• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Maryhe
    woo skrev 2012-03-02 16:59:15 följande:
    Har du ringt om zonterapin? Jag börjar kur nu direkt idag för både fibron och mina myom.
    När i Mars kommer ni göra FET? Förlåt om jag missat,du kanske redan berättat det?
    Har din chef lugnat ner sig lite?
    Först vill jag säga att jag tycker så hemskt synd om dig! Styrkekramar!

Har ringt som en galning till det där centret. Första gången svarade en kille som sa att terapeuten skulle ringa upp. Men hon ringde aldrig och nu svarar ingen på något av deras nummer. Grrrr.
    Har en tid hos en annan på en annan ort men han är eftertraktad och har ingen tid förrän den 13:e mars. jag vill gå en gång i veckan. Vi kommer att göra FET i slutet av mars. Mensen kommer den 13.e.
    Chefen har lugnat ner sig lite, fick säga till ett par gånger att jag spänner mig när jag har någon som står och kikar över axeln. Jag har jobbat i butik i 13 år bakom charkdisk så jag KAN skärmaskin, vågar och kassa, hon verkar ha fattat det nu. Min sambos tremänning är kompis med henne och tydligen så pratar hon bara gott om mig. Provtiden har gått ut och vi ska skriva kontrakt.
  • woo

Skönt att chefen släppt sargen men irriterande med zonterapin förstår att du vill hinna göra "kur" för det gör gott för själen kroppen och hoppet!! :) Tack för omtanken nu är det bara att se framåt! Vi ska ha en j--la massa plus som SKA bli BEBBAR!!! HEJA HEJA OSS ALLA :)

• Maryhe

Tror du att en behandling i veckan är ok?
    Otäckt i mitt förra inlägg. Alla nummer  tretton! Mens och behandling på samma dag (13:e mars) och 13 år i butiksyrket, kanske  bättre att skriva 9 inom kooperationen och 4 på Hemköp,

• Snart lycklig

Maryhe, var hos "min" zonterapeut idag och han säger max 1 ggr i veckan. Han rekommenderade Munkpeppar f att försöka säkerställa att inga ovälkomna vattencystor dyker upp/stannar kvar när dt blir dags f mens och sedan sprutstart. Munkpeppar ska man sluta m vid äl, har jag läst, men nu blir dt så här ändå. Jag sa att jag nu förlitar mig på att han trycker bort ev cystor (han har lyckats förr, eller annars försvann de av sig själva). Vem vet.....? När vi pratade runt alla detta sa han, som så många andra, försök att bara leva som vanligt....... Ibland skulle jag vilja stoppa i mig ngn form av "anti-tänk-tablett" , bland alla andra tabletter då förstås. Woo, jag frågade också om din behandl för att få igång mensen kunde ha skadat, men dt svarade han bestämt NEJ på. Skönt att höra! Han är duktig tycker/tror jag, undervisar bl a på Axelsson. Kram kram.

• Snart lycklig

Woo, med snabbt efter missfall, menade jag de närmsta månaderna, inte just denna månad. Tycker du är stark och visst ska dt bli många plus i vår o så småningom bebisar. Skam den som ger sig! Finns Nobelpris för uthållighet o styrka? 

• Snart lycklig

"Anti-tänk-tablette" önskvärd NU! Nojjar just nu om dosen på 450, rätt el fel? CFC har sedan första kontakt sagt 450 t mig. fattar inte varför jag missade att ta upp just den frågan på besöket i måndags. Vill ju inte tjata på dem, men funderar på att mejla o ödmjukt fråga om skillnadens mellan hög el låg dos f mig. Varför 450? Sedan kanske jag blir lugn i dt, tills nästa nojja dyker upp. Kom just på den, vilket Progesteron är bäst? om dt blir misslyckat försök vill jag INTE att prog ska skjuta min mens. Crinone x 1, Lutinus x 3 eller Progesterom Mic x 2/dag?

• woo

Ha ha 13 är bra då får du 13 super ägg och 13 kanon befruktade!!!! När jag körde "kur" gick jag 2ggr i v i 1mån sedan upprhåll i 2v sedan fortsatte jag 1g i v Men min knådis bedömde 2ggr eftersom hon från början knappt kunde beröra min livmoder och äggstockar (punkterna alltså) nu går det jätte bra klarar 1h utan problem. Och hon sa att jag inte skulle bli orolig om det kom "avfall" efter kuren och det kom mycket riktigt svart klet efter hade jag inte vetat att det kan bli så hade hag undrat eftersom det absolut inte var i samband med mensen. Eftersom det finns så mycket studier på att man tom kan krympa myom lindra Fibro ja det mesta kan man ju dämpa stötta med hjälp av akupunktur och zonterapi. Min pappa tex gick o lärde sig det för över 35 år sedan och hans lärare hade botat sin egen närsynthet, Pappas allergier blev bättre han är super allergiker han kör det fortfande för div åkommor. Att det blev zonterapi för min del är att det inte finns akupunktur inom dom närmsta 20milen och då blir det svårt att gå som man ska....

• woo

Snart Lycklig Crinone har då aldrig lyckats skjuta på min mens fast då har heller aldrig något fäst heller. Just kollat på ett av mina försök på vår klinik då började jag med 325 fick öka till 375 inte bra ändå ökade till 450 fick då 3 blåsor varav 2 ägg 1 avstanna 1 inte bäst tillbaka och minus såklart sprutade i 15 dagar. Men vet ej orsaken till så dåligt resultat men mina har bara blivit bättre efter det ialf. Tror det beror på DHEA Inofolic och Inofolic Plus zonterapin och Medrolen. För det är det jag lagt till efter det försöket. Ganska intressant att resultaten verkligen har blivit bättre och bättre nästa gång får nån gärna stanna kvar oxå!

• woo

Snart Lycklig vad gullig du är som tänkte på mig och frågade!!! Nä min sa oxå idag att det kan inte påverkat "anti tänk" för även om man vet så la jag lite skuld på mig som hade gått på behandling...,

Svar på tråden 45 år och planerar IVF