Skrattande
    Finns på ica maxi till barn.
  • Mossy

Isidor i hela setet förutom mössan. Detta var förra helgen. Tycker om att det är rejäla reflexer bak och på alla dragkedjor.

• Falcon84

Idag efter middagen tog vi en promenad ner till älven. Maja hade på sig fleecejackan, vindbyxorna och skaljackan.
    Det var ganska kallt ute men hon frös inte om överkroppen men benen blev hon lite kall om.
    Bilder kommer i morrn pga att jag inte har kameran här. Är då fortfarande nöjd över kläderna. 

• anaba

Det har varit kallt idag och Justin testade både skalbyxan och vindjackan. Han säger själv att han känner sig bekväm i denna kombination, rör sig lätt i och har inte frusit alls.
        Tyvärr vill han inte ha luvan med. Han förklarade sig: "Luvan bara hänger där. Den får man använda bara när det regnar"
         Så till nästa år kan man göra en "ficka" i jackans krage där man kan stoppa luvan i

.
  • Mossy

Fick lite input från en av Isses förskolefröknar. Hon tyckte kläderna kändes bra och rejäla. Ett plus var att det var bra rejäla dragkedjor. Sen tyckte hon att det kunde vart lite mer kardborreband runt bensluten då det ibland var lite svårt att få det att sitta bra då byxorna är lite långa. Men nu när han har rejälare skor så är det inga problem. PÅ förskolan har han ju inte fleeceunderstället utan då är det de vanliga byxorna och tröja under. Funkar fint. Han  kan röra sig fritt och han fryser inte.

Jag tycker kläderna är jättebra själv. Hade kanske önskat att det var lite klarare färger på dem. Tycker om att klä min lille grabb i starka färger då han passar i det. Skulle vilja mer av färgerna som är på understället på jackan. Att byxorna är mörkare tycker jag inte spelar nån roll utan det är rätt bra då de nog skulle se rätt solkiga ut efter ett tag på vår lille vattenpölshoppare.   

• helenlindqvist

Min dotter ville ha på sig understället i går, det var 3 minus när hon skulle cykla till skolan, och hon använder den lila flisen och röda jackan riktigt flitigt, i dah då det är lite varmare ville hon även ha de svarta överdragsbyxorna om det börja regna. Vi är jätte nöjda med kläderna!:)Glad
  • Lotta Kvarnung

Hej,

Hoppas allt är kanon med er alla!

Tack för alla nya fina bilder och kommentarer.

En del av er har vid några tillfällen haft synpunkter på färgställningen av plaggen. Detta skulle vi jättegärna vilja höra lite mer om.

Vilka tre färger skulle ni önska att ytterplaggen mer gjordes i?

Skulle ni vilja ha samma färg på både jacka och byxa eller exempelvis svart byxa och färgglad jacka?

Vi hörs Glad

// Lotta*

• KatjaKaj
    Lotta Kvarnung skrev 2011-10-18 09:03:03 följande:
    Hej,

Hoppas allt är kanon med er alla!

Tack för alla nya fina bilder och kommentarer.

En del av er har vid några tillfällen haft synpunkter på färgställningen av plaggen. Detta skulle vi jättegärna vilja höra lite mer om.

Vilka tre färger skulle ni önska att ytterplaggen mer gjordes i?

Skulle ni vilja ha samma färg på både jacka och byxa eller exempelvis svart byxa och färgglad jacka?

Vi hörs Glad

// Lotta*
    Jag skulle gärna sett att de fanns i någon snygg grön eller orange färg.
    För min del får byxorna gärna vara svarta med reflexer på.

Överlag tycker jag färgerna som finns nu är fina men det skulle varit mer färg, det är väldigt mörka färger nu och jag tycker det hade varit lite roligare med klarare färger.
    Dels för att jag personligen tycker det är snyggt men sen ser man barnen bättre om färgerna lyser lite mer.

Ha en bra dag :)
  • Mossy

ÅÅ färg! Jag tycker mycket om att klä min son i grönt. Gärna lite limegrönt med lite mörkare grönt till vore fint och så mörkgröna byxor. Sen tycker jag det funkar finfint med svarta byxor och färgglad jacka. Då kan man ju även variera med andra jackor. Om man tänker till våren då skalkläder också kan behövas så tycker gult eller turkost.

Svar på tråden Vi i testpanelen!