• Lotta Kvarnung

Vi i testpanelen!

Hej,

Det här är en tråd för Åhlénsgruppens testpanel som under 8 veckor ska prova ett kit med funktionella ytterkläder.

Här skriver ni som är med i panelen alla kommentarer, åsikter och synpunkter samt diskuterar med mig och varandra. Det är också här ni postar era bilder.

Vi ses!

// Lotta Flört

• Svar på tråden Vi i testpanelen!
  • Mossy

Har nu äntligen fått bytt skalbyxorna till stl 98. Så imorgon får de hänga med till förskolan. Tyvärr hade de bara grå kvar i stl 98 men de passade också bra till de övriga kläderna. Det var supertrevlig personal som hjälpte mig direkt att byta så det sk ani ha en extra eloge för. Jag visade bara fram en utskrift på inlägget och de sa att det är klart att du ska få byta annars kan du ju inte prova byxorna ordentligt.

Tyvärr jäklas kameran forfarande med mig men hoppas kunna få upp bilder under veckan. 

• tummen1

Hej!

Skall hämta mitt paket i dag på posten. Har inte hämtat det tidigare då vi varit på semester.
    Är jätte spänd på hur kläderna är.

Skriver när jag hämtat paketet :) 

• KatjaKaj

Vi testar på för fullt, nu har det varit så fint väder så än så länge är det mest skaljackan som testas.
    Men vi gillar den, Novalii vill inte ta den av sig.
    Senare idag ska hon hem till sin mormor och morfar som bor på landet och då ska skalbyxorna också på och då får vi se hur dom fungerar :). 

• tummen1

Hej igen!

Jag heter Maria och bor tillsammans med min son Linus som är 8 år och min sambo. Vi bor i Göteborg.

Nu har vi hämtat ut paketet och provat alla kläderna.
    Linus tyckte att de var kanon. Han är ganska bestämd med vad han skall ha på sig och hur kläder skall sitta men han var trots min oro väldigt nöjd.
    Gillar absolut att det var hål för tummarna i fleecejackan.

Linus blir lätt varm och tycker om att ha många lager på sig då han lätt kan ta av sig tex en tröja och ändå vara ordentligt klädd istället för att ha en tröja och en super tjock jacka och då inte kunna ta av sig något för att det blir för kallt.

Hans spontana reaktion på ytterjackan var att den var lite kort och han fick då känslan av att den var för liten, vilket den inte var. Sen var ytterbyxorna ganska långa.
    Precis som andra medlemmar skrivit så hade det varit bra med reflexer i byxorna och även att det kunde suttit ett reglerbart resår i midjan på byxorna.
    Understället tog han på sig direkt och vägrar nu att ta av sig hahahaha.

Här kommer bilder på Linus med kläderna Glad

Imorgon åker kläderna med till skolan och då börjar det riktiga testet.

• Falcon84

Jo tror oxå hon skulle haft mindre storlek men på andra kläder har 98/104 varit försmå, kunnat knappt röra sig så tror åhlens kläder är lite större i storleken vilket är bra. Har fått köpa en till mössa pga att sonen bara skrev när jag tog på Maja den blåa mössan för han skulle ha den, Maja fick en röd här om dagen =)
    Har även börjat fundera på att köpa dessa kläder till sonen eftersom jag är väldigt nöjd över dom och nu kan man prova dom så han få rätt storlek.
    Gillar att man har mudd på skalbyxorna nertill och ett lager utanpå för min Dotter har börjat bli lite "nogrann" med sina kläder, Får inte sitta åt, ska vaa över skorna m.m och med dessa skalbyxor får hon både och.
    Skönt för mamman att kunna sätta på henne dom utan att behöva höra gnäll =D 

• saferide

Noah i sin nya fleecejacka. Detaljerna han speciellt gillade är på bild nr 2 ;)

• evolyn

Enligt Colin så heter det inte fleecejacka utan det är en tumjacka, han älskar hålen för tummarna!!

• regnjackan

Skalbyxorna har gått sönder i nederkanten. Troligtvis har hon trampat på dem eftersom de är så långa. Hemma har jag sett till att de varit ordentligt åtsnörpta vid fötterna men nu hade jag tvättat av dem och öppnat kardborren efter förra skogsturen och i skolan tänkte jag inte på att påminna om det.

Någon som har tips om lagning? "Tejp" av något slag vore nog bäst för jag undrar om jag kan sy där eftersom kardborren sitter där och den kan jag ju inte vika in.

• tummen1

Den bästa tejpen är silvertejp. Prova om det fungerar. Vi har haft det på kläder som gått sönder och det har fungerat bra.

Svar på tråden Vi i testpanelen!