• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • myran6801

Snart lycklig, jag tror valet beror på vilken klinik man går på. Första ggn jag fick det var på Sophiahemmet och när vi sedan kom till CvL fick jag Menopur. Nu tänker jag att om Svend ordinerar det så kör jag med det.

• finafina

Dr ma ligger på tulegatan. Hon säger att man ska fortsätta med hennes örter under hela ivf en och att ta akupunktur rakt igenom även efter ET men på CFC säger akupunktören att man inte ska ta örter från att man börjar spruta och inte någon stimulering av livmodern- akupunktur efter ET, helt olika skolor... 
    Har tyckt dr ma varit bra men går på vad cfc säger denna gång och så får jag göra utvärdering... hur tänkter du ?

Nr nie ger inga örter eller?

Snart lycklig skrev 2012-02-27 20:01:22 följande:
    Finafina, trööööttt låter ju bra. Jag har oxå gått hos dr Ma, om det är hon som håller t längst upp på Torsgatan i Sthlm. Dt var innan jag började hos Dr Nie. Vad gör dr Ma som är tvärtemot vad man ska? Vad är bra? Dt var ju definitivt kortare pass hos henne. Mindre nålar än Nie. Kanske är dt inte samma som du menar.

• Snart lycklig

Dr Nie kör 7 dagar akupunktur i rad med avslut helst dagen innan ET. Ibland svårt att planera ET, varför avslut kan bli ngn dag tidigare. Aldrig efter ET. Känner att dt är f jobbigt m 7 dgr i rad och varje dag ca 3 h totalt. Inga örter, men en rökelse som man ska ha på ingefära och dra över livmodern varje dag dessa 7 dagar. Luktar värre än cigarettrök o tar ca 2 h per dag. Stinker i lght länge efter, trots vädring och doftspray. Alltså ett heltidsjobb att gå hos Nie dessa dagar. Sedan brukar hon vilja att man ångkokar ett sörja t gele som man sedan ska ta några matskedar i varmt vatten per dag, bra f att fästa. Jag vet inte om jag orkar en gång till. Dt har ju som bekant ännu inte lyckats f mig heller.

• finafina
    Snart lycklig skrev 2012-02-27 20:42:34 följande:
    Dr Nie kör 7 dagar akupunktur i rad med avslut helst dagen innan ET. Ibland svårt att planera ET, varför avslut kan bli ngn dag tidigare. Aldrig efter ET. Känner att dt är f jobbigt m 7 dgr i rad och varje dag ca 3 h totalt. Inga örter, men en rökelse som man ska ha på ingefära och dra över livmodern varje dag dessa 7 dagar. Luktar värre än cigarettrök o tar ca 2 h per dag. Stinker i lght länge efter, trots vädring och doftspray. Alltså ett heltidsjobb att gå hos Nie dessa dagar. Sedan brukar hon vilja att man ångkokar ett sörja t gele som man sedan ska ta några matskedar i varmt vatten per dag, bra f att fästa. Jag vet inte om jag orkar en gång till. Dt har ju som bekant ännu inte lyckats f mig heller.
    Hahaha, ja herregud, vi skulle kunna skriva en bok om allt man gör för att lyckas... har också varit hos dr nie men inte för just detta, upplevde också att det tar för mycket tid...heltids arbete...

Så vad gör man....? Vill kolla om det finns någon annan, tror att örter kan vara bra också....  
  • Snart lycklig

Ni som äter bidrottninggele. Har ni slutat vid ägglossning i naturlig cykel eller har ni bara ätit på tills dt blir dags f IVF och ET? Har inte ätit dt förr och har äl idag.

• woo

DHEA 75mg/dag Inofolic och inofolic Plus Apotekets mitt val Kvinna 2/dag Apotekets D-vitamin 1/dag Apotekets Folsyra 1/dag Picasol omega 3 Fom Jan la jag till Medrol 12mg Kalsipos 500mg 2/dag Vid Ägglossnings sprutan började jag med Doxyferm 2 första dagen sedan 1/dag i 6 dagar totalt 7 dagar. Fom ÄP ökade jag Medrol till 16mg 2ggr/dag i 3 dagar sedan tillbaka till 12mg. Fom ÄP ökade jag Kalsipos till 3/dag Fom ÄP bort med DHEA Fom ET bort med inofolic Plus Fom ET började jag med 1/4 Albylminor/dag Vi valde ju AHA på våra embisar och det är verkligen nåt jag rekommenderar alla oss lite äldre vi får ju inte bara tampas med OM vi ens går några ägg utan oxå hårda skal :( Nu inofolic 2/dag Apotekets D-vitamin 1/dag Medrol 12mg/dag Albylmina 1/4 tablett/dag Apotekets mitt val kvinna 2/dag Apotekets Folsyra 1/dag Och Levaxin dock höjd dos fom spHar han sluta pipa o kissa i sängenrutstart pga Struma. Hoppas det går att läsa skriver från mobilen. Snart Lycklig Vi pratade oxå med Svend ang doxyfermen fom har slutat med det berätta han eftersom dom inte hade några belägg att det funkar om man inte är en ko för det är bevisligen fungerande på dom! :) Men jag valde det ändå! Tur du inte behöver ha IRAP som alt jag har ju 7 myom bara i livmodern sen flera utanpå plus massa andra sammanväxningar m.m :( Så härligt att du snart är igång!!! Plus att du o mannen kan släppa det extra jobbiga stresspålägget med simmarna!!! :) Bäst att lägga in detta innan det oxå försvinner!!! Kram

• Snart lycklig

Gick tillb o läste, såg precis att Maryhe berättade att hon åt bidrottninggele non stop om dt inte var i en IVF-cykel. Om hon var i behandling åt hon till äggplock eller kanske var dt till ET.

• finafina

Tack för info Woo kan inte inboka dig eftersom det inte går att komma in på din sida...?du kanske måste lägga till mig i din adressort för att det ska fungera? Kram

• woo

Fan glömde ju Zonterapi fom Sep 2/v i en kur så att säja Fom Dec 1/v Fom sprutstart 2/v Fom ET STOPP förutom min miss i förra v när jag trodde det var kört eftersom det visade minus..., Finafina tar du bidrottning gelé nu när du ruvar?

Svar på tråden 45 år och planerar IVF