• Lotta Kvarnung

Vi i testpanelen!

Hej,

Det här är en tråd för Åhlénsgruppens testpanel som under 8 veckor ska prova ett kit med funktionella ytterkläder.

Här skriver ni som är med i panelen alla kommentarer, åsikter och synpunkter samt diskuterar med mig och varandra. Det är också här ni postar era bilder.

Vi ses!

// Lotta Flört

• Svar på tråden Vi i testpanelen!
  • TEmamma

Grönt håller jag med om! Någon beige färg skulle inte heller vara fel!

Edvins har testat kläderna utan min inspektion nu i ett par veckor, kollade igenom dem i helgen och såg att byxorna har fått hål på knäna. Han är ju väldigt aktiv av sig och just av anledningen hål på knäna har vi tidigare köpt enbart billigare byxor till honom, känns så onödigt annars. De här byxorna klarade sig förvisso längre än vad t ex motsvarande byxor hos pop gjort tidigare.

Han gillar fortfarande fleecejackan, men när det ska vara fleece och jacka tillsammans klagar han lite, han säger att det blir trångt, trots att han har rätt storlek om jag tittar i armlängd och längd över rumpa mm. Och det ser faktiskt lite trångt ut över rygg och bröst för honom, trots att han verkligen inte är någon stor kille. 

070816 ~~ 090211 ~~ 111002
  • evolyn

Jag gillar färgen som är på fleccejackan, hade velat har mer av den färgen i skaljackan, tycker dock att det är bra ned mörkare byxor till så det inte ser jätte smutsigt ut!

• MarrebarreW

Jag älskar att klä min dotter i riktigt fin klar TURKOS så det skulle jag gärna se skaljackan i. Glad Det är ju en färg som är ganska könsneutral också så att syskon lätt kan ärva. Även om pojkar visst kan ha rosa och flickor blått och grönt, men det är ju färre personer som tycker det.  Jag håller med föregående att byxor funkar nog bäst svarta, eller kanske bruna? Eller med någon färgad infällning? Typ svarta med turkosa detaljer, sömmar eller dylikt?

• tummen1

Fleecen tycker jag är i en jätte fin färg. Byxorna hade jag gärna sett i svart, andra märken har förstärkta knän i samma färg som byxan och har man aktiva barn så passar detta bra. Håller med de andra om att en fin grön hade varit fint.
    Idag fick ytterbyxan och skaljackan utstå värsta sand/vatten kriget i skolan och det klarade de kanon, till mammans glädje :)

• Fiansess

Igår regnade det rejält och byxorna klarade inte testet på förskolan, min dotter var blöt och kall igenom. Jackan däremot klarade sig super!! . Kan tyvärr inte lägga in bilder då vår dator är sönder och jag skriver från mobilen... Ang färger så vill jag med ha klarare färger. En klar röd, rosa, grön och blå hade vart snyggt. Det får dock inte vara för ljust så all smuts syns direkt . Byxor vill jag enbart ha svarta, då jag dels tycker det är perfekt att kunna matcha med en fleece eller bara tröja på våren, dels för att smutsen som blir direkt inte syns på samma sätt som på ett par färgade. Perfekt även när syskonen ärver efter varandra!

fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • inil

Jag tycker att det ska vara starka klara färger. Limegrönt, rosa och turkos är helt klart favoriterna. Något jag gillar är när det är lite blandade blandade färger på kläderna. Klar stark turkos på jackan och rosa färg på dragkedjorna, och svarta byxor med nån detalj i färg. T ex dragkedjor i samma färg som jackan. Starka klara färger är också något som gillas på förskolan, de är så nöjda att Robin alltid har mössor i lysande färger för då syns han så bra säger de.

• helenlindqvist

Vi är så nöjda med kläderna! Det kommer att bli Åhléns kläder fler gånger, jag får inte på Josefin någon annan jacka. SkrattandeOm hon fick välja färg skalle hon villja ha lila. {#emotions_dlg.flower} Josefin tar på sig understället för det är så mysigt och mjukt. Trevlig helg önskar jag alla!Glad
  • Falcon84

Tycker oxå om starka och klara färger. Men även färger som både killar och tjejer kan ha eftersom vi har en son som kommer efter och vill låna storasysters kläder så får man anpassa lite grann.
    Vi eller Maja är väldigt nöjd med kläderna än. Vi har börjat ha minus grader nu och Maja tycker det börjar bli kallt med vindbyxorna. Har hon långkalsonger, fleecebyxorna och vindbyxorna går det bra en stund men blir kall ändå fort. Dom skulle ha fått bli testpitoter på vinterkläder även =)

• saferide

Jag håller med om att starkare färger hade varit bra. Det är skönt att kunna se sitt barn på långt håll i lekparken, så man vet vart man har dem ;)

Prövade att tvätta täckbyxorna och det gick suveränt. De ser som nya ut och inga noppror eller trasiga sömmar eller något. Toppen!

Glad kille i jacka och luva!
  • Mossy

Hej
    Känner att jag varit dåligt aktiv här det senaste men har just nu inget att tillägga. Kläderna funkar bra men det börjar bli kallare så det är inte säkert att han kan ha dem länge till utan att det blir dags för overallen.

Med alla tre lager vilka temperaturer/väder är det tänkt att kläderna skall klara? Eftersom vi inte har använt detta koncept tidigare så vet jag inte om vi kanske tror att han kommer frysa för tidigt. HAn hade på sig vanliga kläder häromdagen under och så fleecen och jacka och skalbyxor och då var han var och go när han kom trots att det bara var några grader ute.

Det vore bra om du Lotta kunde lägga ut lite frågor eller liknade för att man skall komma igång lite mer med skrivandet. Som tex frågan med färger.

Svar på tråden Vi i testpanelen!