• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • myran6801

Ikväll har jag tagit första sprutan för Crash Ivf. Lite jobbig att blanda och inte är mannen hemma o kunde hjälpa till. Men nu är det gjort!!! Bara att invänta mens för att fortsätta med sprutor, gonal-f. Imorgon åker vi till Barcelona för ett första besök på äd kliniken, spännande!

• Snart lycklig

Myran, lycka till och ha det så mysigt på resan. Har de även embrydonation på den klinik ni ska till? Måste vara skönt mentalt att ha två alternativ på gång samtidigt, att vara förberedd. Hoppas ni nu får det bra på alla sätt.

• myran6801

Snart lycklig, jag vet inte hur det är med embryodonation på just den kliniken. Har för mig att det bara är några få kliniker där det är möjligt. Kram

• Snart lycklig

Finafina, festar eller fäster  Hoppas de satsar på att fästa, så får det bli fest sedan. Woo lade nyligen in en jättebra information om utveckling efter embryotransfer. Kolla den. Det är väl runt dag 6-8 som de båda bör fästa.

• Snart lycklig

Nefernefer, vad roligt att du nu är på gång. Hoppas att allt går jättebra. Vet du vilka kliniker som tar emot gamlingar som vill göra försök med egna ägg efter 46 år fyllda. (Allt naturligtvis beroende på om goda värden håller i sig.) Eller någon annan som vet? Vilka kliniker gör annars embryodonationer?

• myran6801

Kom på att jag måste ta med mig Gonal-f till Barcelona. Hur gör man på flyget, vart packar man den? Får ju inte frysas, ska man lägga hela kitet i resväskan eller bara nålen o ta pennan i handbagaget? Hur gör man i säkerhetskontrollen?

• Maryhe
    myran6801 skrev 2012-03-01 04:36:05 följande:
    Kom på att jag måste ta med mig Gonal-f till Barcelona. Hur gör man på flyget, vart packar man den? Får ju inte frysas, ska man lägga hela kitet i resväskan eller bara nålen o ta pennan i handbagaget? Hur gör man i säkerhetskontrollen?
    Lastutrymmet är endast lite svalare än kabinen så det finns ingen risk att det fryser. Hörde efter med SAS för två år sedan när jag skulle ta med fryskänsliga produkter hem til Sverige. Kunde lugnt packa dem i reväskan.
    Däremot är det bra att ha medicinen i handbagaget av andra orsaker, den incheckade väskan kan faktiskt komma på avvägar.
  • finafina

Ha en bra dag alla,

Hoppas jag ska få lite mer gjort i dag. Ruvar dag 7 tankarna och känslorna i kaos, minsta lilla känsla i magen så far tankarna omkring...önskar ju så hårt att det ska funka...men....ja ni vet...

Myran Lycka till i barcelona, spännande{#emotions_dlg.flower}

Zin hoppas op går braSolig

och en stor kram till alla er som kämpar Hjärta 

Svar på tråden 45 år och planerar IVF