• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • finafina

Underbara kvinnor tack för era tummar och inspirerande tankar. Woo vill veta mer om zonterapi o myom. I sängen måste sova nu så trött så jag ser i kors skrivs i morgon

Kraaaaam

• Nefernefer
    linköping68: Ingen fara, blev bara så förvånad. :) Men det är en enorm (och glädjande) aktivitet här, och det är lätt att missa. Jag är orolig för samma som du, att högdosen ska ha fått mina ägg att växa för fort. Eller... jag är kanske mest rädd av alla här, för jag är också rädd för att det inte ska finnas några ägg alls. På måndag ultraljud.

Och tack för omtanke, woo. Otäck upplevelse du fick, hoppas verkligen att de hittar en bra fläck nästa gång att sätta fast embryona på. OM inget av dem håller sig kvar i hemlighet. Skönt att du får så fina embryon ändå. :) Kanske en bra idé att lägga några i frysen, så att du har bra möjligheter kvar om du ändå kan hitta ett sätt att läka?

Tungt för er som också kämpar mot fibromyalgi. :( 
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • woo

Nefernefer är det redan dax för VUL håller mina tummar!! :) Jag hade gärna fryst några om det funnits möjlighet.

• finafina

Hej tjejer, hoppas dagen bra  

själv är jag så trött, sover så där och är nervös inför TD hoppas att det ens hinner bli  test dag innan mens helvetet kommer Demon
    Pratas mycket om zonterapi nu, kul. Jag är också på g för att prova, tycker ni som har gått att det varit bättre än akupunktur. 

Hur länge har ni som ätit infolic ätit  det innan ni har märkt skillnad? kör ni infolic med melatonin (eller vad det nu heter ) eller utan? skillnad?

Kram i vårsolen 

• Snart lycklig

Finafina, förstår att du är nervös. Känslorna o tankarna går verkligen upp o ner under ruvardagarna. När har du TD? Kram.

• myran6801

Halloj hr kommer en uppdatering fr Barcelona. Igar var vi pa kliniken for en forsta konsultation. Det var mkt valordnat och vi blev bra bemotta. Lite kansla av bebisverkstad var det dock. Det fanns en egen incheckning for internationella par och tjejen som tog emot oss var mkt rar och hade all info om oss. Vi fick fylla i en del papper och sedan fick min man lamna sitt prov och ta blodprover som jag hade missat att han maste ha. Sen vantade vi pa doktorn en stund men nar han dok upp borjade motet. Han gick igenom ALLT fr info om nar jag fick mens till siturationen idag, allt om vara familjer eventuella sjukdomar osv. Han gjorde ocksa en VUL och om det inte var for att jag startat en IVF just skulle han gjord en mock-up dvs kolla vilken kateter de skall anvanda och var de skulle placera ettembryo. Men det fick vi hoppa over. Sedan han gick han noggrant igenom hur aggdontationen gar till, hur de valjer donator osv. Sen kom doktorns assistent, var personliga kontaktperson och fragade om vi hade nagot som vi tyckte doktorn hade missat eller om vi hade nagra fragor och tillsist gick hon ocksa igenom kostnader. Vi var helt slut efterat, mycket att ta in och fundera pa. Barcelona ar som alltid harligt och vi har det jatte skont.  Kram kram  Glad

• finafina

Snart lycklig om jag inte hinner få mens innan så är det den 7/3 hm... Tankarna snurrar runt puh

Myran Spännande det lät med ert besök. Dom kollar till och med var dom ska placera ägget... Wow. Hur gör man det och spelar placeringen någon roll? Hm undrar om cfc har tankar runt placering...? Får man fråga vad det kostar med ägg donation? Får man se bild på personen som donerar?

Njut av Barcelona stor kram

Kraaaam alla tappra tjejer

• Snart lycklig

Myran, intressant och spännande, skönt att första besöket är över och att det gick bra. Ha dt nu så mysigt i Barcelona. Nu har du mycket att se fram emot och hoppas på. Kram.

• Snart lycklig

Finafina, spännande. Låter bra m trötthet...... Hur många dagar efter äggplock är testdag? Hoppas hoppas allt kommer att bli positivt!!!

Svar på tråden 45 år och planerar IVF