• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Nefernefer
    linköping68 skrev 2012-03-01 22:38:00 följande:
    Då blir vi 2 som dundrar på med 450 Glad
    Jag ska kontakta min gyn och få allt utskrivet och sen ligga i startgroparna och invänta sprutstart om ca 2 v. 
    3... Missade du mitt svar till dig?

woo - Så tråkigt, men skönt att du inte är knäckt utan kör på igen! :) 

Tack Maryhe, och kul att höra att Lully Hill börjar se ljuset igen. :) 
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Sissan

Lully Hill ja fyy va hemskt men förstår din känsla av att ha ett pyre i magen då du e den enda kvar i "din" familj, vilken otrolig glädje, bara så tagiskt det som hände din far..

Woo usch va tråkigt att höra, men skönt att du känner dig "redo" att greppa nya tag

• linköping68

Lully: välkommen tillbaka. Har tänkt mycket på dig och det du har gått igenom. Många kramar! Tack för info och länk ang lägre doser till oss äldre.

Woo: vad tråkigt att det nu blev konstaterat. Tack även till dig för info. Hade tänkt använda assisted hatching när vi väl kommer till CFC och äggplock, pga hårdare skal hos oss äldre. Håller tummar för mig själv att vi någon gång når fram till ÄP.

Maryhe: det blev inget denna gång heller. Blåsorna växte alldeles galet fort och på dag 9 hade 1 blåsa släppt och den andra var 26 mm. Har ägglossat den spontant idag, sett det på stickan. Men har inget hopp om att ett ev ägg är som det ska.

Nefernefer: Förlåt!!! Ja, jag missade ditt inlägg. Har läst det nu. Hoppas att du svarar bra på hög dos. Jag är inne på samma spår som du. Prova med denna höga dos och sen diskutera låg dos utifrån forskning. Kanske tom visa CFC dokument/länkar för att få med dem på det spåret. Men en sak i taget.

• woo

Ibland försvinner delar av texten när jag skriver från mobilen :( Nefernefer är så glad att du äntligen är på G!! Och det stämmer att det igentligen var idag jag skulle få veta men hade tur och fick komma igår (msn mår ju inte så där super trots allt) Lully himla läsvärd länk med kanon info! Linköping hoppas verkligen du kommer fram till ÄP denna gång!! Kram till er alla i vårsolen ikv blir det Fredagsmys m VIN!!!

• Snart lycklig

Woo, så ledsen f din skull. Inte ovanligt att bli gravid snabbt efter missfall, kroppen känner igen att vara gravid. Tror det kan hjälpa lite. Linköping, jobbigt, hoppas det ändå finns ngt kvar! Lully, beklagar verkligen, men du får försöka fokusera på dt som är positivt i ditt liv, och dt är ju lille bebben. Kramar till er alla!

• woo
    Maryhe skrev 2012-02-28 08:23:39 följande:
    ja fibron blir jobbigare. Tänkte prova zonterapi som du nämnde och se om det blir bättra. Det kom en man och frågade om han fick sätta upp en affish på skyltfönstret igår. Det var för ett center www.associazioneada.com/ . Där utför en kvinna som heter Monika zonterapi eller reflessologia som det heter på Italienska. Det ligger när jobbet så det skulle ju passa att köra en behandling innan jobbet! Ska ringa idag och höra mig för.
    Har du ringt om zonterapin? Jag börjar kur nu direkt idag för både fibron och mina myom.
    När i Mars kommer ni göra FET? Förlåt om jag missat,du kanske redan berättat det?
    Har din chef lugnat ner sig lite?
  • woo
    Snart lycklig skrev 2012-03-02 16:52:56 följande:
    Woo, så ledsen f din skull. Inte ovanligt att bli gravid snabbt efter missfall, kroppen känner igen att vara gravid. Tror det kan hjälpa lite.
    Tack Snart lycklig men både hemma gyn och CFC säjer att jag måste ta nytt gravtest om 1v och mer el mindre dagarna innan mens för att se att det är neg innan jag får börja.
    Helt ärligt fattar jag ingenting tog ett nytt CB digital innan lunch för att se om det börjat gå ner alltså tillbaka till att visa 1-2v istl för 2-3v
    Man blir bara matt när där står efter 15sek 3+v kommer inte lita på dessa CB digital mer kan jag säja!!!!
    Kommer hålla mig till billiga stickor hädan efter så slipper man bli knasig i huvudet för visst är det konstigt att det går upp?.

Hur går det för dig när börjar du?
  • Lully Hill

Åh Woo, kan en kämpe ha fäst ändå och blödningen är från den andra? Att HCG går upp är ju konstigt annars! Jag håller ännu tummarna!!

• finafina
    woo skrev 2012-03-02 17:11:12 följande:
    Tack Snart lycklig men både hemma gyn och CFC säjer att jag måste ta nytt gravtest om 1v och mer el mindre dagarna innan mens för att se att det är neg innan jag får börja.
    Helt ärligt fattar jag ingenting tog ett nytt CB digital innan lunch för att se om det börjat gå ner alltså tillbaka till att visa 1-2v istl för 2-3v
    Man blir bara matt när där står efter 15sek 3+v kommer inte lita på dessa CB digital mer kan jag säja!!!!
    Kommer hålla mig till billiga stickor hädan efter så slipper man bli knasig i huvudet för visst är det konstigt att det går upp?.

Hur går det för dig när börjar du?
    Men vad konstigt...så du kanske fortfarande är....? eller? Håller tummarna, 

Tycker du zonterapi har varit bättre än akupunktur ?

Lully Hill Beklagar verkligen din pappas bortgång, förlora min pappa för  ett par år sedan,  och det var verkligen tufft. Men det måste vara så otroligt skönt att ha lilla pyret i magen och din man,  lilla familjen Hjärta

som alltid spännande diskussioner, ni är bäst alla tjejer så glad och tacksam att ni finns hade känt mig så otroligt ensam utan er STOR KRAM {#emotions_dlg.flower}
  • woo

Lully och Finafina ni är för goa men det är som gyn sa microskopisk chans att där ens skulle kunna bli en normal graviditet som det såg ut igår och han konstaterade pågående missfall (forsa ut blod över gynstol och ner) samt att slemhinnan bara var 7mm
    Pratade med honom även efter testet vid luch och han sa att man inte kan lita på dom och att detta med vecko indikator är skit.
    Han menar att det är samma sak 1-2 2-3 som 3+ så jag måste ju tro honom då.
    NU ÄCKEL DETALJ SÅ OM NI ÄTER NÅT LÄS INTE SAMRIDIGT Kräks
    Nu på em kom det en flod av svartbrunt tjockt blod/slem med en svagt gulorange genomskinlig klump stor som en kidniböna var helt enkelt tvungen att känna på den... (jätte mjuk men höll ihop klämde och klämde) sen kom även grått slem blandat med det svarta tjocka blodet... SÅ NU BLIR DET INGET MER ÄCKLIGT

Fast visst är det konstigt att det går upp så nu ska jag ta nytt test vid dom tillfällen dom sa för att se att det går ner känner mig som en testmissbrukare sista veckan och det är inte bra för det är bara dumt man blir mer stressad och oroad.
    Kommer inte göra om det misstaget ialf utan om jag får nåt tillbaka nästa gång och inte börjar blöda innat Td som alla andra ggr kommer jag testa senare än TD!

Finafina jag har har inboxat dig tillbaka.

Lully kommer nog lyfta detta med snällare dos jag med liksom Linköpning

Svar på tråden 45 år och planerar IVF