• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • myran6801
    Lully Hill skrev 2012-02-28 17:51:45 följande:
    Hej raringar!
    Min pappa dog i torsdags så jag är inte så uppdaterad i tråden. Har varit lite frånvarande. Jag hör av mig snart!
    Kramar
    Finaste Lully, så tråkigt Gråter finner inga ord. En stor stor kram till dig vännen
  • myran6801
    callimero skrev 2012-02-28 13:27:35 följande:
    Myran, vad spännande att du är på g. Vilken gyn har du hittat? "Vår" är väl fortfarande på sem?
    Kalimero vad jag har undrat hur du har det. Ja nu är det äntligen dags för ett försök, det har ju inte gått tidigare eftersom jag inte fick tag på någon gyn. Svend på CFC lovade att hitta någon men det gjorde han inte....Parallellt har vi kontaktat en klinik i Barcelona för ÄD för jag känner att vi har ingen tid att vänta. Det tar ju upp till ett halvår innan man får en donator. Så på fredag skall vi har ett första möte med klinken. Spännande och lite skrämmande måste jag erkänna. Hoppas du får det lite lugnare på jobbet så att du hinner med ett försök snart.
    Kram vännen
  • finafina
    Maryhe skrev 2012-02-28 18:41:31 följande:
    Calimero: Jo vi har en stackars 7 cellig av B kvalitet i frysen och ska göra FET i mars.
    Annars är det redan bokat sista ICSI i maj.

finafina: Chefen som lär upp mig har en väldigt störig karaktär. Besserwisser, men inte bara när det gäller jobbet utan ALLT. Det är bara att hålla med hela tiden, men det kommer så mycket dumheter. Får huvudvärk.
    Det är tyvärr ett ganska monotont arbete, på eftermiddagarna är det mindre försäljning och mer städ, typ putsninga av fönsterrutor, rutorna på diskarna, brödhyllor. Så det blir typ samma rörelse hela eftermiddagen. Har fruktansvärt ont i rygg, nacke och axlar när kvällen kommer. Men kanske blir bättre när jag är själv sedan. Hennes närvaro gör att jag spänner mig.
    Låter jobbigt Maryhe, hoppas hon lämnar dig ifred snart då. ska du börja på Zonterapi? Funderar på att ta det också om det inte blir en liten bebis denna gång...  
  • woo

Finaste goa Lully hittar inga ord så ledsen för din skull sitter här och gråter kan bara skicka en stor varm håll om kram....

• woo

Hej tjejer. Liten kort egorapport och ursäkt för mitt off humör,när jag svarat i inboxen. Har sovit i snitt 3h/natt senaste tiden blödningarna driver mig snart till vansinne :( Idag riktig mensblödning m klumpar hela dagen. Har fått tid för VUL för att ta reda på om det är missfall eller vad det kan vara så jag återkommer efter Fred när jag får tillbaka mitt vett och humör.... Kram på er alla

• Snart lycklig

Lully, beklagar verkligen. Tungt och svårt att hantera även om man så väl förstår att det kan hända. Känslorna och logiken är inte desamma. Varma kramar, sköt om dig.

• Snart lycklig

Kära Woo, jobbigt m blödning, men säger fortf att dt kan vara dt ena som blöder ut och dt andra är kvar. Hoppas! Skönt m inbokat VUL. Ovissheten kan driva vem som helst till vansinne. Även om man är rädd, så är ovissheten ofta värre. Lycka till vännen. Kram.

• Snart lycklig

Vad roligt av höra från dig Callimero. Har undrat hur du har det. Skönt att du snart kanske är i fas. Kram.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF