• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • woo

Åhh tack ni är helt underbara vet ni det!!!!!! Sitter m mitt glas m kaffe m mjölk känns overkligt har pratat med CFC och min hemma gyn imorse. Finafina har förr gått hos dr Nie (är bortflyttad Sthlmare) i annat syfte. Inför vår nystart i Danmark har jag valt zonterapi gjorde ju även misstaget att försöka få igång mensen förra v när jag tog ett billigt test som visa negativt o på kvällen tog jag ett CB digital bara för att innan jag skulle unna mig 1 el 2 glas vin o det var ju posetivt 1-2v!! Imorse stod där 2-3v! Myran har inte tagit blodprov bor på en mycket liten ort samt att här åker man inte till Lassarettet och besvärar dom med nåt sånt (ironi) Får ta CB just nu d bevis att hcg ändå måste gått upp.... Tar ett nytt nästa v och hoppas att för står 3+ ska försöka börja tänka posetivt men det är svårt när man ser allt från svartbrunt till klar rött klegg lättflytande där man absolut inte vill se ens en nyans av färg.. :( Maryhe puss på dig!!! Håller verkligen med din kloka läkare man måste ta njutningstillfällen för själen måste må bra oxå för det är ju den d ska ta hand om en när saker i livet inte alltid blir som man tänkt sig... Och vi står ju ändå ut med att trycka i oss all världens konstigheter i hoppet om ett friskt levande litet mirakel i slutändan. En liten grej jag avstått helt ifrån däremot är nagellack och toning/färgning av håret. Kram

• myran6801

Woo, så glad för din/er skull!!! Det ger oss andra hopp när det blir plus här i tråden!!
    Kan inte du göra en sammanställning hur/vad du har boostat kroppen med inför denna ivf.
    Kram

• woo

Myran självklart återkommer under dagen ska ta fram mina noteringar, Kram

• finafina
    finafina skrev 2012-02-27 11:17:37 följande:
    Woo hur skickar jag ett meddelande till dig? kramGlad
    WOO Du kanske kan inboxa mig om det? xxx ha en bra dag kram på er alla 
  • woo

Finafina d e bara o inboxa till woo that's me (fast just nu idag är det lite mer som Wiiiiiiiiiiii) för vad som händer imorgon vet vi inget om. Föressten är det nån som hört nåt om hur vår Lully mår och har det med allt? Är du här nånstans vännen?? Myran jag håller på m to do och to take listan! Snart Lycklig Hur gick det på CFC?!

• finafina
    woo skrev 2012-02-27 12:57:18 följande:
    Finafina d e bara o inboxa till woo that's me (fast just nu idag är det lite mer som Wiiiiiiiiiiii) för vad som händer imorgon vet vi inget om. Föressten är det nån som hört nåt om hur vår Lully mår och har det med allt? Är du här nånstans vännen?? Myran jag håller på m to do och to take listan! Snart Lycklig Hur gick det på CFC?!
    hahaha vad underbart jag gick in på din sida, men kommer inte fram..? står bara att jag inte har behörighet...? 
    så då vet jag inte hur jag ska skicka...? kram 
  • Snart lycklig
    Grattis grattis kära Woo! Du ska se att detta går vägen. Det är meningen! Som jag skrivit tidigare kan det ju vara som vår tidigare gemensamma klinik påpekade, att det ena embryot kan blöda ut och det andra sitter stenhårt. Jag vill inte ta bort hoppet från dig om att det kan vara två som fastnat. Så kan det ju också vara och kanske handlar det bara om lite sköra slemhinnor eller dylikt. Bra att du tänker positivt.

Du kan väl smitta oss andra med några doser HCG 

Hoppas ni andra har det bra.

Skriver en lite egorapport om en liten stund.

Kram 
  • Snart lycklig

Egorapport. Efter en mysig, rolig, allvarlig och kärleksfull helg (lite extra pga av glad gubbe, hoppet är dt sista som överger en, eller naiv kanske) i Köpenhamn var det dags att mötas hos CFC. Vi fick träffa Svend . Så lugn och trevlig. Dessutom lättförstådd. Som jag tjatat om, så har jag ju varit mkt nervös, ledsen och stressad pga av mannens problem.

Kände mig också nervös för hur vi skulle börja samtalet; börja planera min behandling, när vi har mannens problem, kändes lite knepigt. Svend lät oss bara sitta ner, så började han att tala. Han hade gått igenom vår tidigare journal och hade full koll. Vände sig till mannen och började prata om hans problem. Det löser vi med TESA, sa han. Han hade stor förhoppning om att det ska finnas användbara spermier. TESA är alltså uttag ur testiklarna på aktuell dag. De har lång erfarenhet av det och det brukar gå bra. Mycket ovanligt med biverkningar. Då släppte min spänning.

Han tyckte jag skulle köra korta protokollet, vilket jag tycker känns både skönt och nervöst. Jag har ju inte gjort det tidigare. Samma dos 450 som tidigare, så vi får hoppas det passar mig och att jag inte ska ha lägre. Han berättade för oss, vilken vår förra klinik inte varit så tydliga med, om att våra tidigare ägg/embryo varit mkt fina, A någonting. Vi har hört att de sett fina ut, men aldrig någon raiting eller någon skala. Han sa att de varit tydliga och ganska proffsiga i journalen.

Skakade på huvudet när vi inte fått göra assisterad kläckning i Sverige, då det är särskilt bra för äldre och de som sprutat med hög dos, för det är då äggskalen kan vara lite hårdare. Kanske inte lika betydelsfullt för yngre. Svend sa att man ska gör det när det behövs, inte annars. Vi kommer att få göra det.

Skriver lite i taget och skickar vartefter, så texten inte försvinner IGEN Skrikandesoch jag får skriva om.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF