• Lotta Kvarnung

Vi i testpanelen!

Hej,

Det här är en tråd för Åhlénsgruppens testpanel som under 8 veckor ska prova ett kit med funktionella ytterkläder.

Här skriver ni som är med i panelen alla kommentarer, åsikter och synpunkter samt diskuterar med mig och varandra. Det är också här ni postar era bilder.

Vi ses!

// Lotta Flört

• Svar på tråden Vi i testpanelen!
  • helenlindqvist

Skicka dottern med vindfleecejacka till skolan i dag, hon komentera att den var förstor innan hon såg att tummen skulle vara i hålet i tyget, då var komentaren "jag slipper vantar"Glad

• majls21

Kom på en sak som jag reagerade lite negativt på.. Det är att man inte kan torka skalbyxa och skaljacka i torkskåp (Eller har jag förstått fel?).. Det blir alltid krångligt att tjata på personalen på förskolan att kläderna inte får hängas in där och det kan ju hända att de åker in av misstag.. Borde ju gå att tillverka bra kläder som tål torkskåp..

• Lotta Kvarnung
    Fiansess skrev 2011-09-18 16:52:58 följande:
    Här kommer bilderna på min tjej.

Kläderna känns verkligen kanon, och är de bra överväger vi redan att köpa samma ställ till lillebror .
    Kan dock som många andra säger, sakna åtminstone en reflex både bak och fram på byxorna...
    Hej,

Vilka fina bilder!

Bra kommentarer. Jag noterar detta och tar det vidare till vår designavdelning.

Lotta*
  • Lotta Kvarnung
    majls21 skrev 2011-09-19 14:52:37 följande:

Kom på en sak som jag reagerade lite negativt på.. Det är att man inte kan torka skalbyxa och skaljacka i torkskåp (Eller har jag förstått fel?).. Det blir alltid krångligt att tjata på personalen på förskolan att kläderna inte får hängas in där och det kan ju hända att de åker in av misstag.. Borde ju gå att tillverka bra kläder som tål torkskåp..

Hejsan!

Ja det är tyvärr som så att alla plagg med dessa funktioner (ovsett varumärke) inte klarar hög värme. 

Beläggningen och de tejpade sömmarna som gör plaggen vattentäta förstörs.

Det är ju toppen att  tekniken för vädertålighet går framåt men det kan ju så klart bli lite bökigare på dagis 

// Lotta*
  • Fiansess

Tack Lotta, jag ska åka in till butiken imorgon och se vad dom säger. Men de brukar inte vara omöjliga, så det går nog bra .
    Ang storlek så tycker jag det är riktigt bra att ni har enkelstorlekar i byxor. Min dotter är så liten och en lite stor jacka gör inte så mycket eftersom man kan vika armarna om de skulle vara förlånga, men byxor är inte lika enkelt, så tack!

Idag tog dottern fleecejackan på kvällspromenaden. Så härlig!! Den är perfekt att ha som jacka nu innan det blir kallt. Älskar att vindfleecar håller värmen trots vind!! .

fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Sara971

Hej!

Cornella blev jätteförtjust i alla plagg utom skalbyxorna. De var alldeles för stora i midjan. Hon skulle nog kunna drälla omkring i understället och strumperna varje dag om hon fick bestämma. Understället var så mjukt och skönt, hon frågade om hon fick sova idet :) Fina färger tyckte hon också. 

Angående skalbyxorna kunde det inte finnas regleringsmöjligheter i midjan såsom kardborreband, reglerbar resor eller knappar, hällor eller det bästa av allt hängslen (avtagbara så de som inte vill ha hängslen kan ta bort dem). Eller en kombination av dessa :)

Lite mer reflexer vore heller inte helt fel. Byxorna saknar ju helt reflexer :(

Slejfar på ärmslut är inte heller helt fel. Barnjackor köps ju alltid lite stora så de har nåt att växa i och om man kan reglera armen så att den inte glider ner över handen är det bra.

En funktion som jag tycker är bra är om möjligheten att kunna montera fast fleecejackan som ett "fast" foder i skaljackan fanns. Mina äldre killar har jackor med denna funktion och det har varit jättebra. Blir bara en extra dragkedja i skaljackan. Fleecejackans ordinarie dragkedja nyttjas.

Lite tråkigt att kläderna inte får torkas i torkskåp eller tumlare. Barnkläder borde gå att torka i värme.

Ska bli spännande och se hur underställ fungerar på förskolan när det blir kallare... barnen ska väl inte ha något under?! Antingen ska de gå med understället hela dagen eller ska de byta om helt och hållet innan de går ut.
    Har skickat med kläderna till förskolan idag, och det regnar :) - Nu ska det testas.

Även om det låter mycket negativt här så tycker jag att plaggen känns väldigt bra, ska bli kul och höra Cornellas kommentarer i eftermiddag.

Ska försöka ta lite bättre bilder, bland annat utomhus när det inte vräker ner som igår kväll.

Tack för möjligheten att få prova dessa plagg.

• Snyggo

Hej alla tespiloter.

Jag har själv tyvärr inte fått möjlighet att prova kläderna :(
    MEN, det ska bli väldigt intressant att höra om ni tycker att kläderna håller måttet, i jämförelse med t ex polarn och didriksson mm mm. 

Vad jag förstår så är det betydligt bättre pris på dom här kläderna ?

Så jag kommer hänga här och läsa om era reflektioner och synpunkter.

• Fiansess

Idag var jag på Åhlens och bytte byxorna. De mindre satt mycket bättre, så ikväll ska det sys i namnlappar så är de redo för en dag på förskolan imorgon .  Var inga problem att byta, jag sa som det var och det gick som sagt bra trots att de aldrig hört talas om någon testgrupp.

Håller med Sara971 om att jag saknar ngt att dra åt byxorna med. Min flicka är väldigt liten och smal, men de sitter uppe ändå så jag klagar egentligen inte. Men de som är långa och smala kanske har lite problem med stor midja.

I jackan kan jag också sakna ngt att dra åt ärmarna med. Helst hade jag velat ha tunna tighta muddar som man kan ta ut tummen genom, vet ni vad jag menar? Min son har det på sin soft-shell-jacka och det är toppen på alla sätt! Det blir tätt, varmt och behagligt!

fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • TEmamma

Det var någon som skrev om "krokarna "på kläderna för ett par dagar sedan. Jag tycker själv dom är lite småknöliga, även den i fleecen, dom fastnar liksom ihop så man måste pilla för att få upp dom och min son har absolut inte det tålamodet, så då hänger han jackan i luvan och det andra på hyllan istället, så det är något jag skulle önska iaf, mer lätthanterliga upphängningssnören, även för små barnfingrar.

Edvin hade kläderna på förskolan igår och de funkade super! Han hade fleecejackan och skalkläderna när det regnade ute och enligt honom själv var han torr och varm när han kom in!

Ett stort plus att man kan skriva i hela tre namn i kläderna, smart när det ska ärvas! Skrattande

070816 ~~ 090211 ~~ Bf 111001
  • KatjaKaj

TEmamma: jag håller med om att det är riktigt smart att man kan skriva tre namn.

Svar på tråden Vi i testpanelen!