• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • myran6801

Finfina, har samma erfarenhet att man inte får svar på mail utan att de vill ta det på telefon.
    När jag frågade om ev ytterligare försök skrev de bara att dosen skulle höjas. Jag tror inte på den strategin.

• Snart lycklig

Ja, dt där m dos, känns förvirrande. Jag har ju aldrig provat korta tidigare, så jag vet inte alls hur min kropp kommer att reagera. Känner mig orolig för att dosen kanske är f hög, 450 Menopur. Lika dos och medicin som vid mina långa. Orolig för hur mina äggblåsor synkar. Dt är bara att hoppas på dt bästa! Skulle vilja ha samma individanpassning dag för dag liksom Maryhe får på sin klinik.

• Snart lycklig

Jag har svarat bra på den höga dosen 450 Menopur vid mina tidigare IVF enligt långa metoden med nedreglering med spray först.

• myran6801

Snart lycklig, håller med dig tänk om man kunde få individanpassat!!! Skulle vara fantastiskt. Hoppas det går bra för dig, jag lovar att hålla tummarna hårt! Kram

• finafina

ja myran. jätte jobbigt med den grejen med CFC... vet fasen inte hur man ska göra...men nu har jag en
    "gå-ner i- vikt-paus" så jag orkar inte pressa på för att få svar... 
    Hoppas du hittar ett bra sätt att prata med dom...

snart lycklig var ligger du i processen?

{#emotions_dlg.flower} 

• Snart lycklig

Tack Myran, jag behöver alla lycka till jag kan få. Håll några tummar för min man och hans problem oxå, om du orkat. Finafina, ska på första VUL imorgon bitti. Om allt ser bra ut, sprutstart imorgon kväll.

• finafina
    Snart lycklig skrev 2012-03-14 20:42:28 följande:
    Tack Myran, jag behöver alla lycka till jag kan få. Håll några tummar för min man och hans problem oxå, om du orkat. Finafina, ska på första VUL imorgon bitti. Om allt ser bra ut, sprutstart imorgon kväll.
    Håller oxå tummarna HjärtaHjärtaHjärta
  • Maryhe
    Snart lycklig skrev 2012-03-14 20:44:23 följande:
    Maryhe, hur har dt gått för dig?
    Hej! Har jobbat ikväll, med "bakvärk" (Haha jag jobbar ju i en bröd butik...)
    Det gör ont, för det är ju sprucket där bak.

Ska köpa något som hete microclisma, kanske är det detsamma som woo nämnde?
    Det är en liten plastflaska med en lång smal hals som man sprutar in en typ av olja med. Jag vill inte vara förstoppad nu när det är FET i faggorna. Man blir förgiftad av att ha avföring i tarmarna så länge. 

Jag var så lycklig när det verkade fungera med LCHF. Men tydligen har kroppen vant sig. 
Svar på tråden 45 år och planerar IVF