• Lotta Kvarnung

Vi i testpanelen!

Hej,

Det här är en tråd för Åhlénsgruppens testpanel som under 8 veckor ska prova ett kit med funktionella ytterkläder.

Här skriver ni som är med i panelen alla kommentarer, åsikter och synpunkter samt diskuterar med mig och varandra. Det är också här ni postar era bilder.

Vi ses!

// Lotta Flört

• Svar på tråden Vi i testpanelen!
  • inil

Ja nu har vi använt kläderna lite mer. Det har varit ganska varmt så fleecejackan är det plagg som kommit mest till användning hitils. Kläderna funkar jättebra och vi är så nöjda. Det enda som skulle hindra mig från att köpa samma uppsättning till lillebror är de tråkiga färgerna. Det är ju en smaksak såklar, men här hemma föredrar vi färglada kläder som syns och lyser upp.

• helenlindqvist

Min dotter hade ytterjackan och under den idag hade hon den favorit flis jacka, hon kände sig lyxig! Tyvärr har jag inte batteri till min digital kamera, men bilder kommer snart!

Min dotter har varit väldigt nöjd, nu när de har haft olika ute aktiviteter på skolan så har dessa kläder kommit bra till pass!Glad

• Lotta Kvarnung
    regnjackan skrev 2011-09-29 00:43:02 följande:
    Skalbyxorna har gått sönder i nederkanten. Troligtvis har hon trampat på dem eftersom de är så långa. Hemma har jag sett till att de varit ordentligt åtsnörpta vid fötterna men nu hade jag tvättat av dem och öppnat kardborren efter förra skogsturen och i skolan tänkte jag inte på att påminna om det.

Någon som har tips om lagning? "Tejp" av något slag vore nog bäst för jag undrar om jag kan sy där eftersom kardborren sitter där och den kan jag ju inte vika in.
    Hej,

Så synd. Ja det är ju tyvärr risken om byxorna är för långa och man trampar på dem i lek och bus. Det är svårt att säga hur man bäst ska försöka laga när man inte vet hur trasigt det är. Men att ta fram symaskinen och försöka sy/sicksacka över de trasiga partierna skulle väl jag gjort. Det går ju att sy genom kardborre, om man inte har tunnaste nålen i maskinen.

Lycka till Glad

Lotta*
  • majls21

Såg att det var en till som råkat ut för trasig skalbyxa. Så här ser båda byxsluten ut på Alice byxor efter fem dagars användning. Och jag tycker inte att de är överdrivet långa, storleken mindre hade nog varit i kortaste laget. Det här är lite trist tycker jag.. Borde gå att göra mer slitstarkt..
  • tummen1

Idag var första dagen Linus använde fleecetröjan och han är super nöjd.
    Den är mjuk och varm men samtidigt inte för varm heller.
    Än så länge är han glad över de nya kläderna. 

• regnjackan
    Lotta Kvarnung skrev 2011-09-29 14:58:05 följande:
    Hej,

Så synd. Ja det är ju tyvärr risken om byxorna är för långa och man trampar på dem i lek och bus. Det är svårt att säga hur man bäst ska försöka laga när man inte vet hur trasigt det är. Men att ta fram symaskinen och försöka sy/sicksacka över de trasiga partierna skulle väl jag gjort. Det går ju att sy genom kardborre, om man inte har tunnaste nålen i maskinen.

Lycka till Glad

Lotta*
    Det är ungefär samma skada som majlis21 har på bilden. Jag tänkte också att jag skulle vilja lägga en bit tyg utanpå om jag ska sy för att det ska bli hållbarare och inte krypa in smuts inuti. Eftersom de är så långa hade det inte gjort något att lägga upp dem en fållbredd men det var då det blir problem med kardborren. Vi funderade på längden från början men misstänkte att 130 skulle bli i kortaste laget, dessutom har vi en bit till närmsta Åhlénsvaruhus. Hennes gamla överdragsbyxor är ungefär lika långa också, 140, men de har klarat sig än.
    Tips är att ni skickar med en liten påse laglappar, det har jag ofta fått med till vinteroveraller men sällan behövt använda. Jag har nog på lager som jag kan ta av nu.

LitenBus: Hur håller silvertejp i tvättmaskinen?
  • Mossy

Här är han väldigt trött därav den sura minen. Han hade jackan med underställströjan under och underställsbyxorna under vanliga joggingbyxor. Han somnade i vagnen och sov under den ca timmeslånga promenaden. Han var varm och skön när vi kom hem.

Här är Isidor i understället. Det är supermjukt och skönt!
  • regnjackan

En förstärkt avslutning på skalbyxbenen vore inte fel, eller snarare nödvändigt.
    Jag vill ju gärna köpa lite för stort, ja inte så hon trampar på dem helst, för att de inte ska bli urväxta direkt.

Jag ska försöka få upp lite fler bilder i helgen.

• helenlindqvist

Min dotter är så över nöjd med kläderna, jag med! Lite avundsjuka från de små. Men vad bra de är i alla väder! Hon fryser inte när hon till skolan cyklaroch alla reflexer så hon syns när de går över vägenGlad!

• tummen1
    Elisa2: För oss har det fungerat när vi tvättat, dock har vi endast provat detta på en jacka till en vuxen så jag kan inte lova att det fungerar lika bra på barn kläder eftersom det sliter så mycket mer. 

Tycker det var en super bra idé som du hade med att de kan skicka med små lag lappar med kläderna.

Sen har min son kommenterat att det hade varit bra om det fanns en bättre klädkrok i kläderna.
    Den som sitter idag är ganska liten och lite pillig att få upp nu i början när  kläderna är nya och man snabbt vill hänga av sig dem i skolan.
Svar på tråden Vi i testpanelen!